Geslagen door vader van men vriend... Wat doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Geslagen door vader van men vriend... Wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 13:52

Hey,

afgelopen vrijdagavond heeft mijn vriend een enorme ruzie gehad met zijn vader... Het ging over het feit dat ie het niet kan verdragen dat we zo laat thuiskomen op een vrijdagavond (23u, mijn vriend is 20j).

We kwamen die avond gewoon binnen, zetten onze schoenen weg en gingen stilletjes naar boven. Zijn vader komt woest naar boven en begint tegen ons te roepen en te doen als een halvegare!

Hij bleef tegen m'n vriend roepen: 'da vuil wijf uit mijn kot!'

Ik heb gewoon mijn boeltje genomen en ik ben naar beneden gegaan... Ik deed op mijn gemak mijn schoenen aan, en waarom weet ik niet, maar ik werd uit die stoel gegrepen door mijn vriend zijn pa en hij sloeg me zomaar een paar keer met zijn vuist in mijn onderrug...

Het probleem is dat ik net mijn ruggewervel gebroken heb... Heel mijn rug ziet blauw en ik ben alle gevoel in mijn been kwijtgeweest voor een paar uur...

Ik heb direct mijn eigen vader gebeld om te zeggen dat ie me dringend moest komen halen! Toen heb ik tegen m'n vriend gezegd dat ie maar met mij mee moest komen... Toen mijn vriend dat probeerde, hield zijn vader hem tegen, hij smeet mij in de garage (3 tredes naar beneden, zwaar verstuikte enkel) en begon mijn vriend serieuze slagen te geve...

In volle paniek zijn we weggeraakt...

De avond erna is zijn vader mijn vriend zijn auto van onze parking komen pikken... We hebben er geen idee van waar ie staat...

Mijn vriend heeft zijn adres laten wijzigen, hij woont nu bij mij... Maar is er niks dat wij kunnen doen? We hebben klacht ingediend, en ik ben naar het ziekenhuis gegaan om mijn rug te laten nakijken... Het is erger dan voorheen...

Nu is het met die auto zo: mijn vriend was die aan het afbetalen, hij heeft nu zo'n €4000 van de €9000 afbetaald... Is er een mogelijkheid dat wij die auto of dat geld nog terugkrijgen? Op de rekeningafschriften staat telkens: afbetaling ibiza...

Ik hoop dat ik hier hulp vind, want zowel voor mij als mijn vriend is het echt zwaar momenteel...

Sorry als het nogal een raar verhaal is, maar het moest eruit en ik zit met de bibber op het lijf... Als je nog iets wil weten, PM maar...

ikke...

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 13:55

ik kan je niet helpen, alleen maar veel sterkte wensen
Wat die vader gedaan heeft is imo gewoon mishandeling!

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 13:56

Jeetje wat een verhaal zeg....
Goed dat je jullie spullen hebben gepakt en zijn weggegaan.
Ik denk dat je de zaak even moet laten rusten zodat iedereen even op adem kan komen.
En daarna moeten jullie met zijn allen om de tafel gaan zitten(evt met jouw ouders erbij) en praten hoe het nou verder gaat.
Over de auto als hij de auto in beslag heeft genomen moet ie ook de 4000€ terug betalen vindt ik.
Of dat je daar iets tegen kan doen weet ik niet.

Heel veel sterkte ermee.
Ik hoop dat jullie er met zijn allen uitkomen

Nathalietjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 13:57

Jeetje zeg! Dat is niet normaal wat die vader heeft gedaan!
Je hebt iig goed gedaan om een klacht in te dienen, verder kun je weinig doen denk ik..
Veel sterkte hiermee, en ook met je rug

malije

Re:

wat erg!ik zou echt aangifte gaan doen van mishandeling en ook meteen vragen op het bureau wat ze voor je kunne doen invbm auto,anders rechtsbureau bellen
sterkte

Anoniem

Re:

Ik zou hem gewoon aangeven bij de politie, het is toch belachelijk?

Katoo71

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 13:58

...Heftig.........ik las dat je al aangifte had gedaan, heeft die man een probleem ofzo ? alcohol,drugs ,mentaal...en je schoonmoeder is die er nog.
Ik wens je veel sterkte en laat niet op je kop zitten wat zeggen jouw eigen ouders ervan ?

