De monsterezel en Eyes...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jura

De monsterezel en Eyes...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-02 10:38

Een paar boerderijen bij 'ons' vandaan staat een ezel. Die horen we heel vaak balken en als je een buitenritje maakt ga je vaak langs die ezel en dat vinden de paarden heel eng.

Maar woensdag was die ezel bij ons op stal! Zijn eigenaar is een kennis van de boer waar onze paarden staan. Die komt heel vaak langs, maar dit keer had hij de ezel meegenomen. Het is een 3,5 jarige ruin en een druktemaker! Tong uitsteken

De ezel werd vastgebonden aan een hek bij de oprit van de boerderij. Leontine had haar Fitzroy al binnen om op te zadelen. Himeros, Jur en Cres stonden nog in de wei en moesten de monsterezel nog trotseren. Jur moest eerst, haar ogen rolden bijna uit haar oogkassen toen ze de ezel zag. Snurken, snuiven, het was doodeng. Iedere keer dat de ezel (Amore heet ie trouwens ofzoiets) naar haar keek, sprong ze weg. Uiteindelijk kreeg ik haar erlangs en ze bleef achterom kijken en naast me dansen. Toen moest Cres. Kop in de lucht, staart op zijn kont en naast me piafferen. Hij vond het dus ook doodeng! Maar ook hem kreeg ik erlangs. Toen Himeros, de grootste van allemaal, onze held... Himeros zag de monsterezel, stak zijn hoeven in de grond en verzette geen pas meer. Zijn kop ging omhoog en hij was wel 3 meter hoog! De monsterezel keek hem aan en Himeros wilde het liefst heel hard terug rennen, dan maar geen biks, die ezel was gewoon té eng. Iedere keer als de ezel een beweging maakte sprong Himeros in de lucht, maar ook kreeg ik hem uiteindelijk erlangs. Pling
Ondertussen ging Leontine met een opgezadelde Fitz naar de ring, en Fitz vond het ook doodeng. Ik ging Jur poetsen en had haar buiten gezet en het opzadelen ging niet helemaal vlekkeloos, want Jur sprong alle kanten op!

Maar nu komt het: Leontine was in de ring aan het rijden en ik met Jur in de bak (naast elkaar). Onze paarden durfden steeds de hoek niet door van waaruit ze zicht hadden op de monsterezel. Leontine had les van Eyes, en die kwam met zijn auto aanrijden (te laat zoals gewoonlijk Knipoog). En wat denk je... de monsterezel gaat vóór zijn auto staan en laat hem er gewoon niet door! *LOL*
Leontine en ik konden het hele gebeuren gadeslaan van een afstandje op onze paarden en we lagen dan ook helemaal in een deuk, dit was echt geweldig! Als iemand een camera bij zich had, konden we het zo opsturen naar de leukste thuis ofzo! Haha!
De monsterezel bleef maar voor de auto heen en weer wandelen en Eyes kon er gewoon niet door. Uiteindelijk kwam iemand hem helpen (wij niet natuurlijk }> ) en kon hij alsnog doorrijden. Geweldig, wat een bezoekje van een ezel allemaal teweeg kan brengen!

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 10:48

HAHAHAHAHAHA. Wat zijn paarden toch vreselijke lafaards Haha! Wedden dat die ezel ook helemaal in een deuk heeft gelegen Tong uitsteken

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 10:49

Het was idd ongelooflijk leuk, wij lagen helemaal dubbel op onze paarden.

Je vergeet helemaal te vertellen dat Eyes van pure frustratie ook nog begon te toeteren, alsof monsterezel zich daar wat van aan zou trekken Haha!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 10:58

hahahaha *LOL*
Nog erger dan een shet......
Jullie hadden die ezel even bij de paarden in de wei moeten zetten }> Knipoog benieuwd wat er dan gebeurt??

claudia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 10:58

Hahahaha geweldig! En dan te bedenken dat de paarden vele malen groter zijn!
Himeros was gewoon zo koppig als een . . . .!! Haha!

Voor degene die het niet kennen . . . . = ezel

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 11:01

Sjimmy schreef:
hahahaha *LOL*
Nog erger dan een shet......
Jullie hadden die ezel even bij de paarden in de wei moeten zetten }> Knipoog benieuwd wat er dan gebeurt??

Waarschijnlijk vliegen ze dan met z'n allen door het draad...op de vlucht voor het monster. En de ezel erachter aan }>

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-02 11:30

Hahaha ik zie het helemaal voor me! *LOL*
Toch begrijp ik niet waarom paarden er zo bang voor zijn, ze zijn toch ook niet bang voor honden, schapen, koeien etc.? Verward

Inderdaad Fitz, dat was ik vergeten, Eyes maar toeteren en die ezel stond hem echt zo aan te kijken van: jaja en nu moet ik onder de indruk zijn zeker?? Haha! }>

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 11:47

Prachtig verhaal!!!!! *LOL* Ik kan het me zo goed voorstellen... de achterburen van mijn ouders hebben ook twee ezels en daar gaan ze soms mee wandelen... Tja... standaard langs onze paarden en ja... dan vindt zelfs ezel jelka zo'n echte ezel toch wel heeeeeeeeel eng *LOL*

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 11:52

haha wat zijn ezels toch heerlijk gewoon NIET luisteren naar de mensen en zich vooral NIET druk maken hahaha.

