ik post vanaf een schaduwaccount. Zal deze alleen voor dit bericht gebruiken.. hopelijk begrijpen jullie waarom ik het zo doe want ik wil niet dat mensen die mij kennen en mijn vraag op bokt lezen vragen gaan stellen.
Ik weet mogelijk iets over een misdrijf. Een nogal groot misdrijf.
Ik wil het graag melden, maar het moet absoluut anoniem blijven. Nou heb ik weleens gehoord dat criminelen kunnen betalen ( allemaal illegaal natuurlijk) om te achterhalen wie er anoniem gemeld heeft. En dat Misdaad Anoniem altijd je nummer heeft, ook al zeggen ze van niet.
Verder heb ik nog een probleem: de dader kan uit mijn getuigenis opmaken wie ik ben. Ik wil dus geen officiele getuigenis geven: de dader mag hem niet te zien krijgen. Wil het alleen als aanknopingspunt bij de politie aangeven. Kan dit?
Ik kan wel dingen verklaren maar weigeren dit officieel te doen, maar dan alsnog kan de agent die het aanhoorde een persoonlijke verklaring geven over wat hij gehoord heeft....
en daders hebben het recht verklaringen in te zien...
misschien werken er hier mensen bij de politie die weten wat ik nu moet/kan doen?
Als de dader weet dat ik het ben... geloof me dan is mijn leven niet veilig meer. Grote kans dat ze me afmaken. Ik heb tot nu toe dus mijn mond dicht gehouden, maar het zit me niet lekker.

Je blijft echt volledig annoniem.