Hond afgemaakt, blijkt achteraf een foutje.......

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 15:47

hoeveel kinderen zouden afgemaakt moeten worden als honden konden praten?

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 16:03

Desiree schreef:
hoeveel kinderen zouden afgemaakt moeten worden als honden konden praten?


hahaha, je blijft me verbazen, Desiree! Haha!
Ik denk trouwens ook dat het een broodje aap verhaal is. ik heb hem meerdere keren gehoord. Niettemin vind ik dat ouders hun kinderen nooit alleen moeten laten met (huis)dieren. Mijn dochter (3) speelt ook wel eens met de hond. Dat gaat allemaal wel leuk, hij is wel erg enthousiast dan, maar ik weet niet wat hij doet als ik niet in de buurt ben. Dus ik hou het zeker in de gaten.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 16:15

lis"]
[quote="Desiree schreef:
hoeveel kinderen zouden afgemaakt moeten worden als honden konden praten?


hahaha, je blijft me verbazen, Desiree! Haha!
[/quote]

Dank je, ik blijf mijn best doen hoor! Maar je hebt gelijk: je moet kinderen en honden in de gaten houden, want BEIDE partijen kunnen iets met elkaar uitvreten waardoor de ander denkt in actie over te moeten gaan. Kinderen kunnen fratsen uithalen met beesten waardoor het dier denkt zich te moeten verdedigen. Zorg er als ouder dan ook voor dat dat niet gebeurt!

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 16:17

Van de lachuhh, waar gebeurd site

Dat doe je toch niet

De ouders van een 9-jarige jongen laten hun zoontje even alleen met de hond. Opeens hoort de vader een luid geschreeuw. Hij rent naar binnen en vindt het jongetje bebloed en ernstig verminkt op de grond, de hond heeft een bebloede bek. Het is duidelijk de hond heeft het jongetje gegrepen. In het ziekenhuis overlijdt het jongetje aan zijn verwondingen. De hond zal afgemaakt moeten worden. Nadat de dierenarts de dodelijke injectie heeft toegediend en het beestje over zijn kop aait, voelt hij iets aan de oren van de hond. Bij nader onderzoek blijkt de hond 27 nietjes in zijn oor te hebben.

Valse hond met nietjes

Een gezin met kleine kinderen had een hond. Het was altijd een lieve sul van een labrador geweest tot hij plotseling tegen de kinderen begon uit te vallen. Een van de kinderen werd ineens zomaar gebeten. De ouders schrokken. Het was een lelijke beet. Een hond die kinderen bijt moest worden afgemaakt, vonden ze.

van een lycos site
Ze gingen met de hond naar de dierenarts en vertelden dat de hond vals was en moest worden afgemaakt. De dierenarts had zo zijn bedenkingen. Hij had snel door dat het een lieve hond was, die geen vlieg kwaad zou doen. Hij onderzocht de hond toen de ouders weg waren en vond in 1 van zijn oren vijftien nietjes…


Dit verhaal is zelfs gebruikt voor een praktijkstudie van een Leidse student naar de herkomst van internetfabels.

Maar wie weet is het ooit wel echt gebeurd, alleen dat is dan voor 1998 geweest want toen begon dit verhaal de ronde te doen.

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 21:31

Dit is vreselijk zielig Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 21:32

Ook echt stom dat die dierenarts niet vooraf alles na ging Boos!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 08:04

Ik vraag me dus af waar een klein kind de kracht vandaan haalt om met een niettang door een oor van een hond te nieten... Verward
Heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar moeilijk lijkt het me wel.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 08:51

Sibold schreef:
Ik vraag me dus af waar een klein kind de kracht vandaan haalt om met een niettang door een oor van een hond te nieten... Verward
Heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar moeilijk lijkt het me wel.


Ik vraag me eerder af wat het kind uberhaupt met een niettang moet?
Blijkbaar ook nog eens zonder ouderlijk toezicht....

Zo is er in het zwembad in mijn buurt een jongetje verdronken van 4 jaar (of 5) in een druk zwembad werd hij op de bodem gevonden door een andere zwemmer.... de moeder verklaarde hem 10 seconden terug nog gezien te hebben en in de gaten te hebben gehouden....
sectie wees uit dat het kind 15 minuten onder water heeft gelegen.

