Moe van de pil?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 11:31

Ik ben ook een hele tijd gestopt met pilgebruik, maar kreeg met toenemende mate last van enorme menstruatiepijn. Daar kreeg ik pillen voor van de huisarts waar ik een maagzweer door opliep. Ben je ook mooi klaar mee.

Uiteindelijk werd bij mij ook de diagnose endometriose gesteld (soort weefselwoekering) en mij werd aangeraden om toch maar weer aan de pil te gaan. Dat zou de endometriose verminderen en de menstruatiepijn ook. Dit bleek wel te kloppen, heb nu nog nauwelijks klachten, maar ben wel errug zwaar geworden....

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 23:18

Mieke schreef:
Ik ben ook een hele tijd gestopt met pilgebruik, maar kreeg met toenemende mate last van enorme menstruatiepijn. Daar kreeg ik pillen voor van de huisarts waar ik een maagzweer door opliep. Ben je ook mooi klaar mee.

Uiteindelijk werd bij mij ook de diagnose endometriose gesteld (soort weefselwoekering) en mij werd aangeraden om toch maar weer aan de pil te gaan. Dat zou de endometriose verminderen en de menstruatiepijn ook. Dit bleek wel te kloppen, heb nu nog nauwelijks klachten, maar ben wel errug zwaar geworden....

Ben jij aan een "gewone" pil voor je endometriose, of een die heel de cyclus stillegt, Mieke?

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 23:21

Ik ben een tijdje geleden gestopt met de pil en nu sinds een maand of 4 weer begonnen. Nu heb ik het probleem dat ik veel meer zin in lekkere dingen heb.... Zijn er meer mensen die daar last van hebben?

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 09:55

Ik gebruik een gewone pil, Microginon 30 of zoiets, even uit mijn hoofd... Haha!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 19:22

Ik was altijd gigantisch ongesteld, hevige buikpijn, nergens zin in.
Tot ik aan de pil ging. Ik slik nu mycrogynon ( schrijf je dat zo?) groen met wit/geel doosje. Het gaat prima. Ik ben de laatste tijd heel moe maar dat heeft een andere oorzaak. Ik ben wel iets aangekomen bij m'n dijen, maar mijn cupmaat (helaas) niet!

Dat is dus per persoon ook verschillend. Ik kreeg te horen dat 60 % van de vrouwen een cupmaat groter krijgt door de pil, hoor ik helaas bij de andere 40 %!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Endometriose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 23:10

Mieke schreef:
Ik gebruik een gewone pil, Microginon 30 of zoiets, even uit mijn hoofd... Haha!

En die gewone pil helpt Mieke?
Ik vind dit zo raar he, de artsen leggen niets uit.
Ik zeg "kan ik niet aan een gewone pil, is dat niet voldoende?"Nee zeiden ze, perse die die de hele cyclus stillegt.
En ik ben wel 15 kilo aangkomen.Daardoor?! Schijnheilig

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 07:16

ik ben trouwens ook wat afgevallen nadat ik ben gestopt. Zat eerst net boven de 70 kilo, nu net eronder. Maar een vreetzak ben ik nog steeds, niet minder dan met de pil Haha!

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 08:32

Heb daar geen last meer van! Gelukkig maar!
Het kan natuurlijk inderdaad ook door het weer komen. Verder zou ik het eventje aanzien en als het inderdaad door die pil komt zal je toch een andere moeten nemen want het lijkt mij niet zo'n goed idee zo door het leven te moeten hoe jij je voelt!

Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 12:30

lis schreef:
Ik heb ook slechte ervaringen met de pil (marvelon). Voor ik zwanger raakte geen last van gehad, maar na de bevalling weer begonnen en toen raakte ik behoorlijk depressief en lusteloos, had ook om de haverklap een schimmelinfectie.
Ik ben nu 2 jaar van de pil af, en het ging vrijwel meteen de 1e maand dat ik eraf was beter met me. Helaas ben ik sinds ik gestopt ben wel 10 kilo aangekomen. (ben nu wel weer 5 kilo kwijt) Of dat er iets mee te maken heeft weet ik niet zeker.
Ik ben nu aan het twijfelen of ik weer aan de pil wil of de Mirena spiraal wil. Maar ook Mirena geeft hormonen af volgens mij, dus ik weet het echt nog niet wat ik ga doen.


hoi,

wie weet meer over het spiraaltje, hoe werkt dat precies. ik weet er nml. niet zoveel van af. En wat is het voordeel t.o.v. de pil?

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 12:47

Ik heb bij de dokter een foldertje gehaald over het spiraaltje maar ik denk dat er op inet ook wel wat over te vinden zal zijn.
Nadeel: pijn bij inbrengen en je voelt je nogal banketstaaf als je daar zo ligt. Wat heftigere mensruatie dan voorheen en als je daar gevoelig voor bent krampen.
Voordeel: nooit meer de pil vergeten, geen hoofdpijn , spierpijn, depressies en moeheid meer.
Het voordeel was mijn eigen voordeel, misschien dat anderen andere ervaringen hebben.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 12:47

Ran"]
[quote="lis schreef:
Ik heb ook slechte ervaringen met de pil (marvelon). Voor ik zwanger raakte geen last van gehad, maar na de bevalling weer begonnen en toen raakte ik behoorlijk depressief en lusteloos, had ook om de haverklap een schimmelinfectie.
Ik ben nu 2 jaar van de pil af, en het ging vrijwel meteen de 1e maand dat ik eraf was beter met me. Helaas ben ik sinds ik gestopt ben wel 10 kilo aangekomen. (ben nu wel weer 5 kilo kwijt) Of dat er iets mee te maken heeft weet ik niet zeker.
Ik ben nu aan het twijfelen of ik weer aan de pil wil of de Mirena spiraal wil. Maar ook Mirena geeft hormonen af volgens mij, dus ik weet het echt nog niet wat ik ga doen.


hoi,

wie weet meer over het spiraaltje, hoe werkt dat precies. ik weet er nml. niet zoveel van af. En wat is het voordeel t.o.v. de pil?
[/quote]

Toevallig heeft de vriendin van mijn broer net het mirena-spiraaltje laten plaatsen.
Hier zitten ook hormonen in maar deze worden geleidelijk afgegeven en het is beduidend minder dan als je aan de pil bent.

Wat ik vantevoren had gehoord (je kunt beter eerst een kind hebben gebaard voor je dat spiraaltje laat zetten) blijkt waar te zijn.

Volgens haar dokter was het geen enkel probleem maar ze heeft zo'n pijn gehad na het plaatsen. Ze kon niet meer bewegen en was helemaal aan het beven.
Pas na twee uur kon ze van de dokter af weer naar huis gaan. De dag erna was het overigens gewoon over.
Het spiraaltje kan vijf jaar blijven zitten en dan moet het erweer uitgehaald worden.

Ik zou er niet zogauw voor kiezen......

PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 13:28

Ik dacht ook dat je alleen een Mirena spiraaltje kon nemen als je al kinderen hebt gekregen??
Het inbrengen vond ik zelf totaal niet pijnlijk,mijn (vrouwelijke)huisarts heeft hem ingebracht.Die vertelde precies wat ze deed en wanneer ik een prikje zou voelen wat een beetje pijn kon doen.Ik was na het inbrengen wel een beetje duizelig .
Het vervelende inbrengen weegt voor mij niet op tegen het grote voordeel dat je bijna nooit meer ongesteld word:-D ongeveer eens per half jaar een klein drupje en geen buik en hoofdpijn meer.
Laatst bijgewerkt door PatriciaB op 19-06-02 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 13:31

Nog wat vergeten.....
Er zitten zo weinig hormonen in de Mirena dat je als je hem hebt laten verwijderen direct weer zwanger mag raken.....

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 14:22

Ik heb ook microgrinon 30. Ik heb nooit ergens last van.