Wie heeft voor mij leuke en grappige weetjes over canada?
ikke
Geplaatst: 13-05-01 18:00
Je hebt er eind september al nachtvorst. Ja, zonder flauwe kul, ik was er in september en de laatste week van mijn vacantie moesten we een paar keer krabben voor we weg konden met de auto. Een auto moet je ter plekke huren, is vaak goedkoper dan vanuit hier. Denk eraan dat er niet automatisch een verzekering bij zit zoals in Nederland, die moet je apart afsluiten.
Karin
Geplaatst: 13-05-01 21:04
Er zijn twee volkeren ter wereld die vanaf een kilometer afstand aan hun rugzak herkenbaar zijn: de Denen en de Canadezen.
De reden die de Denen hebben om een loeigrote vlag op hun tas te naaien weet ik niet. Bij de Canadezen weet ik het wel: ze willen niet voor Amerikanen aangezien worden (wat gezien hun accent natuurlijk niet zo gek is).
Grapje? Nee echt niet! Toen ik door Australië en Nieuw-Zeeland aan het reizen was, zag ik ze overal: allemaal zo'n rode lap met een wit maple leafje op hun tas.
Ik heb er ooit in een boekje een cartoon van gezien met de titel 'The Power of the Canadian Flag': twee backpackers die een Canadese vlag omhoog houden en Dracula die zich heel snel uit de voeten maakt...
Oh ja, en ze lopen natuurlijk allemaal in rangers-tenue (oftewel als boswachter verkleed), met zo'n grote leren hoed op hun hoofd.