vorige week dinsdag heeft onze kip 5 eieren uitgebroed en waren er 5 schattige kuikentjes.
na enkele dagen in een hok met kleine ren te hebben gelopen hebben we ze deze week los in een stal laten lopen.
snachts gingen ze uit zichzelf naar de kleine ren met nachthok die ik voor de muizen afsloot.
vanmorgen liet ik ze dus los in de stal zeg maar en onder moeder kip hing een kuikentje?
ik dacht eerst van wat is dit nou, toen drong het tot me door dat er maar 4 kuikentjes liepen en dat dit dus nummer 5 moest zijn.
maar hoe moest ik die nou los krijgen?
het sleepte er gewoon achter aan zeg maar.
toen moeder kip met haar achterwerk richting mij stond heb ik snel het kuiken gepakt en eraan gestokken (op goed geluk)
met veel gekrijs van moeder kwam het los, incl wat veren van haar maar het was dus te laat.
het kuikentje was zo plat als wat en al koud.
hoe het heeft kunnen gebeuren is een ? en ik denk zelf dat ze er gewoon op is gaan zitten in de slaap, er misschien op gepoept heeft en dat het zo is vast blijven plakken?
ik hoop dat de andere 4 het allemaal tot volwassenheid kunnen halen, ze zijn zo lief om te zien.
deze foto heb ik gisteren nog gemaakt, het is dus het gele kuikentje wat nu dood is