Wie kan mij van mijn kinderwens afhelpen? ;)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blackheart

Wie kan mij van mijn kinderwens afhelpen? ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 21:54

Okee, ik ben 16 en heb een hele erge kinderwens, haha klinkt héél ongezond en eerlijk gezegd is dat ook iets waar ik me voor schaam.

Ik heb nu 8 maanden een vriend, en ik ben aan de pil, ik wil super graag dat hij de vader van mijn kind word, maar mijn verstand zegt gewoon het kan niet!! Want ik wil ook nog een goede opleiding doen, financieel zou het me nooit lukken, mijn vriend zou er kapot aan gaan, en wil ook nog wel naar vrienden toe kunnen. En toch komt stiekem vaker de gedachte in me op om heel stiekem eens de pil te vergeten, maar dan doe ik het toch weer niet omdat ik dat mijn vriend niet aan wil doen.

Ik heb het er weleens met 'm over gehad; Wat als ik zwanger wordt?
Hij wil dat ik dan abortus doe, en anders zou het hem niet lukken met me verder te gaan. Omdat hij kan de verantwoordelijkheid voor een kind nog niet dragen ( ik ook niet met mn 16 jaar)

Mijn verstand zegt dus dat ik normaal moet doen en gewoon mijn opleiding moet afronden, carriere maken en over 10 jaar ofzo nog es aan kinderen denken. Mijn gevoel zegt daarentegen heel iets anders

Als ik in de supermarkt de babyvoeding bijvul, dan let ik express niet op die babykopjes enzo maar op de prijs haha..

Oke moeders, willen jullie aub de negatieve dingen van een kind op een rijtje zetten en de positieve dingen van geen kinderen hebben even vertellen?

Misschien dat ik over 10 jaar pas dan weer een kind wil haha..

En oliebol ik klink nu egt sick-minded,, maarja tis een gevoel die ik heb
en waar ik ook het liefst van af ben
Laatst bijgewerkt door blackheart op 22-05-06 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 21:56

tja.. je moet er met zijn 2en achterstaan..

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 21:57

Had ik ook op mijn 17e, had bijna m'n pony verkocht. Om de 1 of andere reden zag ik ineens het licht

MaRcIaNo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 21:57

ik ben zelf ook nog maar 16 en soms zou ik het ook wel super leuk vinden alleen zoals je zegt, zou het niet zo verstandig zijn. je bent zelf nog zo jong.
(veder zullen de moeders je helpen )

torette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 21:59

meid! misschien is dit genoeg: als je zo'n grote kinderwens hebt, wil je het kindje toch ook het allerbeste geven?! Dat kan je dus nu niet! Je kan je kinderen niet laten zien wat je bereikt hebt in het leven, je kan het kind niet de mooiste kleertjes geven, geen huis met een tuin waar het kan spelen, enz enz. Hier mee wil ik niet zeggen dat alle ouders dat hun kind kunnen geven. Maar toch...

blackheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 22:03

torette schreef:
meid! misschien is dit genoeg: als je zo'n grote kinderwens hebt, wil je het kindje toch ook het allerbeste geven?! Dat kan je dus nu niet! Je kan je kinderen niet laten zien wat je bereikt hebt in het leven, je kan het kind niet de mooiste kleertjes geven, geen huis met een tuin waar het kan spelen, enz enz. Hier mee wil ik niet zeggen dat alle ouders dat hun kind kunnen geven. Maar toch...

Precies! Daar ben ik mij zeker van bewust, en daarom wacht ik ermee, maar daarom is dat gevoel er nog wel, en daar wil ik graag vanaf..

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:04

Is er iemand in je buurt met een baby? Pas eens een dagje op, dan weet je pas hoeveel tijd het in beslag gaat nemen en hoe frustrerend een kindje kan zijn.

Ik had ook altijd een sterke kinderwens, nu heeft mijn zus een kindje (inmiddels 8 maanden) en pas ik weleens op. Nadat ik 3 dagen, dag en nacht had opgepast was ik doodop. Die kleine is geweldig, maar de zorg voor een kind slurpt meer tijd en energie dan je verwacht.

