Een vriendin van mij is zwanger! (14jaar) ZE IS BEVALLEN !!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 07:50

wjerdo schreef:
Gewoon eigenschuld !!

Eigenschuld. Ja ze gooit haar eigen jeugd weg, maar het is ook haar eigenschuld.


Vlak ook de schuld van die knul niet uit he! Hoe dom zij ook is geweest, hij is zonodig nog dommer om haar min of meer te dwingen zonder condoom te vrijen....van de eerste keer wordt je toch niet zwanger? Haha! Schijnheilig

Enne Aids? Wat is dat? Kan je dat eten? En al die andere SOA's? Het blijft ten alle tijden oerstom om zonder condoom te vrijen!

Uiteindelijk zit zij met de grootste verantwoordelijkheid en hij? Waar is hij in dit hele verhaal? Hij kan ervoor weglopen....maar zij niet.....

Zwanger worden doe je niet alleen.....

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 08:47

Oh wat treurig Verdrietig

Ikzelf ken ook heel wat jonge moeders, een bekende van mijn vriend (ze probeerde mijn vriend destijds ook te seducen Knipoog ) tevens een vroegere kennis van mij is zwanger geraakt op haar 15e, ze wist niet wie de vader was Lips are sealed Een andere meid kreeg een kindje op haar 17e, nog eentje op haar 18e, onlangs een vriendin 10 weken te vroeg bevallen die 20 is en mijn beste vriendin van 21 is in september uitgerekend. Oh en mijn nichtje was 20 toen ze een kleine kreeg.

Vanaf je 18e is ook jong maar dat kan nog wel, daaronder is het gewoon wat jong om al een kind te krijgen.
En vaak zie je idd dat het rechtevenredig is aan opleidingsniveau of achtergrond van de ouders.
De meid die een kind kreeg op haar 17e, haar moeder werd dus oma op haar 32e, dat is erg vroeg en bizar!
Voor mezelf zou ik het gewoon zonde vinden, ik heb alle tijd en wil lekker voorlopig de tijd voor mezelf behouden, ik vind 27 wel ene mooie leeftijd ervoor, maar dat komt alweer zo snel inzicht, weet niet of ik over 4 jaar al uitgefeest ben enzow Knipoog
Je hebt de tijd gewoon nodig om jong te zijn, bij een andere kennis zag ik het ook, zij werd moeder op haar 21e, is nu in de 30, maar wilde opgegeven moment toch weer graag verder gaan met jong zijn en feesten, maar je kan het niet meer te bont maken als je kinderen hebt.
Die vriendin die begin dit jaar is bevallen is ook alweer flink aan het feesten.

Die meid van 15 heeft trouwens haar kind ondergebracht bij een tante die er nu voor zorgt, heel vreemd, maar wel een goede oplossing denk ik zo.
Beter is om op tijd te zijn met constatering en dan tot een weloverwogen keuze te komen.
Ik kon zelf ook vroeg moeder zijn maar heb ervoor gekozen dat maar niet te worden.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 09:07

Buitenzorg"]
[quote="wjerdo schreef:
Gewoon eigenschuld !!

Eigenschuld. Ja ze gooit haar eigen jeugd weg, maar het is ook haar eigenschuld.


Vlak ook de schuld van die knul niet uit he! Hoe dom zij ook is geweest, hij is zonodig nog dommer om haar min of meer te dwingen zonder condoom te vrijen....van de eerste keer wordt je toch niet zwanger? Haha! Schijnheilig

Enne Aids? Wat is dat? Kan je dat eten? En al die andere SOA's? Het blijft ten alle tijden oerstom om zonder condoom te vrijen!

Uiteindelijk zit zij met de grootste verantwoordelijkheid en hij? Waar is hij in dit hele verhaal? Hij kan ervoor weglopen....maar zij niet.....

