Onweer zuigt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BartVB
Eigenaar

Onweer zuigt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-02 12:58

Werd net gebeld door m'n ouders.. Bliksem is ingeslagen, hoofdzekeringen helemaal weggesmolten, PC die in de meterkast staat dood, PC die boven staat dood, TV dood, DECT telefoon dood, stereotoren dood.. Joy Verdrietig Niet echt prettig dus.

Nu ff kijken hoe dat zit met de verzekering enzo *zucht*

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 13:03

Dat is flinke schade ja....hebben jullie de dure elektrische apparatuur niet met zo'n Surge protector (netspanningsbeveiliging) staan?
Ik hoop voor jullie dat jullie in ieder geval iets van de verzekering terugkrijgen...

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 13:36

Oh das niet echt fijn! Ik hoop voor jullie dat alles goed komt!
Enne, Joy?? Ik weet niet wat/wie het is Bloos , maar ik had het vermoeden dat dat een hond is ofzo?? Nou ja sterkte in elk geval!!

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-02 14:10

Citaat:
Main Entry: 1joy
Pronunciation: 'joi
Function: noun
Etymology: Middle English, from Old French joie, from Latin gaudia, plural of gaudium, from gaudEre to rejoice; probably akin to Greek gEthein to rejoice
Date: 13th century
1 a : the emotion evoked by well-being, success, or good fortune or by the prospect of possessing what one desires : DELIGHT b : the expression or exhibition of such emotion : GAIETY
2 : a state of happiness or felicity : BLISS
3 : a source or cause of delight

Haha!
Is dus gewoon een (in dit geval sarcastische) uitroep.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 14:33

Laat Syph dit maar niet lezen haha! *LOL*

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-02 14:36

Hoezo? Verward

Missy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 14:48

Das zekers balen. Ik hoop voor je dat het goed komt

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 14:53

En nu hopen dat de verzekering gaat betalen...

wel balen zeg

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 14:58

BartVB schreef:
:D
Is dus gewoon een (in dit geval sarcastische) uitroep.

Bloos Bloos Oepsie!! Oh sorry, ik ben er niet helemaal bij geloof ik.
Maar das dan beter dan een hond!! Haha! Bloos
Maar dan nog, sterkte!! Haha! Knipoog

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 18:20

Hoe zat dat ook alweer met blikseminslag???
Heb assurantie b gedaan maar het is wel diep weggezakt.....

Volgens mij is het gedekt als de schade een direct gevolg is van de blikseminslag. Is de schade een gevolg van een inslag in de grond nabij (en door geleiding in de apparatuur terecht gekomen) of is het veroorzaakt door de spanningsvelden die worden opgewekt door de onweersbui dan is het niet gedekt.

Maarja hier heb je ook niet veel aan Haha!

Zal eens zien of ik nog kan vinden........

Heb het gevonden!!
Directe schade is in ieder geval altijd gedekt. Zelfs op de meest beperkte polis. Schade door geleiding (overspanning en inductie) is op de meeste polissen ook gewoon gedekt!

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 18:35

Jurga schreef:
Laat Syph dit maar niet lezen haha! *LOL*

Euh???

Nouja Bart, for what it's worth: http://onweer.bleh.nl Tong uitsteken

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 21:46

Das idd flink balen zeg!
Ik hoop dat het snel weer in orde komt...
om nog even sarcasme toe te voegen... 'happy happy joy joy' Cool

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 22:17

Gadver, wat akelig. Ik dacht nog dat ik misschien wat overdreven reageerde toen ik vannacht mijn bed uit klom om de stekkers van de computer, tv en meer van dat soort spul eruit te trekken...