Edding3000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 13:58

naar de politie gaan en aangifte doen.

juval

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 13:59

aangifte doen van mishandeling, en van diefstal van de auto.
wat een kl0te situatie zeg, heel veel sterkte!!

horseNL00

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 14:01

SOw hee dat is niet mis joh!! Ik zou ook aangifte doen.

liberty

Re:

Politie en advocaat inschakelen!!

Het is gewoon abnormaal wat die vader gedaan heeft!!!

Trieske_

Re:

Als de auto op jouw vriend zijn naam staat kan ie gewoon aangifte doen van diefstal, is dit niet het geval wordt het een stuk moeilijker.

Meer als aangifte voor de rest kun je niet doen denk ik.

Heel veel sterkte de komende tijden.

Cuddle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 14:03

Tjonge wat een verhaal weer zeg, het lijkt wel of er tegenwoordig alleen maar geweld is... ( kom ik nu heel zweverig over??) Ik zeg dit door het andere topic die hier op bokt ook aan de gang is van "cooper" die heeft dus ook een gewelddadig verhaal hier gezet en nu jij weer... tjonge wat een ellende!

Wat heeft de politie met jouw aanklacht gedaan? Ik zou me over dat geld niet zo heel veel zorgen maken, jouw gezondheid is véél belangrijker! Wat een achtelijk zeg, jou een beetje in de rug slaan! Wat een M*ngool!!! Heb er geen andere woorden voor... ik zou daar dus echt werk van maken!

Heeft jouw vriend de auto van zijn pa gekocht? Dat, denk ik, te begrijpen uit je verhaal.... snap ik dat goed? Vraag eens bij een gerechtswinkel of zoiets wat voor 'n advies kunnen geven....

Heel veel succes met deze omstandigheden! Hoop dat je rug weer zal herstellen!

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 14:07

Aangifte doen van mishandeling en ook van diefstal als de auto op naam van jouw vriend staat, is die man helemaal gek geworden?

Wat zeggen jouw ouders van deze sitautie? Als iemand zoiets ooit bij mijn dochters zou doen, is hij/zij nog niet jarig...

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 14:08

Wat dacht je van dit verhaal aan A. je ouders vertellen en zeker aangifte doen........

Wat een mafketel zeg!

skipperfan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 14:35

Hier kan ik dus echt boos om worden, hij moet gewoon van jou en je vriend afblijven
Ik hoop maar dat je naar de politie bent gestapt en dat hij zo de bak indraait.

Jessicauvita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 14:36

Wat een gek, ik snap dat dit erg moeilijk voor je is, omdat het ook je vriend zijn vader is. Ik hoop dat jullie samen eruit kunnen komen. Sterkte!

Marije_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 14:39

Zit een steekje los bij die vent hoor! Heel veel sterkte ermee

zonnetje2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 14:41

OMG! Aangifte (heb je al gedaan las ik) van mishandeling van jullie beiden, diefstal van de auto (als ie op je vriends naam staat) en je rug zeer goed in de gaten houden..
Tjonge, dat is te bizar voor woorden, sterkte hoor, dit gaat je niet in de koude kleren zitten.

Brrr, wat een denneappels is die man.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 14:43

Als ik jou was zou ik ook gewoon aangifte doen, ook al is het misschien moeilijk om je eigen (schoon)vader aan te geven, hij heeft je gewoon mishandelt! Misschien kunnen zij je ook verder helpen met het probleem omtrent de auto. Ik weet niet of die pa de sleutels had van die auto, of dat hij hem daadwerkelijk heeft gejat? Dan zou je dat ook aan kunnen geven, en denk ik dat er wel wat te regelen is.

Heel veel sterkte ermee, ook met je rug enzo!

Ylana

Re: Geslagen door vader van men vriend... Wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 14:52

Mag ik vragen waar de moeder/vrouw/schoonmoeder is..?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 14:55

Als een gek naar de politie gaan en aangifte doen natuurlijk! Vooral omdat jij letsel hebt moet je zoiets zo snel mogelijk doen, omdat er misschien via de dokter moet worden vastgesteld dat je het door middel van geweld hebt opgelopen als bewijsmateriaal in het procesverbaal. (Heb er zelf ook ervaring mee jammer genoeg)

Dit moet wel z.s.m anders kunnen ze er nog weinig mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 15:06

Zoals je vraagt is er niemand op bokt die je kan helpen. Ik eerlijk gezegd denk dat er meer aan de hand is en gespeeld heeft. Dit verhaal staat niet op zichzelf. Als je vriend zich niet aan de regels houdt thuis, moet hij de consequenties aanvaarden. Geeft geen vrijbrief om zo te keer te gaan, maar lijkt mij een uiting van volslagen onmacht en opgekropte gevoelens.

