Geld nog niet ontvangen vanuit Nieuw Zeeland 2 weken onder..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adriana

Geld nog niet ontvangen vanuit Nieuw Zeeland 2 weken onder..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 12:39

Ik ben benieuwd of hier mensen zitten die ervaring en verstand hebben van bankzaken....

2 weken geleden heeft een vriend via zijn bank geld geld laten overmaken naar mijn rekening...
Alleen het geld is spoorloos... het is ergens naar toe, maar zijn bank kan het niet traceren... en de Rabobank hier zegt dat ze niet de mogelijkheid hebben om inkomend geld te volgen. Beetje vreemd want het geld zit dus nu in niemandsland...

Het is niet van een rabobank afkomstig... welke bank enzo weet ik niet, want het moest een verrassing zijn geldbedrag weet ik dus ook niet.

De gegevens kloppen wel, want ik heb mijn afschrift gescand en naar hem gemaild, waar alle correcte gegevens opstaan.
De eerste paar keer werd het terug geschreven op zijn rekening omdat de bank iets fout deed, maar nu is het dus wel weg...

HELP

Iemand suggesties over wat ik het beste kan doen?

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:43

Poeh geen idee. Misschien dat de vriend in kwestie wat meer kan aandringen bij die bank, om te achterhalen waar het geld nu is..

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:46

-> LZP

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 12:47

Hmm hij dringt al genoeg aan bij die bank en het is echt weg uit Nieuw Zeeland...

branco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:49

bij zijn bank kunnen ze via "interpay" nakijken waar het geld gebleven is.
intepay is de organisatie die alle geld transfers van bank naar bank regelt in nederland tenminste dus hoop dat dat ook geld voor het buitenland.
succes ermee.

Zunzuncito

Re: Geld nog niet ontvangen vanuit Nieuw Zeeland 2 weken ond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:50

Ik kan me voorstellen dat je vriend degene is die hier achteraan moet gaan. Het is immers zijn bank die het geld heeft 'overgeschreven' en vandaaruit kan je een eventuele fout terugvinden. Wel raar trouwens, dat geld ineens weg is... Ik had enkele jaren geleden 50 euro bij mijn bank gepind. Op de bon stond 100 euro..."Jaja", dacht ik nog:"Zo kan ik ook mijn klanten leegplukken." Er bleek toch maar 50 euro afgeschreven te zijn...het personeel stond ook met een mond vol tanden. Heeft hij trouwens het IBAN nummer vermeldt? En was de bank een Nieuw Zeelandse bank, of heeft hij overgeschreven via internetbankieren?

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 12:56

Hij heeft mijn afschrift afgegeven aan de manager van die bank... en daar staat het IBAN nummer op. En hij heeft het niet via internetbankieren gedaan, maar via een vestiging daar. Als het goed is gaat ie nu ook nog eens een keer naar de Rabobank vestiging daar om te kijken of hun hem kunnen helpen. Maar eerst maar idd achter dit bedrag aan...

besita

Re: Geld nog niet ontvangen vanuit Nieuw Zeeland 2 weken ond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 13:01

internationale betalingen kunnen ten aller tijden gecontroleerd worden omdat degene die jou geld toestuurd je Iban en Bic code nodig heeft .Daarmee kan het snel achterhaald worden ..bovendien zijn met deze gegevens tegenwoordig de transfers heel snel max 3 - 4 dagen en het geld zou al bij jouw moeten zijn ...bovendien is het maar een kleine moeite van zijn bank om het geld te traceren want bij elke verrichting staat een referentienummer ..ik vrees Adriana dat ie jou een smoesje wijsmaakt ..vraag een copie van zijn overschrijving te sturen via fax of mail daar staan dan de gegevens van zijn bank en dan kan je zelf vragen waar het geld blijft ..of je gaat met die copie naar jouw bank en die kan dat dan makkelijk achterhalen

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 13:07

Hmm thanks Libke! Dat zal ik zeker doen!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 13:40

Ik vind twee weken niet zoveel eigenlijk. Bij ons is het van Belgie naar Nederland ook regelmatig 2-3 weken onderweg (idioot trouwens, kan nog beter zelf contant af gaan geven soms).

marije86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 13:47

heey dit heb ik ook!heb naar een vriendin van mij geld overgemaakt en tis der nog steeds niet nu 3 week geleden en niemand weet waar het geld is gebleven

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:02

Kun je nergens opvragen hoelang normaal de tijd is van het overmaken?

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 16:34

Ze hadden hier gezegd 5 werkdagen, maar nu weten ze het opeens niet meer... omdat het niet van een Rabobank filiaal afkomstig is...

figora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 16:43

Belgie-Nederland doet er inderdaad al vaak meer dan een week over, dus het zou best kunnen dat het nog bij jou aan komt, of bij hem terug gestort wordt.

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 18:23

Hmm misschien is het dus daardoor, omdat het zo lang duurt dat je het nog niet hebt, weet ook het filiaal hier niet hoe lang het ong duurt?

besita

Re: Geld nog niet ontvangen vanuit Nieuw Zeeland 2 weken onder..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 21:24

Vroeger was alles trager maar normaal gezien heeft de € veel veranderd .Vroeger moest jouw bank jouw IBAN en BIC nummer opzoeken en ook dat van de Begunstigde maar tegenwoordig moet je dat hebben bij de oveschrijving ...Betalingen naar duitsland en nederland hebben de begunstigden altijd binnen de drie dagen binnen .Frankrijk max 2 dagen .Het geld hoeft het vliegtuig niet in en de plas over te steken het gaat allemaal via de computer ..Van jouw bank naar het hoofdkantoor van jouw bank ..dan naar hoofdkantoor van de begunstigde en vandaar naar de rekening van de begunstigde