webshop beginnen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo_Wystan

webshop beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 09:20

Ik zie veel mensen hier die een webshop hebben, en eigenlijk zou ik dit graag ook willen starten. (en dan geen paardenshop)

Ik ben nu wel bezig met informatie opzoeken, maar ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik moet beginnen... Wie kan mij hierbij helpen?

Er zijn vast ook nog andere die er op dit moment over denken om een webshop te beginnen

Joets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 12:30

Hey

Ik ben sinds kort begonnen met sieraden maken..
En ik moet eerlijk toegeven dat mijn sieraden rekje steeds voller en voller wordt

Het sieraden maken heb ik overgenomen van een collegatje van me, ik ben zegmaar 'aangestoken' zij is er vrij serieus mee bezig en heeft vrij snel een site de lucht in gegooid..

www.dixiediva.nl

Denk dat een paar dingen belangrijk zijn:
- Een .nl of .com aanmaken (dus geen .tk of andere reclame sites)
- Je inschrijven bij de kamer van koophandel, anders ben je harstikke illigaal bezig! En bovendien krijg je een btw nr waardoor je dus in kunt kopen bij groothandels!
- Je site een aantrekkelijk/proffesioneel uiterlijk geven (niet dat de klant denkt, die doet maar wat)
- De nodige info verstrekken
- Goede voorwaarden opstellen (denk aan het retourneren van artikelen etc.!)
- En over de webshop zelf, die dingen kun je kopen en aanpassen naar eigen aanpassingen voor op je site.. Als je zelf iets in elkaar gaat maken krijg je vaak dat de mensen een mailtje moeten sturen met het artikelnr etc. Beter is dus een webshop, kost dan even een paar euro's maar klanten kunnen 'in hun winkelmandje' kijken en dat soort dingen..

Ik wens je er erg veel succes mee en ik blijf dit topic even volgen.. Zit zelf ook nog te denken om een site te beginnen namelijk

MisterGi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 14:37

Misschien dat je als beginner eens kunt kijken op ebay.nl
je kunt daar een zogenaamde shop openen, maar je kunt ook gewoon de tips en info van ze gebruiken op je eigen zaakje te starten

Delta1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 15:56

www.mijnwinkel.nl is een goed concept.
Heb ik een keer mee moeten werken voor school.

Is in het begin gratis en later moet je betalen *is afhaneklijk van het aantal producten*

EDIT
1ste 3 maanden kan je gratis proberen.
Daarna wordt het 5 euro per maand.

Maar ja, als je wat dingen verkoopt dan haal je die kosten er wel weer uit