Die man is gestoord of wellicht zeer zwaar overspannen. De verhouding thuis tussen vader en zoon zit zeer zeker niet goed, waar is de moeder in dit verhaal.

Het feit dat jij zo langzaam je schoenen uit doet en gaat zitten, geeft mij aan dat er meer heeft afgespeeld en dat je meer gewend bent. Duidelijk dat die man een grote hekel aan je heeft. Dan dat woordgebruik van die man zegt mij ook iets van het milieu.

Ik zou daar dus nooit meer 1 voet in dat huis zetten. Dat van die auto moet je vriend regelen met zijn vader en zeker aangifte gaan doen van vermissing van de auto en het vermoeden uistpreken dat die vader de auto tegen de wil van de zoon heeft meegenomen, als die auto tenminste op de naam van je vriend staat. Staat de auto op naam van zijn vader dan is het weg auto en spijt en geld ook weg.

Van je rug kun je aangifte van mishandeling doen, maar zin zal het niet hebben.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 19:28

russel schreef:
Zoals je vraagt is er niemand op bokt die je kan helpen. Ik eerlijk gezegd denk dat er meer aan de hand is en gespeeld heeft. Dit verhaal staat niet op zichzelf. Als je vriend zich niet aan de regels houdt thuis, moet hij de consequenties aanvaarden. Geeft geen vrijbrief om zo te keer te gaan, maar lijkt mij een uiting van volslagen onmacht en opgekropte gevoelens.

Die man is gestoord of wellicht zeer zwaar overspannen. De verhouding thuis tussen vader en zoon zit zeer zeker niet goed, waar is de moeder in dit verhaal.

Het feit dat jij zo langzaam je schoenen uit doet en gaat zitten, geeft mij aan dat er meer heeft afgespeeld en dat je meer gewend bent. Duidelijk dat die man een grote hekel aan je heeft. Dan dat woordgebruik van die man zegt mij ook iets van het milieu.

Ik zou daar dus nooit meer 1 voet in dat huis zetten. Dat van die auto moet je vriend regelen met zijn vader en zeker aangifte gaan doen van vermissing van de auto en het vermoeden uistpreken dat die vader de auto tegen de wil van de zoon heeft meegenomen, als die auto tenminste op de naam van je vriend staat. Staat de auto op naam van zijn vader dan is het weg auto en spijt en geld ook weg.

Van je rug kun je aangifte van mishandeling doen, maar zin zal het niet hebben.

Toen ik mijn schoenen aan het aandoen was, was zijn vader net bezig mijn vriend over diefstal aan het beschuldigen, omdat ie een tv vanop een andere kamer gebruikt heeft... Het zit echt idioot in elkaar...

De moeder is weg... Zij heeft het een half jaar geleden opgegeven met die vent. Ze heeft zelfs haar jongste zoon meegenomen...

Mijn vriend houdt zich enorm aan de regels in het huis!!! Zijn vader heeft het gewoon nooit kunnen aanvaarden dat mijn vriend niet meer bij hem in de zaak werkt, maar in een zaak waar hij meer verdient...

Als er nog twijfels zijn, vraag me maar... Hier is op bokt wel iemand die me kan helpen, dus m'n topic heeft toch zin...

Alvast bedankt voor de reacties!

De auto hebben we in een wijk gevonden iets verderop, die hebben we gewoon meegenomen. Diefstal tussen bloedverwanten bestaat in België toch niet!

En ik heb aangifte gedaan en mijn vriend ook. Nu hopen dat dit nut heeft...

X

luuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 19:45

Jeetje wat een verhaal.
Die vent moeten ze opsluiten.

Fijn dat jullie de auto weer gevonden hebben.
Zou er voor de zekerheid wel andere sloten in laten zetten.