Is dit stalking?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 08:36

Een Caller-ID is dus handig, maar sommige nummers komen er inderdaad niet altijd op. Hier in Amerika zijn ze dit dus aan het veranderen. Het blijft altijd moeilijk. Zeer zeker als ze van een pay-phone bellen. Kun je dus niet echt nagaan wie het is. Ik hoop dat je vind wie dit doet zodat er iets aan gedaan kunt worden. Misschien een ander telefoon nummer nemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 08:45

Marsje, loop even naar de Perrysport of wat er ook bij je in de buurt zit, en haal even een scheidsrechtersfluitje.
Leg het naast je telefoon, en als je 'zwijger'weer belt, fluit je kei- en keihard in de hoorn. Dan is de lol er aan de andere kant echt heeeeel snel vanaf.

Ik heb zo'n geval ook aan de hand gehad, en zweer bij een fluitje Haha!

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-02 10:00

Ik denk niet dat al die methodes werken. Ze zijn gewoon niet te stoppen.
Als je goed dit topic leest, kun je er al een uithalen die het doet Extreme duivel

Dit is geen stalking meer, dit is gewoon telefoonterreur. Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 15:46

Wat wil je zeggen met dit laatste bericht???? Beeeeeeetje vaag Marsje..... Volgens mij proberen we je te helpen om er van af te komen, en dan zijn wij MedeBokkers ineens je stalkers ofzo?????? Beetje last van Wishfull Thinking ofzo?? Frusty

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 16:00

tja sonja alle bokkers hebben natuurlijk ook t thuisnr van Marsje en gaan m allemaal stalken Frusty

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 16:07

Hij doelt volgens mij op het berichtje van Nathalie
Nathalie schreef:
Daniƫlle kan t iig niet zijn want ik heb mijn telefoon hier liggen.. Maar die ene keer was zij wel, maar dat is geen stalking, 1 keertje bellen.. toch?

terwijl zij aangeeft dat het eenmalig was??

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-02 16:09

Nee Cody, dat berichtje bedoelde ik niet.

Ik weet niet meer wat ik moet denken. Ik ben vreselijk achterdochtig geworden door al die toestanden op MSN en op Bokt.

Ik hoop dat het ooit weer normaal wordt.

Sorry, maar ik verdenk niemand hoor.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 16:10

Marsje schreef:
Als je goed dit topic leest, kun je er al een uithalen die het doet Extreme duivel

Wat bedoelde je hier dan mee?

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 16:28

Dit waarschijnlijk ..

Ditta schreef:
zelf bel ik ook wel eens en dan zeg ik dat mensen een boek ofzo hebben besteld en of ze dan van te voren willen betalen of dat ze loterij hebben gewonnen Haha! is altijd erug lachwekkend hoe de mensen reageren!

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-02 16:36

Nee, de reactie van Ditta bedoelde ik ook niet.

Misschien is het heel erg vergezocht en ben ik echt heel erg paranoia.
Ik las in 1 berichtje iets waarvan ik dacht "hoe weet je dat?".
Maar ik verdenk niemand en wil ook niemand vals beschuldigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 18:43

Marsje schreef:

Maar ik verdenk niemand en wil ook niemand vals beschuldigen.


Dan moet je ook niet van die rare dingen zeggen. Voor mij in ieder geval reden om niet meer op berichten van jou te reageren. Je zou willen dat we je allemaal gingen bellen Boos!

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 18:50

Het maakt dus niet uit of Marsje d'er telefoon hierop staat of niet. Niet echt een goed idee, maar het heeft dus niemand een reden om haar te stalken. En Sonja, let een beetje op wat je schrijft Aub. Je komt nogal heel kattig over. Niet doen dus! Ik denk ook niet dat je het leuk zou vinden als mensen jou lastig vallen. Ik heb ook mijn telefoon nr hier eens geplaatst en het boeit me echt niet hoor als iemand me lastig wil vallen. Buiten dat zal het dus een hele dure rekening worden sinds ik in de States woon. Marsje zegt ook niet dat ze door iedereen gebeld wilt worden. Dat staat dus nergens! Frusty
En Marsje, inderdaad gewoon lekker gaan. Sommige mensen hebben dus gewoon niets anders te doen in hun leven.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 18:53

Marsje is een hij :)) Knipoog

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 19:26

Oh oliebol, sorry hoor Marsje! Was eventjes weer niet aan het opletten zoals gewoonlijk! Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 09:20

DiamondCheckers schreef:
En Sonja, let een beetje op wat je schrijft Aub. Je komt nogal heel kattig over. Niet doen dus! Ik denk ook niet dat je het leuk zou vinden als mensen jou lastig vallen.


Is ook kattig bedoelt, dus de boodschap staat er zoals ik 'm bedoel. Bovendien hoef jij me niet te vertellen wat ik wel en niet moet doen, daar ben ik oud en wijs genoeg voor. Ik zeg nu toch ook niet tegen jou dat je niet zo belerend hoeft te doen? }> Ik geloof niet dat wij samen geknikkerd hebben, dus aub ook niet die houding aannemen Knipoog

Ik vind het idd ook niet leuk om lastig gevallen te worden, daarom geef ik Marsje de tip van het fluitje, juist omdat ik ook wel eens lastig gevallen ben door iemand die blijkbaar niks beters te doen had. Waarop hij reageert met de domme (jaja, dat bedoel ik idd zo, daarom schrijf ik het Haha! ) opmerking dat je aan de tips wel kan zien wie dit soort praktijken uitvoeren.
Als die opmerking zo geplaatst wordt, bedoelt Marsje daar dus ook mij mee. "Wishfull thinking" noemen jullie dat in de States. Bloos

