de jeugd van tegenwoordig

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 15:01

Tja, tegen iemand met "live"ervaring kan ik niet op!!!
irene"]
[quote="Pipo schreef:
Respect..........................dat is het hele probleem, en ik ben het volledig met desiree eens, als je kinderen wil, moet je er ook de tijd voor nemen!!!!!!!
Ik als geemancipeerde ligt feministisch type, vind dat je kinderen absoluut niet 3 a 4 dagen per week in de creche moet dumpen puur omdat je allebei wil werken, en 4 keer per jaar op vakantie wil, dan maar wat minder maar probeer de eerste jaren in ieder geval wat meer thuis te zijn, als ze naar school gaan kan het wel weer.


Juist als ze naar school gaan is het zo belangrijk om te blijven opvoeden. De 1e 4 jaar is het vrij eenvoudig om te blijven werken, maar als kinderen eenmaal naar school gaan beginnen ze een eigen sociale leven op te bouwen.
Dat is bij vriendjes willen spelen, lid worden van een sportclubje, meestal begint dan ook 2 keer per week de zwemles.

Ik ben bewust blijven werken tot mijn kinderen op school zaten. Nu ze bijan 5 en 7 zijn hebben ze me veel harder nodig dan toen ze 1 en 3 waren.
Evengoed gaan ze nog steeds 2 middagen in de week naar de naschoolse opvang en in schoolvakanties zelfs 3 dagen.
Waarom?? Omdat ze het in de 1e plaats heel erg leuk vinden. Daarnaast vind ik het heerlijk om 2 dagen per week voor mezelf vrij te hebben.
1 dag besteed ik echt volledig aan de paarden en de andere dag wisselt nog wel eens, bedoeling is om op die dag te studeren maar dat schiet er nog wel eens bij in Bloos
Ten derde wordt er op de naschoolse opvang ook "opgevoed" .Kinderen leren te functioneren in een groep, maar op een geheel andere wijze dan op school.

Op deze manier hebben we binnen ons gezin de rust om onze kinderen op te voeden tot sociaal denkende mensen die zelfstandig kunnen functioneren in deze maatschappij.

Helaas laten kinderen ook niet altijd zien dat ze thuis wel degelijk een redelijke opvoeding hebben genoten. Met die van mij heb ik ook wel eens gestaan met het idee, deze is niet van mij hoor, dit is niet mijn kind die dit zegt.

Maar er wordt tegenwoordig zo makkelijk gezegd dat alleen de opvoeding verantwoordelijk is voor het gedrag van kinderen en daar ben ik het niet mee eens.
Kinderen krijgen op steeds jongere leeftijd te maken met invloeden van buitenaf.
Ik kan me niet herinneren dat toenik in de 1e klas van de lagere school zat, het wereldnieuws besproken werd. Tegenwoordig gebeurt dat wel.
[/quote]

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Re: de jeugd van tegenwoordig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 15:42

stef schreef:
zijn ontmaagd als ze 13 zijn, en zwanger als ze 14 zijn.


Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Frusty Boos! Lips are sealed
tsss wat denk je wel niet, je hebt 1 topic gelezen hierover....

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 15:59

ik geef toe dat er heel wat jongeren zo zijn
zelf ken ik er ook zo wat,die nu denk ik ook roken enzo,in het lager(basis) vielen ze nog mee,maar nu als ik ze tegenkom,onuitstaanbaar
maar veel hangt (de zoveelste die dat zegt Gaaaap )van de opvoeding/ de ouders af.ik ben nu bv 13 jaar,ben nog maagd,rook niet,en drink niet
mijn zus (16)denk ik ook niet(misschien is één sigaretje ofzo,en zo van da passao en bacardi wel af en toe)
hangt denk ik ook wel van de school af,waar ik in het lager zat was eigenlijk een heel 'brave' school.nu is dat ook nog niet zo erg(wel uniform Misselijk ,maar dan heb je weer minder snobs(wel merkkleding))
hier gebeurt ook bijna niets ergs
andere school bij mij in de buurt is echt erg,echt agressieve verhalen heb ik al gehoord(oke,misschien van een mug een olifant make,ma tzal toch wel een eel klein olifantje zijn)