Nu weet ik dat ik voorlopig niet wil dat mijn leventje beheerst wordt door de zorg van een kind.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Re: Wie kan mij van mijn kinderwens afhelpen? ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:06

Ok, nog geen moeder wel 29 jaar en inmiddels al 10 jaar bij mijn vriend, nu man. Ik wil zelf op dit moment geen kinderen omdat er nog zoveel leuke dingen zijn om mee te maken.
Met een kind zal het moeilijker zijn om zomaar een weekend door te halen, zomaar eens op vakantie te gaan.
Wanneer je zestien bent heb je simpelweg niet het vermogen om je te realiseren wat een kind krijgen allemaal inhoudt. Je vriend zal hoogstwaarschijnlijk bij je weggaan. Je ouders zullen het kind moeten onderhouden op de momenten dat je naar school gaat. Enz.enz. Gewoon niet verstandig om op die leeftijd een kind te krijgen. Enkele bekenden van mij hebben op vroege leeftijd een kind gekregen. Geloof me, dat leven wil je niet.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:09

er is nu nog zoveel om te doen als je 16 bent. Kinderen zijn heerlijk maar ook wel eens om achter t behang te plakken. Ik was 27 toen ik mijn zoontje kreeg. Ik wilde altijd jong moeder worden wat ben ik blij dat ik nooit t ook zo heb laten gebeuren. Lekker je opleiding afmaken, smane genieten en leuke dingen doen. Zorg voor een solide basis voor jezelf, je partner en eventuele toekomstige kinderen.

blackheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 22:17

Ja jullie hebben zoo gelijk!

Mijn verstand zegt alles precies zoals jullie het zeggen maar mijn gevoel niet.

Mijn vriend wil graag kinderen van mij over 7 jaar dan ben ik 23 en hij 27. Hij heeft een collega, die was 17 toen ze een kind kreeg, ze moeten constant op een houtje bijten qua geld. En alles aan het kind geven, ze kunnen niks. Mijn vriend wil dat niet, en hij wil nog alle weekenden doorhalen enzo (ik ook wel) Hij zegt ook dat het mij veel pijn zal doen omdat ik nog niet volgroeid ben.

Hij heeft gelijk.

Fem007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:18

1. Je wordt iedere nacht wel een keertje gewekt. Dat is een paar weken wel te doen maar probeer je voor te stellen dat het de eerste 5 jaar zo gaat.
2. Je wordt iedere ochtend om half 7 gewekt (altijd, ook als je een kater hebt)
3. Je hebt veel minder tijd voor vrienden, je paard en je werk/school.
4. Je lichaam wordt er niet mooier op.
5. Je hebt vaker ruzie met je vriend (omdat je altijd oververmoeid bent).
6. Een baby krijgt de eerste 3 maanden zo´n 10 borstvoedingen per dag. Tussendoor hebben ze buikkramp of willen ze gewoon aandacht. }>
6.b. Jij wilt gewoon slapen maar dat ´mag´ niet...
7. Je onderschat de impact van een baby op je leven, echt waar.
8. Dit heb ik ervaren op mijn 29e, kun je nagaan hoe het op je 16e is...

Nu denk je vast dat dat bij jou allemaal anders zal gaan... Nou, ik kan je vast vertellen dat dat helaas niet zo is.

Als je 10 jaar ouder bent moet je me nog maar herinneren via PB want dan stuur ik je de lijst met 1000 voordelen.

Maar nog veel plezier in je jonge leven, verplichtingen krijg je nog genoeg de komende jaren!
Laatst bijgewerkt door Fem007 op 22-05-06 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Sterre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:18

Je geeft zelf al 100 redenen aan, waarom het eigenlijk helemaal geen goed idee is om nu al aan een kind te gaan beginnen .

Ik kan je wel een aantal negatieve dingen opnoemen, maar als je kind er eenmaal is, zijn dat dingen die er dan gewoon bijhoren en dan ook niet meer zo erg zijn !
(Doorwaakte nachten, volgespuugde/volgepoepte kleertjes, niet meer spontaan naar de kroeg/vrienden kunnen enz.)

Het is helemaal niet verkeerd om (eens wat) vaker naar je gevoel te luisteren, maar in dit geval zou ik toch mijn verstand de boventoon laten voeren .

En denk eraan: jouw tijd komt nog wel en dan kun je er extra van genieten omdat je je kind datgene kan bieden waarvan jij vindt dat het er recht op heeft (ouders die hem/haar allebei! zeer gewenst hebben, voldoende financiele middelen, afgeronde opleiding enz.).

Geniet tot die tijd van de andere leuke dingen die je allemaal kan doen: lekker stappen wanneer je er zin in hebt, uitslapen tot 12 uur en misschien zelfs wel baby-sitten bij ouders die het af-en-toe wel lekker vinden als ze er even tussen uit kunnen en hun kind goed verzorgd weten .

blackheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 22:19

Oja denk nou niet dat ik zo'n naief meisje ben dat een kind als een assescoire ziet, want dat is echt niet zo.

