Maar ik zat er weer eens over na te denken. Aan de andere kant vind ik dat ze wel verder moeten gaan. En dan zie ik deze partij niet als LPF, maar als partij X. Hiermee bedoel ik dus, dat ik deze mening heb ongeacht welke partij het zou zijn.
Ik vind dus aan de andere kant dus dat ze wel door zouden moeten gaan. Anders geef je namelijk een heel verkeerd voorbeeld af, wat kan leiden tot evt. herhaling of zelfs erger. Als ze nu zouden stoppen zou de dader toch zijn zin krijgen. Door de lijsttrekker te vermoorden stopt de hele partij en is dus het doel bereikt. Op deze manier zouden andere politieke tegenstanders dit als voorbeeld kunnen nemen. Terwijl als je dus doorgaat met de partij laat je zien, dat het geweld niets oplost en je nog steeds staat voor dezelfde ideeen en je daarvoor bereid bent je sterk te maken.
Nou snap ik wel dat het geval van Pim Fortuyn wel een extreem geval is, omdat hij zelf ook extreme ideeen had (al was ik het op sommige punten wel met hem eens, maar das wat anders). In Nederland zijn er verder niet echt veel extreme gevallen, maar dit kan altijd nog gebeuren in de toekomst. Verder heeft het ook veel internationale aandacht gehad en daar zijn er ook gevallen van extreme politiek en ook daar kan men het als voorbeeld zien.
Maar ja, ik weet het ook niet hoor. Ik denk dat ze door zouden moeten gaan, maar op een andere manier. De naam hoeft niet perse veranderd, dit zou je nog kunnen zien als een soort eerbetoon. De mensen dragen per slot van rekening zijn ideeen uit. Maar ik denk niet dat het goed is als deze partij nu verkiesbaar is in de komende verkiezingen. Daarvoor zijn de mensen niet geschikt. Is er misschien een mogelijkheid op kleinschaliger niveau???
Nou ik hoop dat jullie me een beetje hebben kunnen volgen en ik ben benieuwd naar jullie reacties.