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 16:38

De volwassenen van tegenwoordig... Scheve mond

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 16:41

irene schreef:

Juist als ze naar school gaan is het zo belangrijk om te blijven opvoeden. De 1e 4 jaar is het vrij eenvoudig om te blijven werken, maar als kinderen eenmaal naar school gaan beginnen ze een eigen sociale leven op te bouwen.
Dat is bij vriendjes willen spelen, lid worden van een sportclubje, meestal begint dan ook 2 keer per week de zwemles.
.


ik wist altijd al dat school ergens slecht voor was Schijnheilig

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23446
Geregistreerd: 09-04-01

Re: de jeugd van tegenwoordig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 21:35

Clautje"]
[quote="stef schreef:
zijn ontmaagd als ze 13 zijn, en zwanger als ze 14 zijn.


Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Frusty Boos! Lips are sealed
tsss wat denk je wel niet, je hebt 1 topic gelezen hierover....
[/quote]

Sorry hoor, maar in dat topic was het zeker niet MIJN (weet niet hoe het zit met Stef) eerste keer dat ik zoiets hoorde!
Een oude vriendin van mijn school én haar zus waren beide ONDER de 16 toen ze zwanger raakten.
Misschien kwam ze erop door dat topic maar het gebeurd HEEL vaak. Boos! Misselijk

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: de jeugd van tegenwoordig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-02 22:50

Clautje"]
[quote="stef schreef:
zijn ontmaagd als ze 13 zijn, en zwanger als ze 14 zijn.


Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Frusty Boos! Lips are sealed
tsss wat denk je wel niet, je hebt 1 topic gelezen hierover....
[/quote]

Sorry clautje, maar nu zie je toch echt spoken.
Dit zinnetje gebruikte ik al ver voor ik bokt uberhaubt kende.
En die vriendin van jou is echt niet de 1e en de enige en helaas ook niet de laatste

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 23:15

Percy schreef:
Vrije opvoeding is nog steeds opvoeding maar sommige ouders misbruiken de term om maar helemaal niet meer op te voeden.

Zo is het leren van respect voor je omgeving wel degelijk opvoeden. Maar bij veel ouders zie je ook steeds meer de "ik"-mentaliteit. Als "ik" het maar goed heb kan het mij niet schelen hoe het met de anderen gaat.

Mijn dochter, toen vier, werd een keer door een stel zusjes van plm. zes jaar ondersteboven gegooid. De moeder en ik waren in een kledingwinkel. Ik zag het gebeuren en rende naar buiten waar ik haar kinderen bestraffend toesprak. Eerst vond de andere moeder het niet de moeite om te komen maar toen ze zag dat ik haar kinderen aansprak vloog ze wel naar buiten om te vertellen dat haar kinderen zoiets nooit zouden doen. Om dat soort dingen kan ik zo boos worden. Zo leer je kinderen asociaal gedrag aan. Haar kinderen vonden het natuurlijk geweldig, leuk rottigheid uithalen en dan komt je moeder je ook nog verdedigen.

Maar wat dat zeuren betreft: helaas Scheve mond
Ik ben altijd consequent geweest, nee is nee en blijft nee maar ze zeuren toch. Ik hoor van andere ouders (waarvan ik zeker weet dat ze ook consequent zijn) hetzelfde dus het zal wel gewoon bij kinderen horen, dat zeuren.
Ook ik heb wel eens in de supermarkt gestaan met een op de grond liggende krijsende peuter en dat vond ik het heel jammer voor de omgeving maar ik liep gewoon verder. Want voor de andere winkelende mensen is het bijzonder prettig als je het kind dan de zin geeft maar als moeder zit je het volgende winkelbezoek weer met de gebakken peren.


