Prakkie verstaat Twentsch! :D

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Prakkie verstaat Twentsch! :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-02 02:58

Erg leuk, dat Twentse accent, en het zorgt bij de westerlingen onder ons voor grappige reacties. Mensen als Maarten, Zep, Lautje, Lissy en ikzelf hebben er niet zo'n moeite mee, wij voelen ons erg thuis op dit concours. Thuisland, mooi Twente, en mooi Twèèntsch is nie lellek!

In een ander topic schreef ik al dat mijn Twentse accent (dat ik normaal zo goed weet te verbergen) Sjuimpje al was opgevallen tijdens het voorlezen: Eeeee Beeee Eeeee groooote volte... Tja, ik schijn het toch echt te doen, hoewel ik zelf in alle tooooooonaarden ontken. Tong uitsteken

Maar tot mijn grote vreugde blijkt ook Wendy (Prakkie dus) een aardig mondje Twèèntsch te verstaan. Op mijn mededeling: 'Ik kumme hier kort bie weg' zei ze: 'Oh, dus je komt hier dichtbij vandaan?' Applaus voor Prakkie!!! Cool

Maar ja, wat wil je ook: ze had de cursus Twèèntsch van Lautje gevolgd! Lachen

Klik hier voor deze cursus... Haha!

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 09:50

De cursus doet het niet.

Tevens gaat de cursus rietdekken niet door.
Riet is ziek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 10:05

Hohoho, ik bunne genne Twent, ik kom' van 'n goei'n káánte van de Regge... Moar wie verstoat mekaere best. (Eeeeeeee Beeeeee Eeeeee, grooooote volte *LOL* )

Het was wel heel grappig gisteren, ik kwam voor Laura, Wendy en de rest van de bokkers, maar kwam natuurlijk ook mijn halve rijvereniging tegen Cool

STEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 10:40

Whahaha, hijs koel.
Haha!
Maar Wen heeft een tijd lang een goeie vriendin gehad die behoorlijk "vaag" (voor mij dan) praatte. Ik denk dat ze daar wel wat van geleerd heeft, dingen als een "schup" geven (ja hij is simpel: tis een schop geven)... maar ok... die pakte ze al goed op. En zo te zien dus nog meer.

Ow en ze is bekend met dialecten, famillie van haar moeders kant zijn allemaal Brabo's... man, niet te verstaan die mensen, maar zo'n koel taaltje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 10:48

En Wendy leverde de boekjes voor de rijbewijs-theorie al af in een zakje van ruitersport Riël Klumper Haha! Dus ze begint zich al helemaal thuis te voelen daar in Twente *LOL*

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 15:53

jaja dames het gaat goed met het twents banketstaaf Haha!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 16:07

Zo moelijk kan het ook niet zijn. Ik verstond nog Fries en leer nu ook plat Venlo's! Tong uitsteken Ik ontcijfer de twentse teksten hier ook meteen. Maar goed, mensen denken dan vaak dat je ze niet verstaat, maar ik versta het vaak dondersgoed en als je er dan een opmerking over maakt, kijken ze me toch een partij stom!

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 16:17

Schijnbaar ben ik dan heel raar, want lezen kan ik et allemaal wel maar die accentjes kan ik echt niet verstaan hoor. Gelukkig praat ik accentloos Haha!

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 17:00

zolang je goed luisterd versta je dat 'twenstse accentje wel'.
ik kom zelf oorspronkelijk uit het westen... en woon nu dus in enschede.
ik moet er nog altijd heel erg om lachen als ik iemand echt plat hoort praten...hehe