Gisteren moest-ie voor de APK. En... met glans erdoor! Er zaten alleen twee kleine gaatjes bij de uitlaat, die zijn meteen gelast. Zelfs de remblokjes waar mijn vader nog even over twijfelde zagen er volgens de monteur nog goed uit. Beestje kan er in principe dus weer een jaar tegenaan. En vandaag was ik met de auto naar het stationnetje bij mij in de buurt gereden om de trein naar m'n werk te pakken. Normaal is dat nog geen 10 minuten lopen, maar door mijn zere kuiten liep ik behoorlijk te strompelen en dus vond ik dat ik voor een keertje wel met de auto mocht. Bij dat station zit een leslocatie c.q. vergadercentrum met een parkeerplaats waar altijd veel wordt ingebroken. Ben dus altijd wat huiverig als ik daar mijn auto neerzet. Een uurtje geleden kwam ik bij mijn auto en ik zag een briefje achter m'n ruitenwisser. Sh*t... een bon? Nee, het was een infobriefje van de politie. Ze hadden een routinecontrole gehouden, auto's gecontroleerd op waardevolle spullen en afgesloten portieren, en mijn auto kreeg het predikaat 'Prima! Uw auto was afgesloten en er lag geen buit in het zicht.'
Mijn lieve kleine veilige autootje van 17 jaar oud...