Zwanger worden doe je niet alleen.....
[/quote]

Ben het eens met Buitenzorg....
Ik heb het een paar keer zien gebeuren en meer dan eens gebeurt het dat de moeder van het kind met kind, het kind opvoedt als eigen....
in die zaak kreeg het jonge meisje de mogelijkheid haar leven te volgen zoals bedoelt, school afmaken etc etc en kreeg er een soort van zusje bij.
Of ze het ooit vertellen weet ik niet.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 09:16

Tja, dat kind is gewoon een heel dom schaap. Het is nog een geluk voor de baby dat ze haar ouders achter zich heeft staan om te ondersteunen, anders was er niets van de baby terecht gekomen. Ze is namelijk echt te jong om zelfstandig een kind groot te brengen. Jammer alleen dat ik in dit verhaal niets meer tegen kom over de vader. Effe stelling: als hij 18 jaar was op het moment dat ze met elkaar naar bed gingen, is hij meerderjarig en heeft hij als meerderjarige gemeenschap gehad met een minderjarige. DAt is verboden. Daarnaast wilde hij geen condoom dus heeft hij haar moedwillig zwanger gemaakt. Als ik nu de broer van dat meisje was geweest, was ik die jongen toch eens met een paar vrienden wezen opzoeken........
maar dit toont maar weer aan dat seks op 14 jarige leeftijd TE jong is. Ze zijn dan nog niet bij hun volle verstand, dat zie je wel weer. Je kunt pas seks hebben als je op een leeftijd bent, dat je je mond open durft te doen en voor je zelf op durft te komen. Dat durven die jonge grietjes meestal nog niet.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 11:03

Pam schreef:
blijft een feit dat zelfs volwassen mensen ongewenst kinderen krijgen. toch hoor ik daar nooit wat over. ja inderdaad die zijn in staat hun kinderen te onderhouden. maar zij heeft haar ouders, haar kind zal worden opgevoed als een broertje/zusje.


Precies, haar ouders zijn nu de dupe, die kunnen waarschijnlijk een groot gedeelte van alles betalen. daarnaast zal ze waarschijnlijk een tijd met school moeten kappen en dan zal het nog langer duren voordat ze zelf geld kan gaan verdienen. En zou jij het leuk vinden als je moeder bijna je zus kan zijn? Lips are sealed

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 11:05

Sypheron schreef:
En zou jij het leuk vinden als je moeder bijna je zus kan zijn? Lips are sealed


Sterker nog: als je altijd gedacht hebt dat het je zus is...

Noukie
Berichten: 10946
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 11:07

Margreet"]
[quote="Sypheron schreef:
En zou jij het leuk vinden als je moeder bijna je zus kan zijn? Lips are sealed


Sterker nog: als je altijd gedacht hebt dat het je zus is...
[/quote]

inderdaad... denk je dat iemand je zus is, blijkt het je moeder. Lijkt me als kind erg prettig om ineens te horen dat je een "foutje" (hele grote fout) bent..
een vriend van me was ook zo'n fout, reken maar dat het pijn doet als je zoiets te horen krijgt..

Cowgirl

Berichten: 23747
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 12:11

Ik denk dat je je om moeder/kind relatie niet zo druk hoeft te maken.
Aan een kant is het volgens mij best leuk om een jonge moeder te hebben.
En ik denk heus niet dat je wordt uitgescholden ofzo.
Ik heb dan liever zo'n jonge moeder dan dat ik 15 was en een moeder heb van 60.

Ze zal gewoon naar school moeten gaan en haar ouders zullen een hele belangrijke rol in de opvoeding voor zich op nemen.
Ze is immers nog leerplichtig en zal toch haar diploma's moeten halen om straks zelfstandig voor haar kind te kunnen zorgen.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 12:16

stef schreef:
als ze zelf zo "verstandig" is om als 13 jarige met een gozer het nest in te duiken, zonder enige vorm van voorbehoedsmiddel, dan mag ze van mij de gevolgen dragen ook!
Iedereen MAG zomaar kinderen krijgen, en dan te bedenken dat ik van heel dicht bij (zwager en schoonzus) mee maak wat een lijdensweg het is als je geen kinderen kunt krijgen, en dus een kindje wilt adopteren, en het steeds weer uitgesteld wordt, en aan het eind van het liedje waarschijnlijk helemaal niet doorgaat, nee, dan kan ik dat kind absoluut niet zielig vinden. De baby, en de ouders wel, maar die griet? (en die gozer niet te vergeten) no way

Zelfde mening....