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 09:30

Ik ken ook zo'n verhaal.
In Groningen is een paar weken geleden een 1,5 jarige jongetje verdronken in een sloot. De ouders verklaarden dat hij net daarvoor nog in de tuin aan het spelen was.
Ze wonen in zo'n hofje, hij is de tuin en het hofje uitgewandeld, een hele drukke straat overgestoken en daarna pas de sloot ingelopen. Ik begrijp uberhaubt niet dat niemand dat kleine jochie van de straat geplukt heeft. Een jongetje van 1,5 jaar hoort toch niet alleen op straat? Die breng je dan toch naar het politiebureau ofzo???

Bah, ik word misselijk van die "ouders".

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 09:58

wat denk je van die mensen Lis, die zoals jij zei dat jong over straat zien lopen die veel te druk is en hem gewoon laten lopen zonder in te grijpen, hoewel ze zien dat hij gevaar loopt. Die mensen vind ik nog veel erger. Je hebt rare mensen, ze zijn onverschillig, dingen raken ze niet meer.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 11:27

orri schreef:
Ik vraag me eerder af wat het kind uberhaupt met een niettang moet?
Blijkbaar ook nog eens zonder ouderlijk toezicht....


Dat was mijn tweede bedenking...

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 17:27

Ik vind het een beetje een vaag verhaal. Het is duidelijk een broodje aap verhaal, maar waarom zou die man dat tegen napoleon haar vader zeggen, op zo'n serieuze manier? Maar goed, laten we er maar van uit gaan dat het een broodje aap verhaal is, dat is wat minder zielig voor die hond. Al denk ik zelf wel dat het ooit, ergens, een keer gebeurd zal zijn...

Maar iig, ik heb ook een hond, een hartstikke lief beest, maar hij word oud, en een beetje een chagrijnige knorrepot. Ik heb toevallig ook zes nichtjes en neefjes, de oudste is zes en de jongste is een jaar. Die lopen vaak genoeg aan mijn hond te plukken en te trekken, en ja, dat kan je een kind van een jaar ook niet echt verwijten vind ik, die weet niet wat ze doet. En mijn hond waarschuwt meteen al door te gaan grommen. Omdat je tegen een kind van een jaar wel kan zeggen dat ze moet ophouden, maar ze dat waarschijnlijk toch niet zal doen, doen wij meestal, als er veel kinderen lopen en we op drie kinderen moeten passen ofzo, toch de hond even in de bijkeuken. Dat vind ik ook wel sneu, dus als het even rustig is haal ik hem er weer uit, maar ik neem toch het zekere voor het onzekere. Ik zou er namelijk niet aan moeten denken dat mijn hond afgemaakt zou worden omdat een van mijn nichtjes hem heeft lopen pesten... en ik denk toch dat dat wel een van de beste manieren is, want een klein kind en een hond horen niet in een kamer als je het te druk hebt om goed op te letten, en aangezien je de hond al van kleins af aan moet leren dat mensen boven hem staan in rang, zal hij toch eventjes weg moeten....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 20:21

Onze Hond(en) lag ook altijd in huis.
In zijn mand lag hij eigenlijk zelden, meestal gewoon bij de salontafel of zo.
Maar toen wij klein waren, werd ons geleerd dat wij de hond best mochten aaien.
Maar als de hond in zijn mand ging liggen moest je eraf blijven.
Dit gelde ook voor kinderen die bij ons kwamen spelen.
En dit werkte perfect.
Als de hond het geknuffel beu was, ging hij naar zijn mand en wist dat hij daar rust had.
Hij kon zich daat veilig terug trekken. En dat heeft een hond gewoon nodig.

Natuurlijk ga zoiets niet zonder toezicht van ouders, maar mijn ouders waren op die regel heel streng, en je weet als je 2 bent dan al redelijk goed hoe het zit.
En we hebben gelukkig altijd fijn dieren plezier gehad.Haha!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 20:53

Branca schreef:
Als eea echt waar is....... erg slordige dierenarts!
De hond wordt niet eens getest/bekeken enne.... de reden niet echt uitgezocht. DA's spuiten niet zomaar een hond af, deze kennelijk wel!!??


