Interessante vraag.......

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-01 20:24

Op 1 staat toch wel mijn moeder, zij helpt mij altijd en staat altijd voor me klaar en gaat overal mee naar toe. Ze is eigenlijk meer een vriendin voor me dan mijn moeder. Zelf heeft ze niet zo'n leuke jeugd gehad. Der eigen moeder is gestorven aan TBC (tuberculose) toen ze 5 jaar was en toen is ze opgevoed door een pleeggezin. (haar vader had niet veel tijd voor der want die moest altijd werken, ze hadden het niet breed)

Ze moest zichzelf maar vermaken en waren haar liever kwijt dan rijk.

Dat ze dan toch nog zo vrolijk is en altijd maar doorgaat en nooit opgeeft, heeft mij weleens verbaasd. Ze vraagt nooit wat voor zichzelf, ze denkt altijd eerst aan de anderen, dat vind ik zo knap!

Verder staat op 2 mijn 'pleeg' oma. Dat was (helaas is ze vorig jaar vlak voor kerstmis gestorven) een hele goede vriendin van mijn moeder en die is voor ons ( de kids) als een oma geweest. Was altijd vrolijk en gezellig, terwijl ze zelf slecht ter been was en wij dus eigenlijk te vermoeiend voor haar waren. Dat liet ze alleen nooit merken. We mochten echt alles van der, niks was te gek!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-01 21:07

Ok. Hier komt ie:

Toen ik een jaar of 4/5 was, ging ik iedere dag naar mijn nichtje. Ik leerde een jongen kennen, gewoon als vriend, maar we maakte altijd voor de gein ruzie, niet echt schelde maar van die woorden als stommerd etc. hij heette Erik. Ik zag hem tot mijn 9/10e ongeveer iedere dag, altijd had hij een brede lach op zijn gezicht. Hij was nooit chagrijnig. Alles vatte hij positief op, en werd echt nooit kwaad.. ik zag hem zelden zonder lach! Toen heb ik hem een tijd niet meer gezien, totdat ik dit jaar op deze school kwam, waar hij ook zat. Ik ging niet echt veel met hem om maar hij was toch een vriend van me. Maar helaas, op 22 februari 2001 ofzo.. kwamen ze er achter dat hij Leukemie had.. en dan denk je echt, waarom nou hij! maargoed, daar ging het niet over. Pff.. krijg nou alweer tranen in mijn ogen, maarja. Hij is dus overleden, bijna 15 was hij! Maar ik bewonder hem nog altijd. echt áltijd was hij vriendelijk en verliefd Lovers Verdrietig

Kitty

Berichten: 7701
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 14:44

Degene die ik echt bewonder, is Anneke, de eigenares van Muzefee.
Ze is 72 en rijdt nog bijna wekelijks op een vierjarige arabier. Zij en haar man hebben een groepsaccomodatie die elke week en elk weekend vol zit. Hierbij regelt zij het ontbijt, middageten en avondeten als daar om gevraagd wordt. Ze heeft veel vriendinnen en als die eens in de put zitten of wat anders hebben, staat bij Anneke altijd de deur open! Soms vergeet ik wel eens dat ze al 72 is!

Ook mijn moeder bewonder ik erg. Toen ze van mij in verwachting was, heeft ze een auto-ongeluk gehad waarna ze drie weken in coma heeft gelegen. Ze heeft een lichte hersenbeschadiging eraan overgehouden waardoor ze af en toe epeleptische aanvallen heeft en waardoor haar geheugen erg slecht is geworden. Mijn vader heeft vier jaar geleden twee keer een hartinfarct gehad waar hij aan geopereerd is. Hij is sindsdien elke dag zowat de hele dag thuis, terwijl hij eerder tien uur per dag werkte. Dat is voor mijn moeder een hele omschakeling, aangezien mijn vader ook maar weinig in huis doet.
Ik vind het erg knap zoals mijn moeder zich over doorheen slaat. Zij heeft af en toe ook wel eens een terugval, maar ze komt er zo weer bovenop!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 14:47

ik weet t eigenlijk niet zo goed....

de boer bij mn verz pony's bewonder ik wel, hij is al 63 ofzo en toch nog steeds op t bedrijf werken, dat zijn zoon inmiddels over heeft genomen. hij heeft eind vorig jaar in t ziekenhuis gelegen voor zn hart, en gelukkig issie er weer bovenop gekomen. Hij moest t wel rustig aan doen, maar dat is dus niets voor hem. we moesten m echt met zn allen in de gaten houden. Ik vind t ontzettend knap van m dat ie alles nog doet, hij melkt de koeien, mest de stallen van de pony's uit en ga zo maar door. knap hoor!!

uit mn familie heb ik niet echt mega veel bewondering voor iemand eigenlijk. klinkt misschien heel raar maar zo voel ik t nou eenmaal. Verward ben nou eenmaal een raar persoonlijkheidje

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 14:55

wie ik bewonder....

eerste plaats Imke Bartels. Ze is zo spontaan, open, en gewoon kei aardig! Ik zou wel voor 1 dag in haar huid willen kruipen }>
en ik bewonder Falco Zandstra (schaatser) ook enorm! Zijn doorzettings vermogen dankzij zijn inspanningsastma.

Ook verschillende mensen bij mij op de club. zoals een oude vrouw van 81 (!) die af en toe nog eens op een fjordje stapt en door de bak heen scheurt! en een plezier heeft dat mens! Ze doet alles voor onze club! zonder haar is het echt een zootje!
en 1 van het bestuur! ook al is er een klein dingetje, ze komt gelijk naar je toe! zowel op de manege als bij jezelf thuis!

Ook bewonder ik mijn oudste broer. Hij heeft naar mijn idee alles op een rijtje staan, heeft alles zo mooi voor elkaar, gewoon een topper is hij! Lachen!

Maar iemand die ik ook bewonder hier op bokt is Jippie (Jolanda). Ze komt hartstikke vrolijk een open over.

*zucht* van al die mensen krijg je gewoon een minder waardigheidscomplex van Knipoog



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: kimmy op 2001-05-14 14:58 ]</font>