Ook al krijgen je ouders het misschien vergoed, het blijft op z'n zachtst gezegd een reuze vervelende gebeurtenis Frusty . Maar gelukkig mankeren ze zelf niks! Lachen

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 00:41

Ik had het van mijn ouders gehoord. Maar zij wisten niet of het nu echt waar was. Tja die geruchten in Stiphout ook. Pling

maar goed het is dus waar. Echt balen voor je ouders. gelukkig dat je net verhuist bent anders was jou comp nu ook naar de maan

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 01:51

Nou, daar wordt je idd niet vrolijk van. In de familie ook eens zo'n akkefietje gehad, dat is toen ook maar net goed afgelopen (begin van brand) Daar helpt een overspanningsbeveiliging niet tegen, die beschermt alleen maar de apparatuur die erachter zit, een beetje. Wil je het goed doen, dan heb je wel iets meer nodig dan een tafelcontactdoosje met een veiligheidje erin.
Sterkte voor je ouders, hopelijk zijn ze goed verzekerd.

In de wereld van de bliksembeveiliging geldt de stelling dat een inslag in 1/100 van een seconde meer schade aan kan richten dan een sloopbedrijf in een dag!

skipperfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 10:12

Getsie, wat akelig Verdrietig
Ik wens je ouders veel sterkte en het is te hopen dat je nog wat terug krijg van de verzekering.

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 13:12

Tja.. onlangs is er bij mijn schoonouders hetzelfde gebeurd. Ook radio kapot, 4 pc's en alles wat daaraan hing, de televisie, telefoon, kabel etc. etc.

Alles is overigens vergoed door de verzekering. Bij hen was de bliksem ingeslagen via de Upc kabel en tja... deze heeft de rest van de verbindingen meegenomen.

Moet overigens wel vermelden dat geen van de computers het meer deed, maar bij 1 van de computers het kwam doordat de netwerkkaart was doorgebrand.

divana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 15:15

hmm daar ben je lekker mee dan!! maar dan niet!! succes met repareren Haha!

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 16:41

orri schreef:
Das idd flink balen zeg!
Ik hoop dat het snel weer in orde komt...
om nog even sarcasme toe te voegen... 'happy happy joy joy' Cool

gejat van Ren en Stimpy!!!

Maar nu ff ontopic; succes gewenst aan je ouders, en maar hopen dat de verzekering het dekt.

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 20:22

Hadden wij ook, flits door het kantoor, alle comps aan... Pff, zoveel geluk, alleen de stroom ging uit!

Maarreh, mijn broer ging vroeger altijd pogo-en: Joy, joy, happy, happy! Happy, happy, joy, joy... HAPPY!
Naja, heel erg aanstekelijk... }>

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 22:18

Ik maar ieder dag naar Bert en Ernie luisteren: "Bliksems, wat een gedonder is het weer!"

Echt, in dit geval heus niet leuk. Toen hij bij ons eens insloeg vond ik ook de raarste dingen. Sindsdien is dat wel opgelost (misschien eens iemand bij Elektro aanspreken?). Nou, verder kan ik zeggen dat er gelukkig geen doden/gewonden zijn gevallen. Iets verder in de familie is het wel eens wat minder gegaan. Hopeilijk steekt de verzekering een hnadje toe en krijgen je ouders het zakie weer voor elkaar.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 12:56

Ben ik dan de enige die tegenwoordig preventief alles waar een stekker aanhangt eruit trek als er maar een beetje kans is op onweer? Bij ons schijnt namelijk altijd de bliksem in te moeten slaan. (in de telefoonkabel is erg populair, maar maakt wel dat de PTT weet waar de ...........weg is Haha! ) Hoeveel modems we al niet nieuw hebben gekregen omdat die waren getoast. Dan gebeurt het best vaak dat de bliksem inslaat als je diverse keren nog binnen de garantie naar de winkel terug gaat met je telefoon of je modem omdat de binnenkant zwart geblakerd is.

Altijd de stekkers van dure en gevoelige apparatuur eruit (Schotelreceivers, hifi, pc's....... en vooral telefoon)

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 13:05

Mijn stereo heb ik ook al aan de onweer moeten geven Huilen Er was geen leven meer in te krijgen, de laser was naar zijn grootje.
Ik heb er toen geen verzekeringswerk van gemaakt, had ik beter wel kunnen doen als ik het zo lees.

Het gebeurt nog best vaak eigenlijk Boos!

Bij ons gaan ook trouw alle stekkers eruit.