Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

) 
)

. Maar het is nog steeds ontopic lijkt mij. Het mishandelen van een dier veroorzaakt dus niet alleen maar materiële schade (zoals het is gesteld bij de start van dit topic), maar ook schade aan de integriteit van een dier en intrinsieke schade (als je dat zo uit mag drukken tenminste
). Tja... als ik het me nog goed kan herinneren tast je door een dier te mishandelen ook nog eens zijn welzijn aan, m.a.w. je tast het dier zijn intrinsieke waarde aan... Desiree schreef:Eigenwaarde heeft in de ethiek de betekenis van persoonlijke waarde dwz een besef van datgene wat men waard is.
Citaat:De ethologie heeft geen bewijs dat dieren een besef hebben van datgene wat ze waard zijn.
Citaat:Sommige wetenschappers beweren dat dieren geen persoonlijkheid of een eigen identiteitsgevoel hebben.
Citaat:Van mensapen en dolfijnen is aannemelijk gemaakt dat zij een minimale vorm van identiteit ervaren.
Citaat:Ja maar wat concluderen we hier uit?
Citaat:Moeten we dit geloven, is het aangetoond?
Citaat:Is identiteitsgevoel en "eigen waarde" hetzelfde?
Desiree schreef:Alleen snap ik niet waarom het niets met ethiek te maken heeft, de manier waarop je het invult zeg maar.
Citaat:Zal er dan ook een dag komen dat economie gesteld wordt boven het welzijn van mensen?