Waarom nou???(gaat over de boktsfeer)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 10:38

Ik heb jullie namen even aangehaald om te laten zien hoe de discussie was gegaan, en idd ik was het niet helemaal eens met jullie reactie. Ik wil daar verder niet op in, maar meer duidelijk maken aan jullie dat zulke dingen gewoon erg jammer zijn voor de bokt sfeer. Verdrietig (vnl dus het feit dat er een discussie met vervelende uitingen gemaakt wordt, van iets simpels als een geplaatste foto..)

Ik hoor jullie het vaak hebben over de harde kern en het recht om je eigen mening te geven. Natuurlijk hebben jullie het recht om op mij te reageren; graag zelfs. Party!! Ik heb jullie een voorbeeld gegeven hoe het kwam dat er negatief op jullie reacties werd gereageerd, omdat deze naar mijn mening uit de lucht kwamen vallen, en een beetje naar waren voor de persoon zelf.

Ik weet niet of jullie denken dat ik bij de harde kern behoor, ik ben het daar zelf niet helemaal mee eens. Ik kom hier vaak, plaats best veel en lees ook veel. Het feit dat ik even reageerde op die houding/cap discussie via deze topic, was niet om daar weer in discussie over te gaan, Gaaaap maar om even te laten zien hoe het nou kwam en dat ik het jammer vind hoe dat is gelopen. Verdrietig

Nogmaals, reacties vind ik echt niet erg hoor, ik heb zelfs graag dat mensen reageren.(zolang reactie 'volwassen' is) Ik heb Bartje/pinky/Nimber ook even als voorbeeld genomen, dat bedoel ik ook niet banketstaaf.

Ik ben een voorstander van praten en argumenteren, zoals jij (ellen) ook zei. Daarom denk ik dat dit juist goed is; zoals je zelf zei; er wordt hier nooit(?) iets uitgepraat Lips are sealed door de slotjes. Nou first try.. zolang je het maar netjes houdt, toch?

Het voorbeeld wat ik gebruikte is er maar eentje (uit helaas vele) die ik tegenkwam.
Scheve mond\ (van alle bokkers dus, niet alleen ellen + mythens!)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Laura op 2001-05-18 10:57 ]</font>

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 10:38

sorry hoor...
maar dit wordt dus duidelijk weer zo'n verwijten-discussie...
ellen, er is helemaal geen harde kern die vanaf t begin dr is (of k mis duidelijk iets) ik ben hier niet vanaf t begin en k ben gewoon mee geweest naar de bokteling...

ik denk gewoon dat ieder1 zich erbij neer moet leggen wat wel en niet gezegd word, en nie dit soort onzinnige discussies voeren waarbij ieder1 tpch verwijten naar zn hoofd geslingerd krijgt!

van mij mag hier n slotje op hoor!!!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 11:01

ik probeerde er dus ABSOLUUT geen verwijtend berichtje van te maken. Het noemen van namen was misschien idd not-done, maar mensen iets verwijten is dus echt NIET de bedoeling. Ik wilde duidelijk maken hoe het kwam dat de discussie uit de hand was gelopen (en hoe dat te voorkomen volgende keer)
Voor alle mensen waarvan ik namen heb genoemd, ik bedoel het niet banketstaaf (was op t moment dat ik M en E noemde wel ff pissig over de reacties ja, maar nm) Lovers
Wilde enkel even een reactie van jullie tonen en hoe het ook anders kan, dus niks persoonlijks naar de mensen zelf toe. Ok, mijn Moeder Theresa poging is gruwelijk mislukt... Huilen LOL nouja hoop dat iig een paar mensen begrijpen waar ik heen wilde Clown

Ellen

Berichten: 337
Geregistreerd: 05-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 11:32

Even voor iedereen, Laura en ik hebben dit, heel verstandig Schijnheilig , via de PB uitgesproken. Party!!