Idd mijn bazen zouden zo'n eigenaar nooit het advies geven om de hond in te lates slapen. Wat je vaker hoort, is dat de eigenaar de hond juist dood wil aangezien hij wel eens vaker zou kunnen happen. Wat ze bij ons meestal aanraden is de hond eerst lichamelijk goed te laten onderzoeken, mischien dat ie ergens pijn heeft (in dit geval dus nietjes in zijn oor). en als dat niet het geval is, doorverwijzen naar een gedragskundige. Wil de eigenaar dat niet, dan zoekt ie maar een andere arts om de hond afte laten spuiten.

elske_

Berichten: 597
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Utrecht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 20:15

wat zielig.
je controleerd een hond toch eerst helemaal voordat je hem afmaakt?

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 20:33

Echt zielig!!!
En het erge is idd. dat vaak het hond de schuld krijgt en niet het kind, echt erg!!!

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 21:29

Even nog wat toevoegen aan de discussie, voorzeover dat mogelijk is:

1) Is het relevant of dit een broodje aap verhaal is of niet?

2) Napoleon: we beschuldigen jou nergens van en zelfs je vader niet eens. We zijn allemaal wel eens slachtoffer geweest van iemand die een redelijk geloofwaardig verhaal als echt vertelde.

3) Honden zijn geen speelgoed. Als je een kind bij een mes laat zitten, en het kind zit na een tijdje onder het bloed, dan is het niet de schuld van het mes. Het is de schuld van degene die het kind bij het mes liet. Kinderen en honden samen moeten altijd onder toezicht staan.

4) Nietmachines laten slingeren valt ook onder ditzelfde probleem. De combinatie is alleen nog erger.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 09:57

pniekepnak schreef:
Maar iig, ik heb ook een hond, een hartstikke lief beest, maar hij word oud, en een beetje een chagrijnige knorrepot. Ik heb toevallig ook zes nichtjes en neefjes, de oudste is zes en de jongste is een jaar. Die lopen vaak genoeg aan mijn hond te plukken en te trekken, en ja, dat kan je een kind van een jaar ook niet echt verwijten vind ik, die weet niet wat ze doet. En mijn hond waarschuwt meteen al door te gaan grommen. Omdat je tegen een kind van een jaar wel kan zeggen dat ze moet ophouden, maar ze dat waarschijnlijk toch niet zal doen, doen wij meestal, als er veel kinderen lopen en we op drie kinderen moeten passen ofzo, toch de hond even in de bijkeuken. Dat vind ik ook wel sneu, dus als het even rustig is haal ik hem er weer uit, maar ik neem toch het zekere voor het onzekere. Ik zou er namelijk niet aan moeten denken dat mijn hond afgemaakt zou worden omdat een van mijn nichtjes hem heeft lopen pesten... en ik denk toch dat dat wel een van de beste manieren is, want een klein kind en een hond horen niet in een kamer als je het te druk hebt om goed op te letten, en aangezien je de hond al van kleins af aan moet leren dat mensen boven hem staan in rang, zal hij toch eventjes weg moeten....

is dat niet de omgedraaide wereld? Als die kinderen de hond pesten moeten die dan ook afgemaakt worden? Kinderen moeten maar luisteren, als je zegt dat ze niet aan die hond moeten zitten en ze doen het toch verdienen ze gewoon een klap (die zouden ze van mij echt krijgen hoor!) Ook spreek je jezelf tegen: je kunt het kind niet verwijten dat hij niet snapt dat je een hond niet moet pesten terwijl je kunt zeggen dat het de hond niet mag plagen.
maar de hond wordt wel verweten als hij een kind bijt dat hem pest, terwijl je hem OOK niet kunt uitleggen dat je een kind nooit mag bijten ondanks dat het hem pest en je als hond zijnde instinctief meent te moeten verdedigen. Ik vind dat niet eerlijk.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 10:36

mijn kind respecteerd dieren straks, dat is 1 ding wat zeker is....

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 19:41

dit vind ik nou echt schandalig! Nu hebben ze zomaar een hond af gemaakt voor niets.... Huilen Het is zowat hetzelfde als dat een mens de doodstraf krijgt omdat ie iemand heeft vermoord uit zelfverdediging!