Hoe is Groningen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Minne

Berichten: 512
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gent, België

Hoe is Groningen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-02 16:27

Mijn vriend gaat volgdend schooljaar voor zes maand in Groningen studeren aan de RUG.
Kunnen jullie mij iets meer vertellen over hoe Groningen als stad is? Of als er mensen zijn die in Groningen studeren, van hen zou ik ook wel graag reacties krijgen.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 17:04

Groningen superstad. Altijd wel wat te beleven, heel gezellig, echt een studentenstad. Ik heb er een jaar op school gezeten (Hanzehogeschool) en een vriendin van me woont er. Ik ga er regelmatig stappen of winkelen. Ik heb nog wel eens spijt dat ik destijds in plaats van naar Zwolle niet naar Leeuwarden ben gegaan voor mijn opleiding, dan had ik namelijk in Groningen kunnen gaan wonen. Maar nu ik dus in Zwolle studeer heb ik besloten om in Assen te blijven wonen tot mijn opleiding klaar is.
Maar Groningen is een absolute aanrader, vraag Naz, Kitty, Amulet (Haren) of Kayla hier op bokt ook maar eens.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 22:21

Groningen roeleert! Kan er niks anders van maken Lachen
Je kunt er super stappen, iedere avond wel, leuke kroegen, leuk winkelen, in de zomer leuke terrasjes... gewoon GOED!! Ik woon 5 minuten fietsen van het centrum, super dus.

Enige nadeel vind ik dat Groningen toch wel een uithoek van de rest van NL is Boos!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 22:26

Heeeel gezellig! Ik heb er drie jaar gezeten voor school en ik heb een supertijd gehad. Lekker terrassen, wat drinken, stappen, winkelen. Veel jonge mensen, veel gezelligheid.

Ik kom er nu bijna nooit meer (de laatste keer? volgens mij al twee jaar geleden) maar ik heb er voor school een supertijd gehad!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 09:52

groningen vind ik een leukere stad om te gaan stappen als bijv in Amsterdam je kan er perfect winkelen en het is altijd gezellig.

Ik zit er op school en het is echt reuze gezellig de meeste mensen zijn zo nuchter dat ze neit zo goed weten wat arrogant is er zijn er natuurlijk wel mensen van.

Maar als je ergens leuk wilt stappen of winkelen dan moet je zeker naar gronineng gaan

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 10:01

Ik ben dan geen echte 'native' (dwz ik woon niet in groningen), maar ik studeer er wel en dat bevalt goed. Er wordt natuurlijk regelmatig geklaagd over 'de bureaucratie der RuG', maar dat heb je overal, denk ik. Verder kan ik zo niet echt grote nadelen bedenken.
Wat gaat je vriend doen voor studie, als ik mag vragen?

Tsja, en over Groningen als studentenstad heeft de rest al genoeg verteld denk ik.

Minne

Berichten: 512
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gent, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-02 10:11

Hij gaat naar groningen op uitwisselingsproject (Erasmus is de officiële naam) Hij heeft hier al 2jaar Engels/nederlandse filologie (taal-en letterkunde) gedaan.

In ieder geval, al heel erg bedankt voor jullie reactie, ik heb hem gisteren deze topic laten lezen en hij ziet het helemaal zitten.