Heft iemand info voor mij over hangbuikzwijntjes over hoe je ze moet verzorgen enzo. -x- Charlie
Buitenzorg
Geplaatst: 27-05-02 13:44
Als een gewoon varkentje. Ze slopen alles!!!
Wij hebben een hangbuikzwijntje gehad, Timo. Hij vrat alles wat los en vast zat. Edwin had een hele mooie soort ren gemaakt (binnenhok, modderpoel etc), maar hij begon alle stenen uit te graven, binnen een week zag het er niet meer uit........
En 100% zeker weten dat het een mini-hangbuikzwijntje is! Vrienden van ons kochten jaren terug ook een mini-hangbuikzwijntje, maar die mini is uiteindelijk uitgegroeid tot een joekel van weet ik hoeveel kilo!
Cassidy
Geplaatst: 27-05-02 13:48
En met de volgende MKZ crisis ben je hem òf kwijt, òf je mag niemand meer op het erf ontvangen vanwegen één varken....
Wij hadden een geitje op stal wel leuk gevonden...en waren maar wat blij met de MKZ dat die er niet stond....zo hebben we maar 4 dagen stalverbod gehad, en anders een paar maanden (we zaten buiten de driehoek)
Melissa
Geplaatst: 27-05-02 18:23
idd is het houden van evenhoevige een stuk ingewikkelder geworden sinds de MKZ.
Een varken houd niet van stenen en moet dus zand hebben om in te wroeten of een stukje land waar het gras kan eten ( land willen ze ook weleens omwroeten) verder moet het natuurlijk een schuilstal hebben waar het in kan liggen, aardige ruimte om te lopen en moet hij net zoals een paard, hooi krijgen en stro in zijn stal en eet het varkensbrok (onze krijgt zeugenbrok, is een zeug dus ik weet niet wat beren eten!)
Dat is de enige info die ik kan geven!
Vivian
Geplaatst: 27-05-02 19:29
Mij mijn verzorgpony staat ook een hangbuikzwijn,Harry.hangbuik zwijnen zijn heel makkelijk te houden ook al zech ik het zelf.Eigenlijk eten ze alles.Maar ze kunnen ook goed dingen slopen en zijn erg slim.