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 11:14

Hoi,

wij hebben hetzelfde probleem, sinds een aantal weken worden we gebeld en als we opnemen hangen ze gelijk op. Niet iedere dag maar zeer regelmatig gisteren ook overdag. Meestal twee keer met een kwartier ertussen. We hebben de kpn gemaild maar die kan er weinig aan doen, ja tegen een vergoeding een geheim nummer geven. Zouden ze er zelf soms achter zitten om uit de schulden te raken. We kunnen nog een formulier invullen ( zal ook wel niet kostenloos zijn) maar ze geven geen garanties dat ze er iets aan kunnen doen. We wachten even de rekening af ( misschien dat er vreemde dingen gebeuren met onze telefoon, zoals op onze kosten bellen) maar anders, degene die belt kan betalen, hopelijk krijgt hij/zij er snel genoeg van. Erg prettig vinden we het niet.

Hopelijk is het bij jullie ook snel over, groetjes en een hoefje van Gamble

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-02 12:56

Ja, het was zeker een zeer domme reactie van mij om zo'n bericht te plaatsen. Ik verdacht/verdenk jullie zeker niet. Ik was er alleen van overtuigd te weten wie het was en diegene heeft nog gereageerd ook. Toen sloegen bij mij een beetje de stoppen door. Ik geef toe dat het dom was om dat dan meteen te plaatsen.
Ik waardeer jullie reacties/tips zeker wel.
Op het moment is het trouwens al een paar dagen rustig. Ik hoop dat het zo blijft.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 16:55

Ga nu niet zo bijdehand lopen doen Sonja! Ik heb een reden om je te vragen om op te letten wat je zegt. Het forum is nu eenmaal niet om te katten! Jammer dat jij daarover zo bijdehand moet doen. Boeit me echt niet hoor!

pniekepnakJarig
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 17:07

Go DC, Go DC!! Ik ben het met je eens hoor, ik las laatst nog een berichtje dat het de laatste tijd zo gezellig was op Bokt, dan moeten mensen niet serieus gemeende rotberichtjes gaan plaatsen en gaan lopen katten op anderen....

Maar goed, de stalker. Ik heb er ook een gehad, ik nam aldoor op, en op een gegeven moment heeft de ex van mijn zus op genomen en is gaan schreeuwen, toen was het over...

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 17:07

Marsje schreef:
Ja, het was zeker een zeer domme reactie van mij om zo'n bericht te plaatsen. Ik verdacht/verdenk jullie zeker niet. Ik was er alleen van overtuigd te weten wie het was en diegene heeft nog gereageerd ook. Toen sloegen bij mij een beetje de stoppen door. Ik geef toe dat het dom was om dat dan meteen te plaatsen.
Ik waardeer jullie reacties/tips zeker wel.
Op het moment is het trouwens al een paar dagen rustig. Ik hoop dat het zo blijft.


waarschijnlijk geschrokken, door te weten dat jij weet wie het is...
Heb je nog niet zitten krijsen en fluiten?
dan is de lol er snel namelijk van af!

pniekepnakJarig
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 17:12

Ik denk dat ik 'DE OPMERKING' gevonden heb... maar goed, ik zal hem hier niet neerzetten voor ik iemand vals beschuldig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 22:43

DiamondCheckers schreef:
Ga nu niet zo bijdehand lopen doen Sonja! Ik heb een reden om je te vragen om op te letten wat je zegt. Het forum is nu eenmaal niet om te katten! Jammer dat jij daarover zo bijdehand moet doen. Boeit me echt niet hoor!


Beste DC, ik maak echt zelf wel uit wat ik doe en wat ik schrijf. Zo heel erg bont maak ik het niet, heb nog nooit een ban aan m'n broek gehad en zal er ook nooit komen. Dat jij lekker bijdehand en belerend wilt doen, is niet mijn probleem.
Dus wees nou verstandig, hou je er verder lekker buiten, doe ik het ook.

PS Wel een complimentje voor je Nederlands, is erg vooruit gegaan de laatste tijd.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 11:24

Wij hebben dat ook een poos gehad, was volgens mij iemand van school (leuk, zo'n telefoonboom :S). Elke keer werd er geklopt...ook elke keer opgenomen, naast de haak gelegd, en gewoon verder gaan waar je mee bezig was. Vaak hebben ze wel een uur aan de telefoon gehangen, maar opgeven? Nee hoor. Toen hebben we de PTT gebeld, en de tijdstippen doorgegeven, maar dat zou zo'n 3 maanden duren!!! Bloos Toen hebben we elke keer opgenomen, en meteen weer opgehangen, toen was de lol er gauw af. Gelukkig hebben we er nu geen last meer van.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 11:36

ooh dat is poedersuiker zeg! mischien idd zo'n fluitje en dan zo kei hard in die hoorn fluiten
dat leert ze wel af }> ik heb ook wel es op mijn mobiel gehad dan nam ik op,dan zeiden ze niets,of iets heel vaags... en het was ook altijd anoniem..grr Boos!

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 04:54

Beste Sonja,
Het heeft dus helemaal niets te maken met mij bijdehand doen. Je draait dus je woorden om! Ik vroeg je alleen maar een beetje op te letten wat je schrijft, niets meer!
En mijn Nederlands? Tja, als jij je geroepen voelt om daarover weer te beginnen zul je nog veel te horen krijgen van anderen hier op Bokt. Ik hoop dus inderdaad dat het compliment was.