WHAAAAAAAAA, ik krijg vierkante ogen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 09:01

van dat staren naar het comp.scherm. Ik ben wat aan het onderzoeken met behulp van zoekmachines maar dat gaat dus echt niet lukken. Mijn opdrachtgever wou graag dat ik via alle (!, dat kan dus echt niet) zoekmachines alle nederlandse eventuele concurrenten opspoor en dan een mooi lijstje maak hoe ze zijn gevonden met welke term en op welke plaats ze dan staan.
Ik dacht eerst nog van: o dat doe ik wel even maar ik ben er nu voor de 3e dag meebezig en dat gaat dus echt niet lukke. Man je kan via zoveel manieren zoeken en steeds kom ik weer nieuwe concurrenten tegen... En ik had al een heel veel criteria gemaakt waaraan de concurrent moet voldoen om als concurrent te worden aangemerkt. Maar voordta ik al die pagina's heb uitgeplozen, pffffffffffffff. Ik ga koffie zetten en dan maar eens mijn opdrachtgever bellen.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 09:24

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 09:29

Ik heb wel genoeg zoekpagina's die kan ik wel vinden maar het is geen doen om alle gevonden pagina's te doorlezen en te kijken of het concurrenten zouden zijn en dan ook nog bij houden op welke plaats ze staan bij welke zoekmachine en op welke term ze gevonden zijn. En dan kom je ook weer op andere manieren bij concurrenten... niet direct via een directe link met en zoekmachine maar bijv. door en link met eenpagina die heel hoog staat in de zoekmachine Verward

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 09:36

Hehehe, het lijkt allemaal meer op bezigheidstherapie dan dat je baas hier iets aan heeft zeg..

Wat wil ie nou eigelijk weten??

Lijkt me nuttiger als je een lijst maakt met alle concurrenten, toch?

Of wil ie ook weten hoe hoog iedereen in de zoekmachines staat? Daar zijn leuke tutorials e.d. over hoe je dat een beetje goed aan kan pakken. Is nuttiger dan kijken hoe de concurrent het doet..

(BTW tiep bij zo'n beetje een willekeurige search engine 'welshcob' in en je komt op http://www.welshcob.nl uit Knipoog In iedergeval in NL, bij de grote search engines krijgen engelse sites meestal de voorkeur Verdrietig ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 09:47

Mijn opdrachtgever wil het graag allemaal weten. Omdat hij bang is misschien een belangrijke concurrent over het hoofd te zien. En hij wil graag weten hoe de vindbaarheid van zijn concurrenten is. Pff, ik vind het wel goed zo. Ik ga het toch echt verder beperken.
Ik heb nu iig een overzicht van welke bedrijven je echt overal makkelijk kan vinden en welke bedrijven ook een site hebben waar je echt wat aan hebt. Waar we dus rekening mee moeten gaan houden als de nieuwe site gemaakt wordt. Maar ik geef aleen maar advies en eind mei ben ik klaar met mijn afstudeeropdracht dus dan mag hij lekker zelf verder zoeken.
Goed dat welshcob.nl overal goed te vinden is!
BTW als je bij Ilse Pablo+paard intypt staat Pablo's Pagina op nr.1! Haha, terwijl die al 2 jaar oud is en nooit bijgewerkt en voor niemand nut heeft *LOL*

Gipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 23:45