Sollicitatiegesprek (mopje)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marsje

Sollicitatiegesprek (mopje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-02 22:01

Een Nederlander, een Duitser en een Belg moeten op sollicitatiegesprek. Eerst is de Nederlander aan de beurt. De personeelsfunctionaris (pf) legt uit dat het gesprek bestaat uit drie onderdelen, een algemeen deel, een specifiek deel en een raadseltje. "Dat raadseltje weeg ik heel zwaar mee", zegt ie. Nou, het algemene deel en het specifieke deel gaan goed. "Nu het raadseltje", zegt de pf, "het is van leer en je kunt er op lopen". "Nou, eh, het ligt op het puntje van mijn tong", zegt de Nederlander, "maar het wil me niet te binnen schieten".
De Duitser is aan de beurt. De pf legt uit wat de bedoeling is. Nou, het algemene deel en het specifieke deel gaan goed. "Nu het raadseltje", zegt de pf, "het is van leer en je kunt er op lopen". "Nou", zegt de Duitser, "ik ik heb het zo goed voorbereid, alleen op die laatste vraag moet ik het antwoord schuldig blijven".
Buiten op de gang schiet het hem ineens te binnen en hij zegt tegen de Belg: "schoenen....het zijn schoenen. Maakt niet uit wat ie vraagt, het antwoord is schoenen".
Dus de Belg gaat naar binnen. De pf legt weer uit wat de bedoeling is van het gesprek. Het algemene en het specifieke deel gaan goed. "Nu nog een raadseltje:", zegt de pf, "het tikt en het hangt aan de muur".
"Zitten er veters in?", vraagt de Belg. "Nee", antwoordt de pf, "er zitten geen veters in". "Dan zijn het sandalen", zegt de Belg.

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 22:18

hehehe Haha! flauw hoor *LOL*

Missy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 13:11

Hehe wat flauw *LOL*
De titel deed me trouwens meteen weer denken aan een engels sollisitatiegesprek. Daarop moes je de hele tijd "nee" antwoorden. Vroegen ze "Are you qualified for tis job" - "No, I'm not"
Ook al zo flauw

Clautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 13:14

Hah wat flauw zeg,maar wel leuk *LOL* Haha!

skipperfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 17:10

Haha, wel grappig, alleen wel flauw *LOL*