Zo jong en dan jezelf al volwassen genoeg vinden om seks te hebben. Dan moet je ook verstandig en volwassen genoeg zijn om over de gevolgen na te denken. Anders moet je het niet doen.

Kom ik weer op het verhaal. Iedereen mag een kind "nemen" als je het lichamelijk kan. Ook al kan je niet eens voor jezelf zorgen. Datzelfde is het met dieren. Hoeveel dieren worden er niet afgedankt omdat men er niet voor kan zorgen.
Schandalig.
Je hebt in dit land wel een rijbewijs nodig, een theoriecertificaat voor een brommer, maar een bewijs van opvoedkunde niet terwijl je iemands leven helemaal kapot kan maken!
Bah...

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 12:19

Dit is geen jonge moeder, dit is zelf een kind. Ze zal echt zelf niet in staat zijn om een kind op te voeden.

Een ding begrijp ik niet. Hoe kan het dat ze ongemerkt acht maanden zwanger was? Natuurlijk verwacht je niet dat je 14-jarige zwanger is maar op een gegeven moment zie je het toch?

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 12:29

ik vind het erg sneu voor het meisje, ik moet er zelf niet aan denken om nu zwanger te zijn Misselijk
verder het zou toch wat zijn als je krijgt te horen dat je "zus" je moeder blijk te zijn en je "ouders" je opa en oma..

Dat meisje is dan 24 jaar en zit dan al met een koter van 10 jaar Lips are sealed

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 13:08

Margreet"]
[quote="Pam schreef:
dan nog eerder dan 8 maanden kan ook 4 maanden zijn en das te laat voor abortus.


abortus kan tot 5 maanden...
[/quote]

..... en zie jij maar eens een arts te vinden die een embryo van 20 weken weghaalt.

NOT!

Ik vind het heeeeeel erg voor d´r en benijd d´r zeker niet.. wat een lieve ouders zeg dat ze d´r zo helpen!

Tevens vraag ik me ook af hoe de reacties zouden zijn als het condoom gescheurd was..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 13:59

Voor de baby vind ik het heel zielig.

Verder vind ik de moeder van die gene die het kind krijgt ook niet slim.
Ineens is er geen maandvermand/tampons meer nodig.
Goed ze kan ze dan verstoppen in kast of zo, maar die kom je na 8 maanden toch ook wel eens tegen.
Kind krijgt een overklaarbare dikke buik, is misschien ook wel misselijk.
En ik kan me niet voorstellen als je met zo'n geheim loopt dat je humeur niet veranderd.

Verder al je jezelf zo volwassen acht om sex te hebben dan hoor je ook voor voorbehoedsmiddelen te zorgen.
De jongen is natuurlijk ook fout, maar het is nog altijd zo dat de vrouw zwanger kan raken en zelf zal moeten zorgen dat het niet gebeurt.

Ik kan me voorstellen dat ze het thuis niet heeft durven zeggen, maar wilde ze dan wachten tot ze weeen had? eens (binnen 9 maanden) komt de waarheid toch naar boven.

Nee sorry ik vind het dus ook een dom meisje.
Vroeger wisten mensen nog niet allemaal hoe het zat, maar nu is er genoeg over bekend, dus zulke dingen hoeven niet meer te gebeuren.
En van Aids heeft ze zeker helemaal nog nooi gehoord.

Maar nogmaals zielige baby

Citaat:
Tevens vraag ik me ook af hoe de reacties zouden zijn als het condoom gescheurd was


Dan had ik het heel erg voor haar gevonden.
Ben wel van menig dat 13 heel jong is om sex te hebben, maar dat is ieders eigen keus.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 14:11

runningkawa schreef:
De jongen is natuurlijk ook fout, maar het is nog altijd zo dat de vrouw zwanger kan raken en zelf zal moeten zorgen dat het niet gebeurt.


