Nouja zeg..????

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 12:07

Hee Lov, voel je alsjeblieft niet schuldig. Dat malen zit in me en daar was ik al mee bezig voordat dit topic lichtelijk off-topic raakte, door allemaal dingen die me momenteel bezig houden en waar ik me eigenlijk niet door moet laten opnaaien. Gaat te ver om dat hier allemaal uit de doeken te doen, wil wel kwijt dat het om een potentiële nieuwe relatie gaat die gezien het - nu al - gebrek aan interesse van de andere partij gedoemd lijkt te mislukken, terwijl diezelfde andere partij me een paar weken geleden nog oprecht de hemel in zat te prijzen. Van dat soort dingen raak ik erg in verwarring: eerst proberen m'n vertrouwen te winnen en dan het bijltje er bij neergooien. Maar ja, moet ik me dan maar afsluiten voor dit soort dingen om niet meer gekwetst te kunnen worden? Dat zou toch ook jammer zijn... Het helpt mij ook heel erg om over jouw ervaringen te lezen, te weten dat ik niet de enige ben die zich druk maakt over dit soort dingen. Anderen kunnen zo makkelijk zeggen: 'hij is het niet waard, kies voor jezelf'. Maar zo kun je alleen denken als je je gevoel kunt loskoppelen van de feiten, en als ik jouw verhalen zo lees, heb jij daar ook erg veel moeite mee.

Ik heb door dit gedoe in ieder geval m'n onderschrift maar eens veranderd. Kan wel blijven dromen en hopen dat ik ooit m'n doel bereik, maar meestal zijn de dingen gewoon niet wat ze lijken. Life is a bitch and then you die.

Jouw verhaal had dat van mij kunnen zijn. Ik ben op sommige momenten ook heel makkelijk omver te blazen door een enorm en vaak ook onredelijk gebrek aan zelfvertrouwen (zie het topic over lessen op een manege), hoewel ik vaak te horen krijg dat ik overkom als het tegendeel. Niet dat ik een grote bek heb, maar ik schijn toch wel uit te stralen dat ik een 'zelfstandige jonge vrouw' ben die 'weet wat ze wil'. Een soort Viva-vrouw dus Lachen, maar ja, diezelfde Viva-vrouw is ook maar een Bridget Jones... Natuurlijk is het wel zo dat JIJ degene bent die jezelf gelukkig moet maken, maar andere mensen (met name je partner) kunnen je daar wel een handje bij helpen. En van je vriendje mag je toch meer verwachten dan dat hij je aandacht geeft alleen als het HEM uitkomt?

Ik heb ook nogal de neiging om te vallen op figuren die heel erg in hun eigen kleine wereldje leven. Alles telt, als het maar om hen draait. Zal wel met m'n opvoeding te maken hebben, ik weet het niet. Maar erg goed voor je zelfvertrouwen is het niet, om een vent te hebben die er niet onvoorwaardelijk voor je kan zijn, terwijl het voor jou vanzelfsprekend is dat jij er voor hem bent. Misschien kom ik nu over als een gefrustreerde single die wanhopig op zoek is naar de man van haar leven, maar dat is dus helemaal niet zo. Ik vermaak me prima in m'n eentje, maar als ik iemand tegenkom met wie het anders dan anders klikt, dan ga ik daar ook helemaal voor en dan verwacht ik dat ook van hem. Niet meer dan normaal toch? Of moet ik maar helemaal niets meer verwachten? Dat is toch ook geen gezonde basis? 'Het moet vanzelf gaan', maar volgens mij is er niets in het leven dat vanzelf gaat, behalve ouder worden. De rest kost nou eenmaal energie.

Over dit soort dingen kan ik dus uren malen. Ben net anderhalf uur gaan skaten en heb misschien alles bij elkaar een kwartier aan andere dingen gedacht. Jammer van de energie, maar ja. Gelukkig wel lekker geskate, maar feit blijft dat het het laatste is waar ik aan denk voordat ik ga slapen en het eerste wat in me opkomt als ik wakker word. Gelukkig lig ik er nog net niet van wakker, hoop dat dat zo blijft, want ik heb het wel eens anders meegemaakt (4 maanden chronisch slaapgebrek is niet echt fijn voor je humeur en je prestaties).

Lov, ik hoop voor je dat je snel de knoop kunt doorhakken, hoewel je er dan gevoelsmatig waarschijnlijk nog niet bent. Met mijn ex heeft het nog wel maanden nagesleept. Ergens is het wel goed geweest dat hij weer met dat andere meisje ging kloten, had ik tenminste een goede reden om het contact helemaal te verbreken omdat ik er niet mee geconfronteerd wilde worden. Ik wens jou niet het verdriet toe dat ik van die relatie heb gehad, ook al wist ik diep in m'n hart toch wel dat het niet goed zat!

_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE"> =* Niets is wat het lijkt - en zelfs dat niet. *= </FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-05-12 12:40 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 19:06

Hoi,
wat ik wel weet is dat het erg helpt als je begrepen wordt, zoals door jou.
Intussen ben ik zover dat ik gewoon verder wil, met of zonder hem dat moet ie zelf weten. Zover ben ik inmiddels dus wel. Het is ook zo dat ik verder wil en als hij mee wil, dan mag dat. Als hij niet wil, dan is dat ook best. het is voor mij belangrijk dat ik zelf weer de beslissingen neem zeg maar. I rule-gevoel. Niet dat ik de baas wil spelen, maar ik wil niet meer twijfelen en zo verdrietig zijn.
Verder kan ik me helemaal in jouw woorden vinden, helemaal.
Dank voor je steun, het helpt echt.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 21:19

Hee Lov, ben blij dat je wat aan mijn woorden hebt. Ik vind het ook altijd fijn als iemand herkent wat ik bedoel, het doet je alleen al beseffen dat je niet de enige bent die met zulke gevoelens worstelt.

Een hele goede beslissing die je nu hebt genomen, maar dat wist je al. Kiezen voor jezelf wil niet zeggen dat je anderen het maar moet laten uitzoeken, maar wel dat je voor jezelf opkomt en luistert naar wat je zelf wilt. Je kunt nu eenmaal niet naast je eigen leven ook nog eens dat van een ander gaan leiden, dan wordt het eerder 'lijden'.

Lieve Lov, maak er het beste van, en je weet het: een PB'tje aan mij is zo gestuurd hè!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-01 11:25

Hoi, gisteren heb ik het ook allemaal nog een keer besproken met een vriendin en het is allemaal wel duidelijk. Er zit weinig toekomst in en dus heeft het niet veel zin om ermee door te gaan.
Aan alles komt een eind, ook hieraan.
Wie weet hoor ik nog wat van hem, maar ik denk het niet.