Heb je een foto van die ezel van bv een andere keer. Vind ze zooo gaaaaf. Ben ook helemaal verliefd op dat veulenezeltje op ITP Kwijl .

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 11:54

Hey, nu weet ik waarom Fitz ook in het andere weiland stond woensdag!

Monsterezel was vast al eerder op de dag langsgekomen Haha! en toen dacht Fitz: wegwezen hier en sprong hij acuut het andere weiland in!!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 12:44

Oh geweldig, zo'n ezel. Ik vraag me af wat er was gebeurd als monsterezel ontsnapt was! Haha!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 15:43

Hahahahahaha wat een helden die beesten toch Knipoog

Wij hadden vandaag ook erg enge grassprietjes langs de bak groeien bleek *LOL*

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 23:57

Haha, lach me dood hier! Maar idd, paarden vinden ezels doodeng! Jurga schrok zich een keer lam toen er eentje begon te balken! Dom paard!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 10:46

geweldig verhaal ik had graag die koppie's van die paarden willen zien! Ik vind ezels eigenlijk heel erg leuk.. als ik later groot ben *zucht*

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 18:09

Haha! Wat een lekker dier is die ezel Lovers . Volgens mij zou ik ook helemaal in een deuk hebben gelegen *LOL* !
Echt een super verhaal!! Ben benieuwd naar een foto van dit ezeltje

En oja, Prisca, ik zal morgen op de jubileumdag van de boerderij wel nieuwe foto's maken van babyezeltje die inmiddels zo ongeveer de baas is over alle scheiten en gapen }> *LOL* ! Die foto's staan dan maandag op bokt.

Anita junior (het veulen van 3 jaar geleden) had vandaag ook zo'n rare actie. Er groeit altijd gras tussen de stenen op het pleintje tussen het gebouw en de wei, dat laten we altijd kortwieken door Anita, die gaat daar dan heel relaxt staan eten en denkt er niet aan om weg te lopen.
Er staan nu voor morgen met die jubileumdag allemaal hangtafels op dat pleintje. En Anita sjokt er gewoon rustig tussen door, beetje zigzaggen en eten, niks aan de hand.
Maar toen ze terug naar de wei moest waren die tafels ineens heeeeel erg eng, daar kun je toch écht niet langs lopen want misschien eten die dingen je wel op. Dus ging ze alleen nog maar in de achteruit, of in de stilstand. Toen kon ik helemaal met haar omlopen naar de achterkant van de wei en heb haar er daar ingelaten en toen was alles weer goed. Eigenwijs beest dat het is Lachen

Oja, ik heb ergens nog een stukje uit de krant over ezels, is wel een leuk stukje, ik zal het even opzoeken en dan typ ik het wel over (scanner is kapot)

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 18:17

Berichtje gevonden:
De Misvatting
Ezels zijn dom
Van alle hoefdieren komen ezels bij intelligentietesten als beste uit de bus. Ezels die in de wei staan, voelen met hun baardharen of er stroom op het schrikdraad staat, terwijl paardn en koeien dat pas vaststellen als ze een stroomstootje te pakken hebben. In het Duitse Bochum is er een ezel die 's avonds in de stal het licht aandoet.
Een ezel betreedt een moeilijk pad pas, als hij vooraf heeft ingeschat of het veilig genoeg is. De viervoeter loopt pas over smalle bruggetjes en door troebel water, nadat zijn druiver is voorgegaan. Een Spaans spreekwoord luidt: "Volg een geit en je belandt in een afgrond, volg een ezel en je keert veilig in je dorp terug".
Dat ezels toch de reputatie hebben dom te zijn, komt vermoedlijk door hun koppigheid. Maar koppigheid is juist een teken van intelligentie. Als een ezel koppig blijft stilstaan is daar bijna altijd een reden voor.
Bron:Dagblad de Limburger 02-10-2001

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik bij heel veel van deze uitspraken uit ervaring iets heb van: ja sure...
Vooral bij die laatste zin: geen zin hebben vinden veel ezels ook een reden *LOL*

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 18:19

Hahahahaha! *LOL* Ik zie het helemaal voor me! Clown
Wat zijn paarden toch eigenlijk schijterds, maar nooit geweten dat ze bang zijn voor ezels!!
En dat ie ook nog eens voor die auto ging staan!
Wat zo'n ezel wel niet teweeg kan brengen! Haha!

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 22:52

Hahaha GEWELDIG!! Leuk hoor paarden *LOL*

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 15:33

helden op sokken!
nou , nou.. die himeros, als ie niet uit de wei wil komen gewoon effe monsterezel de wei in sturen.. ik zie het allemaal al helemaal voor me! *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*