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 11:44

everybody weer n beetje happy????

ik bedoelde eigenlijk dat sommige berichtjes verwijtend worden opgenomen..
terwijl dat meestal nie de bedoeling van de schrijver is...
kijk IRL kun je aan iemand zien hoe die t bedoeld maar hier kun je de woorden op zoveel verschillende manieren opvatten dat t volgens mij daar wel eens fout gaat....

nahja...
laten we t er maar ophouden dak ook geen saint ben...
wel dit Schijnheilig

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 12:03

Jep, mee eens (zie mijn berichtje over verkeerd lezen maar)
Toch zijn die smileys een errug handige uitvinding wbt 'het bewaren van de vrede op bokt.nl ' hehehehe... Party!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 12:14

Vrede moet van twee kanten komen, of misschien wel van meer.
Als ik de topic over Thessa's pony bekijk dan kan ik alleen maar concluderen dat een paar mensen heel gemeen, kortzichtig en afgunstig zijn en er duidelijk op uit waren om Thessa het leven zuur te maken. Heel sportief hoor! Jullie doen de paardensport weer eer aan! Het lijkt mij absoluut niet nodig dat die personen een cap dragen.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 12:20

Haha!
yup ik ben het helemaal met Lovely eens. Ik heb nog eens die discussie gelezen en die haalt echt het bloed onder mn nagels vandaan. Maarja, ik geloof dat jullie nu al wel weten hoe ik erover denk Lips are sealed

(ennuh idd over het noemen van namen heb ik met ellen gepbt en das uitgesproken)

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 12:39

Tsja, heb het ook maar gelezen....en daar gepost dat ik er nisk over kwijt wilde (bij die andere houdingdiscussie)
Maar toch.....aan de andere kant kan ik het me ook wel voorstellen. Als je zegt 'je moet eigenlijk een cap op, waarom heb je dat niet blabla', en je krijgt als antwoord 'Anky heeft toch ook geen cap op'..... kan ik me ook wel een beetje voorstellen dat je daar een beetje eh, geirriteerd van raakt.
Want ookal heb je een EKpony, cap blijft nodig....maarja, ze moeten het allemaal zelf weten en nu horen jullie niks meer van mij hierover......ik ben btw offtopic merk ik......ga wel weer leren Gaaaap

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 13:50

Citaat:
Op 2001-05-18 07:27, schreef pieterjan:
[...]
en dan nog iets waat ik echt van gruwel zijn de slotjes Frusty Ik vind persoonlijk dat die eigenlijk niet geplaatst moeten worden, je kan evengoed iemand vragen om er beleefd mee op te houden dan gewoon te zzeggn: ik stop die discussie, slotje derop , finito .


Om hier nog even op terug te komen.. Ik heb toch heel sterk het idee dat wij nogal coulant omgaan met die slotjes. Ga maar eens tellen op hoeveel topics er een slotje zit, dat is bijna niks.. Ga verder maar eens kijken waarom er een slotje op zit..
In 99 van de 100 gevallen is het zo dat wij het eerst even aankijken of iedereen er zelf uit komt, als het daar niet op lijkt komt er een reactie van ons dat iedereen een beetje af moet koelen, dat de argumenten duidelijk zijn (maar niemand echt naar elkaar wil luisteren) en wat ons betreft de discussie afgesloten is (vooral omdat die toch nergens meer heen gaat).

Als mensen dan NOG gewoon botweg doorgaan komt er inderdaad een slotje op. Als mensen dan nog steeds problemen hebben met elkaar vechten ze het maar uit via de mail ofzo. Probleem met dat soort topics is dat de gemoederen dan al zo ver zijn opgelaaid dat niemand meer luisterd naar de ander en er dus ook nooit begrip of consensus zal komen.

Verder zijn er nog een aantal slotjes geplaatst op topics die gewoon totaal ongepast waren of nergens over gingen, bij de meeste andere sites zouden die zonder pardon zijn verwijderd..

Verder sluit ik me aan bij de meerderheid in dit topic.. Dat topic in het Plaatjesforum had totaal niets weg van een discussie of opbouwende kritiek.

Heb sterk het idee dat het sommige mensen soms alleen maar te doen is om de conflicten (of 'discussies' zoals ze het zelf noemen) en daar baal ik nogal van. Verder heb ik me in dat betreffende topic ook nogal zitten ergeren aan het kinderachtige gedrag van sommige mensen..

