Zo ook ik.
Jarenlang heb ik een beugel gehad. Met best mooi resultaat. Ik lachte de hele dag nadat mijn beugel er uit was! Maar nu na 10 jaar zonder beugel zijn mijn boventanden weer hopeloos de verkeerde kant op gegaan. Onder heb ik een draadje achter mijn tanden dus die zijn mooi gebleven. Mijn ortodontist heeft na 3 jaar het bovendraadje verwijderd nadat het los was getjoept nadat ik op een pinda beet op een feestje. Volgens hem was het niet nodig om het draadje opnieuw te plaatsen.
En nu zien mijn tanden er dus als volgt uit:
(op deze foto's heb ik mijn kiezen op elkaar)
Ik heb een overbeet van ongeveer 9 mm. Mijn boventanden zijn scheef gaan staan. De boel drukt tegen elkaar. (voor mijn beugel stond het nog schever en stonden er tanden helemaal over elkaar geschoven)
Ik heb een hele smalle kaak, 2 gewone kiezen en mijn verstaandskiezen zijn al getrokken.
Bovendien past de hele mikmak dusdanig slecht op elkaar dat ik al eens mijn kaak op slot heb gehad en er veel fysiotherapie voor heb gehad.
Er is gekeken of het mogelijk was om mijn kaak te breken en dan opnieuw te zetten maar dan was er een risico van meer dan 90% dat de boel weer zo aan elkaar zou groeien. Vanwege dat risico heb ik dus geen operatie genomen.
Maar goed, ik zou dus heel graag een mooi gebit willen hebben. Een gebit waarmee je normaal een hap van een appel kan nemen, zonder al teveel moeite een taaier stukje vlees kan eten.
En een hele mooie glimlach
Misschien dat ik over ene paar jaar weer een beugel ga nemen, mits de ortodontist denkt dat het helpt en ik het kan betalen. (en het niet veel pijn doet en het resultaat langdurig is)
BTW: van mij mag dit topic ook naar het Kippenhok maar ik had de poll al ingevuld nadat ik dat bedacht.

krullen, maar heb altijd al stijl haar gewild, en dan mooi in laagjes etc.