photoshop loopt elke keer vast

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boemba

Woonplaats: in huis achter mijn computer en als ik offline ben, ben ik effe fietse

photoshop loopt elke keer vast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 09:56

hoi hier even een vraagje,

ik werk met adobe photoshop, nu heb ik met heel mijn computer geen problemen maar dat programma van adobe photoshop loopt elke keer vast,

weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen.

ik heb zelf al het volgende geprobeerd
* heb de computer gedefragmenteerd
* heb de computer op virussen na gekeken
* heb de computer opnieuw laten opstarten

probleem blijft weet iemand wat ik hier aan kan doen

Siempie

Re: photoshop loopt elke keer vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 10:52

FZ --> TV

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 10:54

Overnieuw installeren ?

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 11:29

Wanneer loopt photoshop vast?

Boemba

Woonplaats: in huis achter mijn computer en als ik offline ben, ben ik effe fietse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 11:48

als ik met bewerken bezig ben of met de natte vinger of een transformatie ( verkleinen ) bijna bij alles

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 13:37

Photoshop vraagt nogal wat in systeemverbruik/ geheugenverbruik bij het werken aan foto's / afbeeldingen.
Dus moet je kijken wat je nog over hebt en eventueel bijtanken om geheugen vrij te maken.
Ook zien wanneer het vastloopt, zit je allang achter de computer voordat het gebeurd > staat vast wel MSN open en andere programma's.
Kun je er eigenlijk wel op wachten dat dit zal gebeuren.

Dus wil je zeker weten dat het probleem zit in bovenstaande en er komt geen foutmelding > start de computer op en alleen Photoshop en ga aan de slag.
Is er na enkele handelingen al een vastloper dan zit het 'misschien' ergens anders.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 14:10

Misschien heb je te weinig virtueel geheugen, dan kan de bewerking niet verwerkt worden en kan photoshop vast lopen.

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 18:12

orri schreef:
Misschien heb je te weinig virtueel geheugen, dan kan de bewerking niet verwerkt worden en kan photoshop vast lopen.

Dit kan maar, hoeveel Ram geheugen heb je in je pc zitten.. hoe meer erin zit hoe beter.. Ik werk zelf ook veel met photoshop, maar loopt nooit vast. Ik maak hier gebruik van 1.5GB Ram geheugen en een swapfile (viruteel geheugen) van 3.0GB

In geval van grote fotobewerkingen is een minimum van 512mb vereist, maar toch gauw 1GB aan te raden.

Boemba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 19:14

het is al een oude computer geloof zo`n 7 a 8 jaar oud, dus weet niet precies waar ik kan achterhalen hoe ik weet hoeveel geheugen erin zit (zal wel niet veel zijn) weet dat de helft leeg is en de andere vol, nu weet ik niet of dat genoeg werkgeheugen is.
edit msn heb ik nooit aan staan wel verbinding met het internet (bokken)

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 21:27

Je zegt 7 of 8 jaar oud, dan heb je ook een ouder besturingssysteem denk ik
Windows 98 of 98SE ?
Welke versie van Photoshop zit er op ?
Rechtsklik op 'Deze Computer' ( icoon op je bureaublad ) en wat staat er precies op Algemeen ?
MB ?

Boemba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 21:41

adobe photoshop elements 2.0 en windows XP profesional 2002 256 mb ram geheugen zecht me allemaal niks, maar als het mee zit mischien dit jaar nog een nieuwe en anders volgend jaar

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 22:02

Lachen Mijn oude pc had ook maar 256mb Ram, pentium 3, 4 mb graphic card... ik draaide er Dreamweaver 4 en Photoshop 6 & Image Ready op. Mijn photoshop kon toen echter max. 10 foto's aan per keer en liep op een gegeven moment vaak vast. Ik heb nu ruim 2 jaar een betere, snellere pc en photoshop CS2, Dreamweaver 8 Knipoog Photoshop is sinds mijn 'update' naar een betere pc nog niet vast gelopen.

Boemba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 22:12

dus als ik een nieuwe ga kopen moet ik dus een snellere hebben met geen 256mb maar een 1,5 gig nou ja als alles blijft staan in de berichten kan ik net nog eens na lezen tegen de tijd dat ik een nieuwe ga kopen

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 11:41

Die van mij is 512mb Ram en doet het daarmee prima Lachen ik heb wel ook een swapfile voor virtueel geheugen. Misschien dat ik ooit naar 1,5 Gb ga maar dan moet ik daar wel extra centen voor hebben Knipoog Ik heb een Dell, lol, laatst is mijn voeding kapot gegaan en ze hebben het binnen 3 dagen door een monteur laten vervangen zonder kosten (ondanks dat hij net buiten het service contract viel). Geweldige service Lachen

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:47

Ik heb er ook wel eens last van maar als ik dan klik op het scherm dan gaat het heel photoshop weg, en ben dan altijd te laat met het opslaan

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 18:37

Boemba schreef:

ik werk met adobe photoshop, nu heb ik met heel mijn computer geen problemen maar dat programma van adobe photoshop loopt elke keer vast,
...

Gooi deze directory eens weg;

Code
C:\Documents and Settings\%username%\Application Data\Adobe\Photoshop\9.0\Adobe Photoshop CS2 Settings

Boemba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 00:24

SuperPepeijn schreef:
Boemba schreef:

...

Gooi deze directory eens weg;

Code
C:\Documents and Settings\%username%\Application Data\Adobe\Photoshop\9.0\Adobe Photoshop CS2 Settings

ik kan dit bestannd helemaal niet vinden, en waar dient deze voor voordat ik zomaar iets weghaal???