Geldverspilling Europees Parlement

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gerrie

Geldverspilling Europees Parlement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 23:34

Dit kreeg ik in de mail...

Hoe bedenk je zoiets....

L.S.,

Zoals de meesten bekend bestaat binnen het Europees parlement een ingeburgerd gebruik als gevolg

waarvan één maal per maand het volledige Europese parlement met alle medewerkers en een bijna

complete kantoorinventaris voor enkele dagen verhuist van Brussel naar Straatsburg. De enige reden

hierachter is dat Frankrijk dit zo graag wil. 99% van de rekening - op jaarbasis ongeveer 200 miljoen

euro - wordt toch betaald door de andere aangesloten landen.

Thans hebben een aantal europarlementsleden van verschillende partijen en uit verschillende landen

een actie op touw gezet om aan deze belachelijke geldverspilling een eind te maken. Zij hebben hiervoor

één miljoen handtekeningen nodig zodat dit onderwerp op de agenda van de Europese commissie kan

worden gezet.

Binnen 2 dagen zijn er een kleine 25000 handtekeningen binnen maar dit moeten er dus één miljoen

worden.

Surf daarom naar: www.oneseat.eu en zet je handtekening zodat we met zijn allen een eind maken

aan deze waanzinnige geldverspilling!!

Het moge duidelijk zijn dat ik al getekend heb

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 09:04

Mmm... ik wist idd dat het veel geld was en vind het ook belachelijk Daar gaan onze zuurverdienden centen naar die lui die al heel veel hebben )
[Edit: getekend ]

Ronnoz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 12:19

Tja dit is bedacht door de Fransen, die dit ge-eist hebben dat het Parlement óók zitting op Frans grondgebied moest houden. Ik vraag me af of het lukt om hier een einde aan te maken, gezien het Franse veto-recht Het zou wel een enorme knieval voor de Fransen zijn om hieraan toe te geven, die zijn gewoon veelste trots ...

Ik ben er dus bang voor... ik had die Fransen in het begin al een voorstel gedaan dat wanneer zij zo graag alles naar Straatsburg en weer terug naar Brussel willen verhuizen vanwege hun nationale trots, dat ze dat dan ook maar zelf mogen gaan bekostigen. Maar nee...

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 15:13

-> LN

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 16:25

tja...en ook al was ie er zo voor ....onze harry potter had niet de ballen om het ter sprake te brengen....

Hanneke84

Re: Geldverspilling Europees Parlement

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 21:38

Ik heb het al getekend via een ander linkje.
Al snap ik niet dat dit topic niet zo hard loopt?
Hebben de meeste mensen al getekend?
Of vind iedereen dit normaal? Koe

Mist

Re: Geldverspilling Europees Parlement

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 18:41

Ik denk niet dat iedereen dit normaal vind, maar je hebt het idee dat ze toch maar doen waar ze zin in hebben om frankrijk en duitsland maar tevreden te houden. In Frankrijk gaan mensen massaal de straat op als de politiek iets doet wat ze niet zint, of wel de boeren blokkeren alle snelwegen.

Misschien moesten wij dat in nederland ook maar eens doen.