Ik ben daar in Oktober begonnen als 'assistent secretaresse' via het uitzendburo (oftewel kopieren enzo) Begin december werd de secretaresse voor wie ik werkte ontslagen en heb ik haar werk overgenomen (licentiebeheer, gaat veel geld in om) en ook nog een gedeelte van de PR gedaan (PR vrouw kreeg kaakoperatie)
Aan het begin kreeg ik 10 gulden bruot en na mijn functieverandering kreeg ik (na zelf regelen) 10 euro netto.
Ik heb twee secretaresses ingewerkt, en de bibliothecaresse op het licentiebeheer. Nu is er een secr. niet door de proeftijd gekomen, en neemt de bibliothecaresse ontslag. Probleempje: er is dus nu niemand die weet hoe het licentiebeheer werkt. Ze hebben mij nu gevraagd of ik dat voor een aantal uren in de week wil gaan doen (kost nl niet zo heel veel tijd als je weet hoe het zit) en dan mag ik helemaal zelf bepalen wanneer ik kom (aangezien ik studeer). Op de lange termijn moet ik iemand inwerken daarop, maar dan blijft er nog admninistratief werk over voor mij.
De vraag nu dus. Ze willen me een vast contract geven. Leuk, zeg ik, ik wil best een minimum-uren contract. Maar dan wil ik ook een ander loon
Volgens mijn tante (die personeelsfunctionaris is) val ik dan in schaal 4 ofzo... volgens de vrouwenloonwijzer.nl verdienen mensen in een soortgelijke functie 8,8 euro.
Kan ik 8,8 euro vragen?
Wat details: Het is een nogal klein bedrijf (30 man?) en de afgelopen 6 maanden zijn er al 8 secretaresses geweest die niks waren of ontslagen werden of ontslag namen. Personeelsprobleempje dus. Ik ben 19, heb VWO gedaan, ben begonnen met facility manament (HBO) en heb al 4 maanden daar gewerkt dus weet hoe het bedrijf in elkaar zit. Ik ben feitelijk op dit moment onmisbaar en ze willen me heel graag
Is dit een redelijk uurloon? 
), dat zijn ook dingen om mee te nemen.