Waarom dien je enkel als vrouw te voorkomen dat je zwanger wordt?
Als vrouw alleen wordt je echt niet zwanger hoor, daar heb je toch 100% zeker een kerel bij nodig....dus zijn verantwoordelijkheid voor geboortebeperking is net zo groot als die van de vrouw!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 14:13

Buitenzorg"]
[quote="runningkawa schreef:
De jongen is natuurlijk ook fout, maar het is nog altijd zo dat de vrouw zwanger kan raken en zelf zal moeten zorgen dat het niet gebeurt.


Waarom dien je enkel als vrouw te voorkomen dat je zwanger wordt?
Als vrouw alleen wordt je echt niet zwanger hoor, daar heb je toch 100% zeker een kerel bij nodig....dus zijn verantwoordelijkheid voor geboortebeperking is net zo groot als die van de vrouw!
[/quote]
O ja? Daar lees ik in dit verhaal anders niets van terug. Zoals ik al eerder vroeg, waar komt de vader in dit verhaal in voor? in theorie heb je wel gelijk hoor, maar in praktijk niet!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 14:15

Intriest verhaal. Maar het feit ligt er nu eenmaal. Als ik nu zo in deze sitiatie zou zitten met mijn dochter dan nam ik idd een gedeelte van de opvoeding voor mijn rekening en moest mijn dochter haar opleiding afmaken. Maar ik zou het nooit verzwijgen dat mijn dochter haar moeder was. Dat gaat er bij mij niet in.Wat moet het een ramp zijn voor dat kind om dat later te horen te krijgen. Maar ik zou in ieder geval er alles aan doen om mijn dochter en dan mijn kleinkind een fijn leven te geven.Dat zou mijn eerste opdracht zijn want ik zou ook bij mezelf ten rade gaan of ik misschien niet iets vergeten ben in haar opvoeding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 14:23

Buitenzorg"]
[quote="runningkawa schreef:
De jongen is natuurlijk ook fout, maar het is nog altijd zo dat de vrouw zwanger kan raken en zelf zal moeten zorgen dat het niet gebeurt.


Waarom dien je enkel als vrouw te voorkomen dat je zwanger wordt?
Als vrouw alleen wordt je echt niet zwanger hoor, daar heb je toch 100% zeker een kerel bij nodig....dus zijn verantwoordelijkheid voor geboortebeperking is net zo groot als die van de vrouw!
[/quote]

Snap wel wat jij bedoelt, ben ik het ook mee eens.
Maar in de meeste gevallen bij ongewenste zwangerschap is de kerel nergens meer te vinden. Dus voor de vrouw toch een rede om Extra voorzichtig te wezen. Zij draait 9 van de 10 keer toch op voor de verzorging en de zorgen die je krijgt.

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 14:30

sjeetje... wat erg voor d'r zeg!!
maja.. het was ook niet echt slim van d'r Frusty
kzou er niet aan moeten denken dat ik nu een kinde zou krijgen
en als ze volgend jaar met school door wilt, dat word wel lastig want het kind heeft toch veel aandacht nodig en je moet telkens oppas regelen enz.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 15:13

ja maar krijgt dat meisje dan geen vreselijk medische klachten als het kind komt want ze is nog helemaal niet gebouwd op het krijgen van een kind ze is nog maar net in de puberteit en dus mog helemaal niet volgroeid!!

Verder vind ik dat je samen verantwoordelijk bent voor het hebben van veilige sex maar het is jammer genoeg inderdaad zo zoals Runningkawa het zegd en dat ik ook in en in triest

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 15:48

Pfff....wat een drama voor dat meisje zeg....

Maar hoe stom we het ook vinden, we kunnen ons niet in de gedachten van dat meisje plaatsten. Dus ik vind niet dat we hier veel over te zeggen hebben. Wat zou zij wel niet gedacht hebben toen ze de allereerste keer dacht dat ze misschien wel een kind in haar buik had? Een mens groeide in haar lichaam! Natuurlijk zou ze gedacht hebben dat het zo stom van haar was, maar zulke gevolgen kun je nooit overzien van te voren. Ze zal heus wel weten dat je zwanger kan worden door vrijen zonder condoom, maar daar ben je pas van bewust als er echt een kind in je buik groeit. En wanneer het dus te laat is...

