Freaky dromen... Hebben jullie daar ook weleens last van?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 16:48

Ik droomde gisteren dat Paul Rosenmuller en Balkenende bij ons op visite kwamen. Rosenmuller had zelfs een groene broek aan. Ja wel erg Groen Links

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 17:55

Yootha schreef:
Ik droomde gisteren dat Paul Rosenmuller en Balkenende bij ons op visite kwamen. Rosenmuller had zelfs een groene broek aan. Ja wel erg Groen Links


hahaha als je over politiek gaat dromen is het wel heel erg Knipoog Stel je voor zeg, ineens een Pimmetje voor je neus Tong uitsteken

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-02 00:04

Gaat nou nog een beetje moelijk lieffie!!!
Maar laten we daarmee dit topic niet verpesten!

Ik heb vannacht gedroomd dat het uit was tussen twee bepaalde iemanden en dat het mannelijk deel zich had laten castreren! *LOL* *LOL* *LOL*

Dennis

Berichten: 31473
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 22:11

Jurga"]
[quote="auk schreef:
he iloon, heb je pas geleden (vlak voor de droom) soms iets gehoord over een ernstig treinongeluk ofzo? het kan namelijk zijn dat dat zo veel impact op je heeft gemaakt dat je erover na blijft denken, en dat je je net zo voelt als dat die mensen zich toen voelde.


Dat is het stomme juist. Met zulke dingen als die grote ongelukken ofzo, ben ik heel ongevoelig. Ze raken me niet. Ik kan me bijv. niet druk maken over iemands hond die dood is, terwijl ik een zeeer grote dierenvriend ben. Ik moet het zelf meemaken wil ik me iets aantrekken. Ik ben een beetje TE nuchter. Frusty
[/quote]

Goh, wat bekent. Mij raken dit soort dingen ook niet. Al is het nog zo erg, 'ik kan er toch niets aan doen'-gevoel ofzo.

Ik heb heel zelden dromen die me echt bezig houden. De laatste was een paar dagen na dat Max verdronken was. Het moment dat hij weg was en we hem zagen in de sloot waren precies als in het echt. Maar toen ik er bijna was, was ik in eens alleen en bleef in de berm staan en begon te huilen. Toen stapte hij zo die sloot uit om mij te troosten. Echt zo eng, deze droom kan ik me te goed herinneren.

Maar dromen die je eigenlijk vergeten bent en dat je later ergens bent of iets doe waarvan je denk het al eerder gedaan/meegemaakt te hebben. Dat je precies het zelfde al mee heb gemaakt.

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 13:48

Ik las dat je dit berichtje 1 mei geplaatst hebt... misschien heb je wel iets voorspellends in je (grapje).

Lieke schreef:
Ja idd ik haat dt soort drome. Laast droomde ik dat iedereen van wie ik hou e ook mn dieen een voor ee vermoord werden. Niet leuk. Maar het meest bizarre; de dade; Pim fortuyn Scheve mond


Ik droom zelf niet zo vaak maar als ik droom is het meestal iets vreemds of iets heel leuks. Meestal komen er gewoon mensen in voor die ik ken.
Ik droom eigenlijk nooit over doodgaan.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 20:30

ik ben ook nogal extreem in mn slaap; ik gil, sla om me heen, ga slaapwandelen en kruip in de heok van de slaapkamer waneer ik droom van allemaal kleine vieze beestjes...
niet erg fijn voor mn vriend dus...die moet eerst een tijd bijkomen en is klaarwakker, zo schrikt hij van mij, en ik draai me om en slaap weer verder....

ik heb elke nacht vele rare dromen, terwijl mijn vriend zich nooit wat kan herinneren

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

paardendroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 20:34

oh ja ik droom de laatste tijd vaak dat ik achterna gezeten wordt en ik zag van de week dat mijn haflinger lag te dromen, hij had de ogen dicht en hinnikte en schopte wat van zich af..lachuh....

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 21:08

Vage dromen heb ik eigenlijk niet echt meer, maar als ik wakker word dan heb ik de laatste tijd echt iets vaags...is vorige week begonnen:

(Dit is geen droom, is dus als ik half-wakker ben) Mn wekker loopt af, dus dan ga ik altijd rechtop zitten en druk mn wekker af...dat was ook zo vorige week donderdag, ik doe mijn licht aan kijk recht vooruit. Staat mn vader daar opeens...IN ZN WERKKLEREN! (het was toen pinksteren). Ik knipper met mn ogen en hij is weg...het stomme is, dat heb ik nu dus elke dag...ik snap er echt helemaal nix van...want elke keer als ik dan naar beneden ga, dan ligt hij nog te slapen->mn ouders slapen beneden, ik heb samen met mn broer en mn zus de bovenverdieping-> (lees: HEEL HARD SNURKEN) Ik kan er echt geen touw aan vast knopen... Verward