Hoe herkenbaar Haha!

Wat ik hier veel zie zijn oma's die met het jonge grut rondlopen van hun kinderen... en bijvoorbeeld vandaag liep er een jongetje die ik hooguit 5 jr schat rennend een winkel uit met een rol pakpapier en stak het baldadig tussen zijn spaken buiten...
ik had al gezien dat hij met zijn 'oma?' binnen was en die lette gewoon niet op. Ik ben naar buiten gegaan en heb hem gezegd dat hij dat terug moest gaan leggen in de winkel... hij keek me aan van 'ja daahaag' en liep weg richting winkel, zonder dat papier, waarop ik hem na liep en het hem nog een keer duidelijk vroeg die rol te gaan halen en terug brengen... toen hij richting zijn fietsje liep (met zijwielen geloof ik zelfs nog) verwittigde ik een medewerkster van de winkel, toen zij richting buiten liep, kwam het jongetje dan wel aanzetten met de rolpapier.
Hij had dan dus toch geluisterd, zijn 'oma?' had nog niet eens in de gaten dat hij uberhaupt de winkel in en uit rende volgens mij.
Ik heb het verder over gelaten aan de medewerkster.
Enige wat ik nog hoorde was 'Waar is je moeder?' antwoordt 'Die is weg'.

Of dan iets later 's middags, er ligt een hoop zand buiten mijn tuinhek dat niet van mij is, op een parkeerplek. Waren paar jongens naar elkaar aan het gooien, maar ook tegen mijn hek dat bestaat uit palen, dus kreeg zand in mijn tuin. Vroeg dus vriendelijk of ze er rekening mee wilde houden dat ik daar geen behoefte aan had.... dan zijn ze zo bijdehand om je na te praten, maar ze luisteren wel.

Zat ik op de fiets, liep een puberendtrutje beetje in de weg en aangezien ik zo vriendelijk ben er niet tegenop te rijden, gebruik ik mijn fietsbel...
commentaar 'zo je bel doet het' Verward

Als ik opvoeden zo links en rechts om me heen bekijk, dan hebben de meeste ouders daar helemaal geen tijd voor.
En dan worden ze volgens mij zowiezo al wat 'makkelijker' vanuit een soort van schuldgevoel. Daarbij heb ik zelf een hele vrije opvoeding genoten en kon daar goed mee omgaan qua zelfstandigheid, maar mijn broertje en zusje hebben gewoon een andere aanpak nodig bijvoorbeeld.

Je ziet ook heel vaak ouders die hun kinderen niet aanpakken in publiek, dat is een sociale druk denk ik, vaak ten onrechte, want je ziet vaak ook blikken van herkenning van andere ouders.

Overigens herken ik dat zeker van die pubers van tegenwoordig, al moet ik eerlijk zeggen dat het in de ene buurt meer aanwezig is dan de andere.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 00:08

Ik rood en drink (soms) Schijnheilig Haha! (so what?)Maar mensen sceld ik niet zomaar uit! Verder was ik als 10 jarige toch ook bestwel aso. Je wil dan echt stoer doen he? Ik weet nog nee.... .laat maar Haha!
Verder vind ik dat zomaar een grote mong geven echt niet kunnen, ik weet la wat ik dan doe Extreme duivel
Maar ze worden idd steeds brutaler van die snotaaapies

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-02 09:19

jamylover schreef:
De volwassenen van tegenwoordig... Scheve mond


Zou leuk zijn als je je uitspraken zou beargumenteren zoals iedereen.
Als je dat niet kan, zeg dan niks.