Ik ga nu slapen

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:19

Over dat volgroeid zijn heeft hij niet gelijk....De rest natuurlijk wel.

ja_nee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:20

- Kinderen janken de hele dag
- Ze zijn nu eenmaal irritant
- ze zijn doodvermoeiend
- Kunnen de eerste zoveel maanden niks dan liggen, naar het plafond staren en huilen
- ze zullen écht niet hun eigen luiers verschonen
- ze vreten aan je tijd
- ze vreten aan je goede humeur
- ze kosten je handenvol geld (je zuurverdiende centjes notabene! )
- daar gáát je actieve vakantie want nu heb je 'kind aan boord' *zucht*
- hele dag gezeur aan je komt 'mamaaaaaaa'
- ze vertonen drammerig gedrag

Nu krijg ik vast veel bokt-mama's over me heen

Ik wil ze nu niet, straks niet en later ook niet

blackheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 22:22

@ Fem007: Nee ik verwacht niet dat mijn kind anders zal zijn dan die van jou Ik verwacht hem hoogstends vervelender..

@ Sterre: Ik pas al op kinderen, maar die zijn al aardig oud

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:23

Ik ben heel erg gek op mijn neefjes (2 en 5), maar ik ben blij als ze na een nachtje weer naar huis gaan

Sonja_vR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:25

ga op zoek naar video materiaal over de peuter pubertijd
geweldig medicijn

Fem007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:25

hahahaha, dat is de juiste instelling! Nee hoor, je moet gewoon nog 10 jaar wachten. Dan kan je er denk ik ook veel meer van genieten.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:26

x4you schreef:
@ Fem007: Nee ik verwacht niet dat mijn kind anders zal zijn dan die van jou Ik verwacht hem hoogstends vervelender..

@ Sterre: Ik pas al op kinderen, maar die zijn al aardig oud

Wat vinden je ouders ervan? Omdat je immers nog steeds minderjarig bent. Overigens assecoire is verkeerd gespelt

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:27

Coby schreef:
Wat vinden je ouders ervan? Omdat je immers nog steeds minderjarig bent. Overigens assecoire is verkeerd gespelt

Dat heb je helemaal goed gespelD zeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:28

Kom een weekend oppassen! Ben je gelijk genezen

Ik heb vier kinderen en ik vind ze allevier even lief maar soms zou ik ze allevier tegelijk achter het behang plakken.
Negatieve dingen: je kunt zelfs niet gaan piesen zonder dat er een kind om mama gilt.
Als je moe bent en je wilt een nacht goed slapen... zijn ze ziek en kotsen ze hun bed/jou bed/hun kamer/jou kamer/de trap onder.
Nog simpeler? Je wilt eens witlof eten... Mahaaam, dat lus ik nie!!!
Kom je de volgende dag met sla... lusten ze alleen witlof

Worden ze ouder en krijgen ze vriendjes/vriendinnetjes, nou berg je maar...
"Jullie zijn stom en ik ga toch naar mijn vriendje en jullie zorgen maar dat ik weer opgehaald wordt want anders slaap ik bij hem of op straat"...
"En jullie vinden al mijn vriendjes STOM!!! Maar het is mijn vriendje en ik kies hem zelf! En jullie zijn Sukkels!!!

Ach, kom gewoon een weekje oppassen. Ik neem met veel plezier een week vakantie van mijn kinderen.
Wel hooguit een week hoor, langer kan ik ze niet missen. Echt niet.

Gulpje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:29

Quellian schreef:
Coby schreef:

Je was me net voor }>

justahorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:29

mijn zus licht nu in het ziekenhuis en mijn zwager moet ook werken en naar het ziekenhuis.

Nou dus ik moet oppassen al 1.5 week en dat is echt vermoeiend ben gewoon gebroken. En dat zijn er 2 een van 2,5 jaar en de ander word in augustus een jaar dus daar heb je niet veel last van.

Maar denk ook na slapeloze nachten.
Je kunt niet meer stappen.
Je hebt geen tijd meer voor je vrienden etc etc etc

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:32

Quellian schreef:
Coby schreef:

Oeps....PABO gedaan....en dan toch nog gruwelijk falen..... Ligt waarschijnlijk aan vermoeidheid en alcohol zullen we maar zeggen. Volt.dw. van spellen is natuurlijk gespeld..