Ik hoop dat zij en haar kind een goede toekomst krijgen.

marouska

Berichten: 595
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 16:58

jeeh wat errug! bij mij op school is ook z'on meisje zwanger uit de tweede (niet dezelfde???) nou ik vind het wel zielig voor haar! (ja sorry meer weetik ook niet te zeggen!!!!)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 17:11

greetje schreef:
Intriest verhaal. Maar het feit ligt er nu eenmaal. Als ik nu zo in deze sitiatie zou zitten met mijn dochter dan nam ik idd een gedeelte van de opvoeding voor mijn rekening en moest mijn dochter haar opleiding afmaken. Maar ik zou het nooit verzwijgen dat mijn dochter haar moeder was. Dat gaat er bij mij niet in.Wat moet het een ramp zijn voor dat kind om dat later te horen te krijgen. Maar ik zou in ieder geval er alles aan doen om mijn dochter en dan mijn kleinkind een fijn leven te geven.Dat zou mijn eerste opdracht zijn want ik zou ook bij mezelf ten rade gaan of ik misschien niet iets vergeten ben in haar opvoeding.


Ik denk dat je je als ouder in zo een situatie altijd gaat afvragen of je iets niet goed hebt gedaan, maar ik denk dat je jezelf dat niet kunt en mag verwijten. Het is een fout /beoordelingsfout die je kind heeft begaan, met verstrekkende gevolgen. Maar die situatie heb je ook als je kind in een dronken bui iemand van de sokken rijdt.
In dit geval is het te laat voor een abortie, maar in een vroeg stadium had je ook daar nog aan kunnen denken.
Maar Greetje, ik vind het super dat je achter je dochter zou blijven staan. Menig ouder trapt zijn kind in zo'n situatie de straat op...
En ik zou inderdaad niet verzwijgen wie de moeder is...

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 17:13

runningkawa"]
Snap wel wat jij bedoelt, ben ik het ook mee eens.
Maar in de meeste gevallen bij ongewenste zwangerschap is de kerel nergens meer te vinden. Dus voor de vrouw toch een rede om Extra voorzichtig te wezen. Zij draait 9 van de 10 keer toch op voor de verzorging en de zorgen die je krijgt.
[/quote]

Als je het van die kant bekijkt zou je idd als vrouw veel verantwoordelijker moeten zijn en er zelf harder aan denken dan de man in kwestie. Maar als je 'laat dwingen' om zonder condoom te vrijen kan je imo geen enkele verantwoordelijkheid aan.......

[quote="Desiree schreef:
O ja? Daar lees ik in dit verhaal anders niets van terug. Zoals ik al eerder vroeg, waar komt de vader in dit verhaal in voor? in theorie heb je wel gelijk hoor, maar in praktijk niet!


Euh, hoe wil jij in praktijk zwanger raken ZONDER kerel, lees: zonder zaad.... Bij mijn weten heeft enkel Maria een onbevlekte ontvangenis gehad! Haha!

Liselot

Berichten: 32196
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 17:54

het komt niet alleen maar voor bij mensen lagere denkniveau's, ik ken een meisje was 15, wat op het gymnasium en werd zwanger.
ze was altijd heel onregelmatig ongesteld (soms wel 6 maanden niet) en is er dan ook te laat achter gekomen.
ze heeft het kindje echter wel ter adoptie afgestaan, omdat ze niet vond dat ze het zelf kon opvoeden en ze haar moeder er niet mee wou opzadelen.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 18:01

Clautje"]
[quote="Prima schreef:
Meestal komt dit voor in de wat achterstandsgezinnen met een wat lagere opleidingsnivo.


WAAAAATTTTTTT Boos! Boos! Misselijk
Nu heb je me echt boos gemaakt!
GVD ! Dit is helemaal niet zo ja,gewoon een normaal gezin! Geen een of andere bullshit family, gewoon normaal !!!! Boos!
[/quote]

Niet op reageren Clau...Prima heeft geen greintje gevoel... Misselijk