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 10:19

stef"]
[quote="jamylover schreef:
De volwassenen van tegenwoordig... Scheve mond


Zou leuk zijn als je je uitspraken zou beargumenteren zoals iedereen.
Als je dat niet kan, zeg dan niks.
[/quote]

Ik ben het volkomen met je eens Stef!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 11:03

Ach ik reed gister in de auto en wou 3 fietsers inhalen, gingen ze ineens allemaal naast elkaar rijden Verward
Ik bleef erachter en had bijna volop de toeter gestaan. Uiteindelijk hadden ze toch door dat ik er nog achter reed.

Ook de taal van die koters, hier in de straat volop jeugd leeftijd 5 tot 15 jaar. Maar allemaal schelden ze elkaar de huid vol. Als je gewoon fietst krijg je al te horen dat je een ... bent Verward
Als mijn ouders dat vroeger van mij hoorde(je durfde eigenlijk niet eens Haha! ) dan moest je naar binnen, kreeg je op je sodemieter en kon je de rest van de dag op je kamer doorbrengen.


Maar ik denk dat de invloeden van buiten af ook een hele grote rol spelen.
Vooral de Tv daar worden zo'n beetje alleen maar actie films en series met geweld gedraaid.
In de kranten plaatsen ze tegenwoordig de gruwelijkste foto's.(11 sept en onlangs Pim Fortuyn). Ook laten ze dit soort dingen uitgebreid zien op tv.
Kun je wel zeggen dat het het grote mensen journaal is maar ik denk dat er heel wat jeugd naar kijkt.
Om dan nog maar te zwijgen over het feit dat die gruwelijkheden in elk programma nog even herhaald moeten worden.
Als de ouders allebei werken is er geen zicht meer op wat de kinderen thuis zitten te kijken.
Ik mocht vroeger echt niet naar miamiVice kijken hoor, en medisch Centrum west ook niet.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 15:05

Vergeet niet dat de jeugd heel veel doet zonder dat de ouders er ook maar iets van afweten. Ik ben zelf ook zo geweest, en ik heb toch echt wel een goede opvoeding gehad.

Ik ben nu achttien jaar. Ik ben gaan roken op mijn veertiende. Ik drink vanaf mijn dertiende, en ik drink veel ook. Ik ben geen alcoholist, maar het is hier, (een rustig dorpje, dus de opmerking dat het in kleine dorpjes er vaak rustiger aan toe gaat, gaat helaas ook niet op) echt normaal om veel te drinken. Om eerlijk te zijn ken ik minder mensen die niet of weinig drinken dan mensen die veel drinken. Ik ben ontmaagd op mijn zestiende. Ik ben ook zo'n hangjongere, ben redelijk populair in dit gat, dus als er iets gesloopt wordt ben ik erbij of weet ik wie het gedaan heeft, en dat gebeurt váák. Zelf zou ik overigens niet zomaar iets slopen, maar ik denk dat iedereen begrijpt dat het niet echt lukt om 6 jongens te beletten iets te slopen. Het enige wat ik misschien ooit gesloopt is, is een vuilnisbak, omdat ik de keus moest maken tussen een persoon in elkaar trappen of de bewuste vuilnisbak.

Verder heb ik op heroine na ongeveer iedere drug die je je kan bedenken gebruikt, heb verkering gehad met een dealer. Ik ben hier overigens wel mee gestopt, geen rare dingen denken van mij!

Maar, iig, ik ben dus ook zo'n verschrikkelijk kind geweest. Ik had altijd ruzie met mijn ouders, ben meerdere keren het huis uit gegaan, maar kwam natuurlijk altijd weer met hangende pootjes terug. Ik ben prima opgevoed door mijn ouders, maar heb wel de nodige dingen meegemaakt in de familie waardoor ik toch 'emotionele schade' heb opgelopen. Dat is ook een van de redenen waarom ik echt een hekel heb aan mijn broer.