Maar goed, gaat allen bokken in vrede en ik hoop dat het weer even een beetje duidelijk is waar het allemaal om draaid en hoe normale mensen met elkaar om gaan... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 14:55

Hmmmm, wat zal ik hier eens over zeggen? Met de slotjes heb ik niet zo veel problemen, soms is het maar beter en wanneer niemand het meer leest verschuift het vanzelf buiten beeld.

Maar:
(..) dat wij het eerst even aankijken of iedereen er zelf uit komt, als het daar niet op lijkt komt er een reactie van ons dat iedereen een beetje af moet koelen, dat de argumenten duidelijk zijn (..) en wat ons betreft de discussie afgesloten is (..). (..)

Wat zijn trouwens de bokt-straffen?? 2 Dagen NoAccess???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 18:18

ik ga effe reageren en bart schiet mij niet af als je vind dat het niet klopt he Lachen .
Voor myseryfox, Met de harde kern bedoelt ellen niet perse de mensen die veel plaatsen, daarmee bedoelt ze dus dit( ik ga een verhaaltje vertellen nu dus Haha! ) Hoe objectief de moderators hier ook zijn, iedereen zal zijn "betere" vrienden voorgaan, zo vind ik dus dat er sommige mensen zijn die meer kunnen als de "gewone bokkers" . Ze wordne zo een beetje beschermd precies. En daar hebben we het wel eens over gehad op de chat en tja we zijn toch tot de conclusie gekomen dat het wel zo is Haha!
Tja die lotjes -> denken we aan mijn ruzie met stef als vb. , ik heb nu ZEKER ni de bedoeling om die discussie weer op te laaien, maar ik kon toen nog normaal denken hoor bart,
en tja het is idd zo dat er met mijn karakter andere botsen , ik be nnu eenmaal recht voor de raap haha , over kritiek ben ik zachtzinnig maar als iets voor mij echt de spuigaten uitloopt dan geef ik mensen soms wel is de volle laag Clown
groetjes

pj

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 19:50

PJ, ik ga je nu verbazen denk ik: Je hebt gelijk! (gedeeltelijk)...

In iedergeval wat betreft het feit dat sommige mensen meer kunnen dan anderen..

Mensen die zichzelf altijd netjes hebben gedragen en altijd leuk bezig zijn op het forum kunnen inderdaad minder maken dan anderen. Iemand die net op het forum is moet zich nog 'bewijzen' zeg maar. Niet dat we mensen voor willen trekken maar zo werkt dat nu eenmaal in deze wereld. Zelfde gebeurd bij jou op school, op je werk, in het gezin, op de manege, noem maar op..

Iemand die op de manege constant zit te kloten zal altijd strenger aangepakt worden dan anderen.. Iemand die altijd normaal mee doet kan eens wat kattekwaad uithalen en daar wordt dan minder snel iets van gezegd omdat men weet dat deze persoon het als kattekwaad bedoeld en hier ook niet constant mee aan de gang zal blijven.

Ik denk dus niet dat er sprake is van 'voortrekken' van personen maar het is zeker wel zo dat de acties van een hoop personen wat coulanter bekeken worden dan de acties van iemand net op het forum.

Overigens om eerlijk te zijn heb ik nog steeds die 'discussie' tussen jou en Stef nog steeds niet gelezen, heb wel de strekking van het hele verhaal meegekregen en ben nog steeds van plan dit stukje bokt.nl historie te lezen maar het is er nog niet van gekomen..

Oh, Lovely.. De bokt straffen worden ter plekke bedacht en hangen nogal af van de bui van de betreffende moderator. Deze varieren dus van een kieteldood tot vierendelen door. 4 enorme BWP-ers (die PJ vast wel kan regelen Knipoog) }> }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 19:57

