Steef schreef::o en mijn moeder betaalt alles voor me. Voor de paardenspullenmoet ik zelf werken maar de rest betaalt mijn mums allemaal. Van 100 gulden zou ik niet eens kunnen rondkomen qua geld!
Tuurlijk kan je van 100 gld wel rondkomen!
Als je moet dan moet je!
Dan moet je maar wat beter over bepaalde aankopen nadenken. Heb je echt vijf paar schoenen nodig? Of moet je perse elk weekend uit?
En dat soort dingen.
Geloof me je komt jezelf nog een keer tegen als je nu niet goed leert met geld omgaan. Tuurlijk als je het luxe hebt is dat fijn maar ga nu niet zeggen dat je niet van 100gld rond kunt komen.
Dat kan iedereen.
Je moet grote uitgaven dan gewoon wat beter spreiden en van tevoren bedenken wanneer die uitgaven nodig zullen zijn. Bijv. je weet nu al dat je in de winter een jas moet kopen. Nou dan kun je daar vast rekening mee houden. Als je twee maanden van tevoren nu begint met wat geld opzij te leggen dan heb je genoeg wanneer je het daadwerkelijk nodig hebt.
Ik leef nu in de luxe dat ik eigenlijk alles kan doen waar ik zin in heb. Maar ik weet heel goed dat er ook weer mindere tijden kunnen komen dus ik gooi niet al mijn geld zo over de balk.
Geniet van het leven maar doe het wel met beleid!