Ik zou dus eigenlijk een hopeloos kind moeten zijn, zonder toekomst, want die heb ik al goed verpest voor mezelf. Maar dat is helemaal niet zo! Ik zie alles helemaal rooskleurig in, want het gaat prima met me. Ik heb nog steeds dezelfde vrienden, en ik zal dus hoogstwaarschijnlijk wel veroordeeld worden door iedereen als vervelend kind, maar dat valt reuze mee. En eigenlijk interresseert me dat niet zoveel. Ik weet dat heel veel mensen denken dat ik nog steeds drugs gebruik, maar ze denken maar...!

Moraal van dit verhaal? Het valt wel mee met die jeugd, ze zijn brutaler geworden, maar ik denk niet dat dat met de opvoeding te maken heeft, maar met de leefomstandigheden van nu. Die verschillen namelijk heel erg met die van vroeger. Er wordt niet meer zo snel moeilijk gedaan door de maatschappij, dus de jeugd kan alles uitproberen, zonder dat iemand er echt raar van opkijkt. En dat maakt ze vervelend, maar wel sterk. Door alle ellende die wij hier, nu op straat tegenkomen, staan we sterker in de maatschappij. Tenminste, ik wel...

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 21:01

stef"]
[quote="jamylover schreef:
De volwassenen van tegenwoordig... Scheve mond


Zou leuk zijn als je je uitspraken zou beargumenteren zoals iedereen.
Als je dat niet kan, zeg dan niks.
[/quote]
Oke,dan zal ik dat is doen.Verder vind ik je topic op niks slaan...Je pakt argumenten die niet vaak voorkomen...en doet net alsof de jeugd van tegenwoordig erg fout is ofzo,ookal zeg je dat je niet iedereen over 1 kam wilt scheren,de titel zegt genoeg...Ach laat maar.Wat ik bedoel met de volwassenen van tegenwoordig,is dat ze altijd wat te zeiken en te zieken hebben over de jeugd van tegenwoordig.Verder zijn er zat volwassenen die schelden,dingen slopen,de boel op stelten zetten en ga zo maar door.Kijk is om je heen Stef,en bekritiseer niet alleen jeugdigen...Pak niet zomaar argumenten die je meemaakt (nog maar 1 x hebt meegemaakt) en dan lopen te zeuren dat de jeugd óóóó zo slecht is van tegenwoordig.Zijn volwassenen dat dan niet met hun eeuwige geklaag?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 21:15

Ik behoor zelf nog tot de jeugd, maar vind het gros ook al een stelletje brutale apen tegenwoordig. Als ik soms bij het uitgaan bezopen meisjes van 13 teghenkom... Lips are sealed En dan lopen ze erbij... ik hoefde zo echt de deur niet uit toen ik die leeftij had!!

Ik ben de jongste van 5, dus heb wat oudere ouders. Misschien is dat een van de redenen waarom ik wat ouderwets ben in sommige dingen. Maar dan nog vind ik het gedrag van veel jongeren niet door de beugel kunnen.

Overigens een aardig weetje: gezeik op "de jeugd van tegenwoordig" is al zo oud als de wereld zelf. er zijn papyrusrollen gevonden uit het oude Egypte waar al in zo'n toon over de losbandige jeugd wordt gesproken.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 22:45

jamylover"]
[quote="stef"][quote="jamylover schreef:
De volwassenen van tegenwoordig... Scheve mond


Zou leuk zijn als je je uitspraken zou beargumenteren zoals iedereen.
Als je dat niet kan, zeg dan niks.
[/quote]
Oke,dan zal ik dat is doen.Verder vind ik je topic op niks slaan...Je pakt argumenten die niet vaak voorkomen...en doet net alsof de jeugd van tegenwoordig erg fout is ofzo,ookal zeg je dat je niet iedereen over 1 kam wilt scheren,de titel zegt genoeg...Ach laat maar.Wat ik bedoel met de volwassenen van tegenwoordig,is dat ze altijd wat te zeiken en te zieken hebben over de jeugd van tegenwoordig.Verder zijn er zat volwassenen die schelden,dingen slopen,de boel op stelten zetten en ga zo maar door.Kijk is om je heen Stef,en bekritiseer niet alleen jeugdigen...Pak niet zomaar argumenten die je meemaakt (nog maar 1 x hebt meegemaakt) en dan lopen te zeuren dat de jeugd óóóó zo slecht is van tegenwoordig.Zijn volwassenen dat dan niet met hun eeuwige geklaag?!
[/quote]