I am soooo scared now (very-scared-smilie), zit te bibberen achter mijn Imac (kloteding). Want ik was namelijk echt heel bang, dat je gewoon geblocked zou worden.
PJ het mooie van communicatie is dat je mensen niet gelijk af hoeft te branden ookal voel je je zo. Er gelden toch nog wel wat fatsoensregels (ookal zijn het die van Bart en Heike) waar men zich aan dient te houden. Het komt wel eens voor dat je hier dingen leest waar je slechte kriebels van krijgt, klopt. Als mensen dat doen en er echt om vragen, tja dan vragen ze er ook wel om.
Meestal is het wijs om verstandig te zijn en niet terug te gaan katten. Meestal is dit hier op dat scherm ook het enige wat we van elkaar weten, daar moet je ook rekening mee houden.
Als niemand hier goede zin zou hebben, dan waren we allemaal klootzakken.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 20:18

Bart.. lees ik nou verkeerd?? Quote:
"Mensen die zichzelf altijd netjes hebben gedragen en altijd leuk bezig zijn op het forum kunnen inderdaad <b>minder</b> maken dan anderen. "

Dan ga ik vanaf nu heel vervelend doen... Extreme duivel

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 20:31

Ja dat las ik ook al, dacht dat het vast iets uit strekelijke dialect is ofzo *LOL*

Afbeelding

Gruwelijk off-topic ...

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 13:30

Ik vind die slotjes juist een heel goed iets. Allee de discussies waarvan je al gaat Gaaaap als je het aantal onzinnige reacties ziet, dar staat er een.

Bart en heike, ga zo door!

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 12:27

Nou laura, als je wat over mij te zeggen hebt (in negatieve zin)(met mij heb je het nog niet uitgesproken via een PBtje) doe dat dan via een PB tje en zet mijn naam hier niet zo neer als " voorbeeld".
En op de rest heb ik maar 1 ding te zeggen LB!!!!
Als ik gewoon vraag waarom iemand geen cap opheeft en ik krijg een "raar/ slecht beargumenteerd" antwoord mag ik toch ook wel even wat terug 'zeggen' ofniet.
Maarja jullie denken maar van mij (en Ellen) wat jullie willen.
Dromen LB

_________________
Nee ik ben niet stug, ik kom alleen zo over....[img]../upload/236/smile9.gif[/img]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mytens 1 op 2001-05-21 12:30 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 13:04

Nou Mytens, dan doen we dat maar.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 13:13

Ja, Lov, denk dat we dat dan maar gewoon moeten doen Knipoog Als jij er mee zit Mythens had ik nu vast al een PBtje zien knipperen boven mn scherm. Ik heb al met Ellen gepbt en ik meende dat jullie twee handen op een buik waren wat dat betreft.

Slapen Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 13:34

Enne Mytens, als je 'gewoon'iets wilt vragen, dan mag je wel eens een andere toon aanslaan. Blijkbaar wil jij dat wij op een bepaalde manier over jou denken.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 13:36

Jep klopt 2 handen op 1 buik Haha! .
En ik trek me de dingen die op bokt.nl gezegd worden niet echt persoonlijk aan hoor (moeten meer mensen doen Schijnheilig ), dus daarom heb je geen PB'tje zien knipperen. Maar ik zeg gewoon wat ik van de dingen vind en dat jij mij dan vindt tegenvallen, jammer dan. Daar lig ik niet wakker van maar jij bent "tegen" dit soort discussies over caps enzo, maar volgens mij ben je nu zelf ook een discussie gestart door jou mening te geven over mensen die hier op bokt komen. Dus ja,waar zijn we nou mee bezig? Verward Verward Verward

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 13:38

Hee Lovely , het is maar net hoe je iets wilt lezen. En ik wist niet dat je een toon hoort als je iets leest... Verward

Bartje

Berichten: 1651
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 14:00

Als nou gewoon eens alle dingen die over de "sfeer op Bokt" gaan met de desbetreffende persoon wordt uitgesproken via PB-en!

Weet nie hoe de rest er over denkt, maar ik denk juist dat deze soort discussies de sfeer "verpesten".

Hoeveel topics hebben we nou wel al nie gehad waar in besproken werd dat Bokt (is) veranderd etc.

Ik bedoel dit berichtje niet verwijtend naar iemand toe, helemaal nie. Wil alleen ff aangeven dat misschien wel DEZE soort topics de sfeer hier ook doen veranderen...

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 14:05

Mee eens Cool