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 21:12

ey
ik had eens(meerdere keren) vroeger een droom
dta ik op het strand zat en dat ineens er een vloedgolf kwam! hoger dan al die appartementen Scheve mond dat was echt grellig,en het liep nog slecht af ook (denk ik) want al die appartementen overspoelden,ik dus ook Lips are sealed
ook dat ik eens op een vlot zat,en mijn familie ook,toen kwamen er haaien en mijn familie stond ineens op de kant,en ik wou ook gaan,toen een haai mijn vinger afbeet Verward en dan kwam er weer zo'n vloedgolf (haaien en vloedgolf,brr)

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 21:12

Tinne schreef:
(Dit is geen droom, is dus als ik half-wakker ben) Mn wekker loopt af, dus dan ga ik altijd rechtop zitten en druk mn wekker af...dat was ook zo vorige week donderdag, ik doe mijn licht aan kijk recht vooruit. Staat mn vader daar opeens...IN ZN WERKKLEREN! (het was toen pinksteren). Ik knipper met mn ogen en hij is weg...het stomme is, dat heb ik nu dus elke dag...ik snap er echt helemaal nix van...want elke keer als ik dan naar beneden ga, dan ligt hij nog te slapen->mn ouders slapen beneden, ik heb samen met mn broer en mn zus de bovenverdieping-> (lees: HEEL HARD SNURKEN) Ik kan er echt geen touw aan vast knopen... Verward


Ben je dan zeker weten echt wakker? Dat het niet in je droom is?
En was het stiekem niet je vader zelf?
Anders moet je met hem eens erover praten, gaat het waarschijnlijk zelf over, toch?

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 21:30

Felice"]
[quote="Tinne schreef:
(Dit is geen droom, is dus als ik half-wakker ben) Mn wekker loopt af, dus dan ga ik altijd rechtop zitten en druk mn wekker af...dat was ook zo vorige week donderdag, ik doe mijn licht aan kijk recht vooruit. Staat mn vader daar opeens...IN ZN WERKKLEREN! (het was toen pinksteren). Ik knipper met mn ogen en hij is weg...het stomme is, dat heb ik nu dus elke dag...ik snap er echt helemaal nix van...want elke keer als ik dan naar beneden ga, dan ligt hij nog te slapen->mn ouders slapen beneden, ik heb samen met mn broer en mn zus de bovenverdieping-> (lees: HEEL HARD SNURKEN) Ik kan er echt geen touw aan vast knopen... Verward


Ben je dan zeker weten echt wakker? Dat het niet in je droom is?
En was het stiekem niet je vader zelf?
Anders moet je met hem eens erover praten, gaat het waarschijnlijk zelf over, toch?
[/quote]

Ik weet zeker dat ik dan echt wakker ben, want dan doe ik altijd snel mn grote licht aan...en dan knipper ik met mn ogen en weg is tie... Heb het gister ook al tegen hem gezegd, maar hij KAN het gewoon niet zijn, want ik ga er altijd een half uur eerder uit als hem...vanochtend was het weer hetzelfde liedje. En het enge vind ik dan nog dat hij heel erg boos staat te kijken...ik snap er echt nix van...

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 13:53

Misschien om je gerust te stellen:

Dromen over De Dood geven aan dat er een verandering gaat plaatsvinden. Zelfde idee als bij de Tarot, je schrikt natuurlijk in eerste instantie, maar is dus echt niet eng hoor! - wel spannend juist. Wat het verband met de trein ermee is?? Het lijkt me dat het een onomkeerbaar proces is wat ingezet gaat worden, omdat je de trein niet kon stoppen enzo. Je hoeft niet te verwachten dat de verandering van het ene op het andere moment waarneembaar is, het zal (gezien de uren dat de trein rijdt) met een maand of zes allemaal duidelijk voor je zijn.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-02 22:54

Dank je Nikita! Daar zit idd wat in!
Maar Tinne: freaky hoor! Scheve mond

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 00:36

idd das wel eng,

gister nacht heb ik een droom gehad die was ook niet zo leuk. Maar de reden daarvan weet ik wel. streeeeeeeeeessssssssssss Lachen


ik droomde dat iedereen naar school moest komen en zo in het openbaar de uitslag van de examens kreeg. NU had ik overal 9 en en 8ten voor, maar ik was niet geslaagd,

Omdat ik mijn examen economie voor een 1 hjad gemaakt en een 3 gemiddeld stond ( had zelfs mijn naam verkeerd geschreven Verward )
en dat ik voor wiskunde 0.001 te kort kwam, en dat ik op mijn knien de leraar vroeg of ik dat er echt neit bij kon hebben Verward

opeens zat ik op de fiets, Verward en dacht wat ga ik doen, en toen ben ik blijkbaar gevallen, want daarna zat ik bij de HA op de stoep, voor spijnstillers.

