Het meisje blijft staan bij de man, kijkt hem aan en vraagt: "Meneer, wat zit er onder die hoed?". De man krijgt het warm, hij weet zo snel niet wat hij moet zeggen. Dan antwoordt hij: "Een vogeltje, maar dat slaapt nu. Laat hem maar lekker slapen." Het meisje lijkt tevreden te zijn met het antwoord en huppelt weer vrolijk verder.
De man ligt lekker in de zon. Het is warm en hij kan het niet helpen, maar hij valt in slaap. Na een tijdje wordt de man wakker en kijkt om zich heen. Hij ziet geen mooie dames in de zon, maar witte muren en allerlei electronische apparatuur. Hij ligt in een ziekenhuis... Zodra de man zich realiseert dat hij in het ziekenhuis ligt voelt hij aan zijn armen, gezicht en benen wat er mis is. Niets? Wacht, zijn hele kruis zit in het verband...!
Net op dat moment komt een verpleegster de kamer binnenlopen om de temperatuur en de bloeddruk te meten. De man vraagt aan de verpleegster wat er gebeurd is. Waarom ligt ij in het ziekenhuis? Waarom is zijn kruis verbonden? De verpleegster weet het niet, maar zegt: "Dat meisje daar weet er meer van", terwijl ze naar de deur wijst.
Daar in de deuropening staat datzelfde meisje van het strand, dezelfde strik in het haar, alleen heeft ze nu een rood jurkje aan met witte stippen. Het meisje loopt naar het bed en de man vraagt meteen aan het meisje: "Wat is er gebeurd, waarom lig ik in het ziekenhuis?".
Het meisje begint haar verhaal. "U lag te slapen en ik wilde uw vogeltje aaien. Ik haalde voorzichtig de hoed van uw buik en aaide uw vogeltje. Maar toen ging hij rechtop staan en spuugde in mijn gezicht. Ik werd toen zo kwaad dat ik zijn nekje omgedraaid heb, zijn eitjes kapot getrapt heb en zijn nestje in de fik heb gestoken!!!"
misschien alleen niet geschikt voor alle leeftijden hier, maar ach, wat geeft het