Go Jamy helemaal met je eens de volwassenen moeten zelf nog volwassen worden denk ik, ze zijn zelf ook jong gewesst en hebben ook gek gedaan, tjaje ben maar 1 keer jong.
Ik vind het echt zwaar overdreven hor ik ken geen 1 zwangere van mijn leeftijd en ik ken een boel mensen, met roken val je niemand lastig en drinken is ook niet echt erg!
Het geld echt voor zoveel mensen nietdus dit slaat nergens op!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-02 22:54

kijk jamy, zo komen we tenminste ergens. (alleen, als je het een onzin topic vindt, waarom reageer je dan?)
Tuurlijk halen volwassenen ongein (voor zover je het gein kunt noemen) uit, maar daar heb ik (nog) geen last van gehad.
En nee, de container ligt niet 1x omver, maar bijna elke week.
En ne, ik ben niet voor de 1e x om niks uit gescholden.
Dus ik begrijp niet echt met wat je bedoelt met ix mee gemaakt.

Ik kijk om me heen, en vergelijk het met de tijd toen ik die leeftijd had.
Ik was niet heilig, heb weleens wat gejat, rookte toen ik 15 was. Maar heb nooit doelbewust dingen gesloopt (heb een x een kras op een auto gemaakt omdat ik niet oplette, en ben toen ook keurig naar die mensen gegaan.
Heb van de week zelfs nog de vaas van de buren gesloopt, omdat ik met mijn honden aan het voetballen was en de bal over de schutting vloog.
Netjes gezegd, koop van de week een nieuwe vaas, en klaar.
Ik zie het om mij heen dus gewoon veranderen, en ik geef noch de ouders, noch de jeugd zelf daar de schuld van.

Ik heb geen kids, maar ook ik vind het belachelijk dat kids maar naar huis worden gestuurd omdat er geen leerkrachten zijn. Lijkt me dat dat dit gedrag niet echt positief beinvloed.
Verder scheer ik niet alle jeugd over 1 kam, ik zet er niet voor niks bij dat ik jeugd gewoon voor dit topic even als makkelijk woord gebruik.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 23:01


Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 23:06

Margreet"]
[quote="avantilover schreef:
met roken val je niemand lastig


www.astmafonds.nl
[/quote]

hahah buiten toch niet.......... Knipoog Je mag ook nergens binnen roken ik ken trouwens een jongen met asma die rookt............... Verward

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 18:01

Bovendien is roken niet iets wat alleen de jeugd doet, dus kun je ze daar niet van beschuldigen...

Ik denk dat er heel wat volwassenen zijn die ook op hun 14 of 15 zijn begonnen met roken...

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 18:33

hmm mijn onderwep aangezien ik jongerenwerkster ben denk ik dat ik ook maar een reactie moet geven......

Naar mijn idee ligt een gedeelte aan de opvoeding (als in kinderen die om aandacht vragen omdat de ouders door werk of andere bezigheden geen tijd meer hebben) aan de andere kant ligt het aan de gehele maatschappij! kijk maar eens hoeveel mensen niet weten wie er naast hun woont! Een aantal jaren terug was dat veel minder. Iedereen leeft nu veel meer op zichzelf en ook de jeugd dus.
Ook heb ik het idee dat er soms te veel van de jeugd geeist wordt door leeftijdsgenoten. Je moet de goede kleding aan hebben om er bij te horen enz enz. Om dit te compenseren wordt er vaak ongein uit gehaald.
Nog een andere factor moet volgens mij gezocht worden in het onderwijs. De leraren die twintig jaar geleden las gaven, doen dat nu nog steeds op dezelfde manier terwijl de complete maatschappij veranderd is. Dus ook zij zullen hun lesmethoden aan moeten passen.
Als laatste is er volgensmij te veel bezuinigt op buurtwerk, dat moets steeds meer op vrijwillige basis terwijl er steeds minder vrijwilligers waren. Dus het buurtwerk ging op z'n kont en waar wordt dan het eerst op beknibbeld.... juist het jongerenwerk.

