Drie jaar geleden ging ik naar de fysio omdat mijn pols zo pijnlijk was. Fysio pols recht gezet en nooit meer last van gehad. Tot december. Toen deed hij dus écht pijn, niet grappig meer. Dus fysio klooien, en ja hoor: het was nu wel heel erg. Zat er een handwortelbeentje scheef en muurvast. Gezellig is anders, maar goed, ik dus elke week naar de fysio tot februari ongeveer. Toen zat alles weer keurig netjes recht en had ik nergens last meer van. Dacht ik...
Het is echt ongelofelijk, een paar dagen geleden deed het zó'n gigantische pijn. Dus ik klooien (botje RECHT, niet scheef, en vooral niet vast gaan zitten), maar helaas, botje is weer hartstikke scheef natuurlijk... Dus ik naar HA voor een verwijskaart, is hij net 2 dagen op vakantie, blijft nog 3 weken weg. Dus ik toch nog afspraak gemaakt met andere HA. DIe mag dus idd geen verwijskaart afgeven, het enige wat hij me kon melden was dat ik oud werd, mijn hormonen opgingen spelen (was dat niet al 5 jaar geleden?), en dat het typisch voor vrouwen was. Slap bindweefsel, hypermobiele botjes en veel uit de kom geschoten botten. Grr, ik kon hem wel schieten natuurlijk. Maar nu komt het: hij weet het natuurlijk niet zeker, dus ik mag een foto gaan laten maken... Pfff. Als ik ergens wel een hekel aan heb is het foto's laten maken. En nee, in dit jaar ben ik nog niet 5 x keurig netjes vastgelegd op foto (dit wordt de 5e keer btw)... Rontgen is gezond zullen we maar zeggen. En dan hoor ik over 5 dagen of het 'normaal' en 'typisch' is, of dat ik (natuurlijk ik, altijd ik) een iets ernstiger probleem heb.
Maar het ergste komt gewoon nog... Pas als mijn eigen HA terug is kan ik een verwijskaart krijgen
. Gevolg: pols gaat natuurlijk helemaal vastzitten (oh joy) en dan ben ik dus nog wel even zoet met de fysio. 't is een aardige vent, maar hij weet wel hoe hij m'n pols recht moet zetten (pijnlijke ervaring). Waarschijnlijk loop ik dus vanaf nu de rest van mijn leven van arts naar fysio omdat alles uit de kom schiet, scheef gaat zitten en dat alles onder het mom van een 'typisch vrouwenkwaaltje'. Pff, ik heb wel wat beters te doen!
domme domme ik.