Zo dat was een erg lang stuk voor mij doen, maar ik hoop dat ik een beetje duidelijk heb kunnen maken hoe ik er over denk.

groetjes susan

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 18:44

susan schreef:
hmm mijn onderwep aangezien ik jongerenwerkster ben denk ik dat ik ook maar een reactie moet geven......

Naar mijn idee ligt een gedeelte aan de opvoeding (als in kinderen die om aandacht vragen omdat de ouders door werk of andere bezigheden geen tijd meer hebben) aan de andere kant ligt het aan de gehele maatschappij!

MET DE MAATSCHAPPIJ HEB JE MISSCHIEN WEL GELIJK, MAAR MET DE OPVOEDING VIND IK NIET. IK BEN NIET AAN DE DRUGS GEGAAN OM AANDACHT VAN MIJN OUDERS TE KRIJGEN, DIE HEBBEN HET NOOIT GEWETEN, MOCHTEN HET NOOIT WETEN EN WETEN HET NOG STEEDS NIET.

kijk maar eens hoeveel mensen niet weten wie er naast hun woont! Een aantal jaren terug was dat veel minder. Iedereen leeft nu veel meer op zichzelf en ook de jeugd dus.

JA, DAT IS WAAR.

Ook heb ik het idee dat er soms te veel van de jeugd geeist wordt door leeftijdsgenoten. Je moet de goede kleding aan hebben om er bij te horen enz enz. Om dit te compenseren wordt er vaak ongein uit gehaald.

MAAR IK VIND DAT DAT ALLEN GEBEURD BIJ KINDEREN DIE OOK ZO INVLOEDBAAR ZIJN, IK ZELF HEB ME DAAR NOOIT IETS VAN AANGETROKKEN EN DOE DAT EIGENLIJK NOG STEEDS NIET. IK DRAAG DE KLEREN DIE IK LEUK VIND...

Nog een andere factor moet volgens mij gezocht worden in het onderwijs. De leraren die twintig jaar geleden las gaven, doen dat nu nog steeds op dezelfde manier terwijl de complete maatschappij veranderd is. Dus ook zij zullen hun lesmethoden aan moeten passen.

DAAR HEB JE WEL WEER GELIJK IN.

Als laatste is er volgensmij te veel bezuinigt op buurtwerk, dat moets steeds meer op vrijwillige basis terwijl er steeds minder vrijwilligers waren. Dus het buurtwerk ging op z'n kont en waar wordt dan het eerst op beknibbeld.... juist het jongerenwerk.

TSJA, DAT IS EEN ALGEMEEN FEIT GELOOF IK HE? ER WORD AL JARENLANG NIKS AAN GEDAAN, EN NU KLAAGT IEDEREEN OVER HANGJONGEREN...

Zo dat was een erg lang stuk voor mij doen, maar ik hoop dat ik een beetje duidelijk heb kunnen maken hoe ik er over denk.

groetjes susan

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 18:52

Vreemd dat gebeurt helemaal niet op onze school,niemand blowt ofzoiets

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 18:59

Wij zullen wel beinvloed worden door Amsterdam... We kunnen het toch wat makkelijker krijgen daardoor denk ik...

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 23:37

Er wordt opzich meestal geblowd sávonds bij hanggroepen en niet opschool komt er zo'n groepjes langs ruik je echt zo'n wiet lucht! Lips are sealed