Ja mega wazig, maar mijn reden weet ik Lachen Verdrietig

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 22:55

Ojee, ik *moet* nu ook even mijn "droomwereld" opschrijven;
Ik heb een periode gehad-lang geleden- dat ik mensen vermoordde in mijn dromen. Ik wist precies wie, wat, waar, hoe en waar ik het lijk liet. Op een gegeven moment droomde ik dit nacht na nacht, totdat ik op een gegeven moment midden in de nacht met de telefoon in mijn handen stond om de politie te bellen omdat ik iemand vermoord had. Heel vreemd.

Zoals dit gekomen was, verdween deze droom ook weer. Ik ben toen heel veel over dromen gaan lezen en dat is best interessant, je leert er de andere kant van jezelf door kennen, en je hoeft echt niet gefreaked te zijn als je bepaalde dingen droomt. Ik zit nu in het stadium dat ik nu mijn eigen dromen kan "regisseren". In de droom weet ik dat ik droom en kan ik alles doen wat ik zou willen. Dat is heel grappig. Lucide dromen noemen ze dat. Inderdaad -iemand zei het al- net alsof je in een film zit Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 23:28

Ik heb in 1989 de beelden op tv gezien van voetbalsupporters van Liverpool die elkaar dooddrukten tegen hekken in het voetbalstadion, heb hier heel vaak nachtmerries van gehad. Ik was toen 10 jaar oud en droomde toen steeds dat ik het het zwembad stond en ik hoorde een enorme menigte achter mij joelen en schreeuwen en iedereen drukte mij steeds verder naar voren tot ik niet verder kon en doodgedrukt werd.
Ik keek dan achterom en zag van dichtbij in slowmotion die monden schreeuwen en iedereen keek mij recht in de ogen aan, heel agressief Scheve mond
Ik ben een paar keer gillend wakker geworden en droom heel soms nog zoiets soortgelijks. Verder heb ik bijna nooit nachtmerries, droom vaak heel simpel over de dingen die me bezighouden.

Kennen jullie dat, dat je in een droom bijvoorbeeld de hele tijd met iemand optrekt waarvan je later pas beseft dat het iemand anders was dan degene in je droom? Bijvoorbeeld is in mijn droom ziet iemand eruit als een vriendin van mij maar later weet ik dat het mijn oma voor moest stellen? Je voelt dan wie iemand is, maar diegene kan er in je droom heel anders uitzien.
Laatst bijgewerkt door Cody op 09-08-02 23:43, in het totaal 2 keer bewerkt

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 23:41

Ik heb dat ook vaak genoeg gehad , van die dromen die zo levensecht zijn en die je zo diep in je ziel raken dat ze nu nog steeds diepe indruk maken...
Vanaf m'n kleutertijd weet ik er nog een aantal tot in de details...

Ook heb ik dat ik droom en dan wakker wordt , maar het nog niet wil zeg maar (de telefoon gaat bv. beneden en iemand anders neemt op , ik ben moe en zit in een spannende droom) dus dan weet ik dat ik slaap en m'n droom gaat gewoon verder. Ik heb niet echt het idee dat ik 'm dan stuur , eerder het idee dat ik een spannende film aan het bekijken ben...Lachen
ECHT alsof ik een film kijk , vaak zit ik dan ook in een situatie dat ik op dat moment denk : daar ontsnap ik nooit , dat kan niet !
En dan ontsnap ik toch op een briljante manier die ik zelf echt niet bedacht kon hebben ?
Heel raar want het is toch MIJN droom dus ik moet het zelf wel bedacht hebben Haha!. Ik weet echt niet wat komen gaat en wacht in spanning af , raar he ?

Heb ook wel eens een droom gehad die 2 of 3 weken lang elke nacht verder ging , soms een nacht oversloeg. Dan zat ik overdag echt te popelen om naar bed te gaan omdat ik wilde weten hoe het verder ging Lachen.

Ook erg enge dingen die zo levensecht leken dat ik ze nu nog meedraag en de pijn er nog van voel...

Je hebt het idd echt meegemaakt zoals iemand al zei Lachen
Ook vaak van die dromen waar niks van klopt , springt van de hak op de tak en tijdens je droom vind je dat geeneens vreemd. Erg raar ook.

De laatste tijd heb ik niet meer gedroomd , te gestressed zeker Haha! .

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 23:46

Ikhad een keer dat de telefoon in real life ging en ik in mijn slaap antwoordde. Dat zei mijn zus dan, want ik logeerde op dat moment bij haar op de kamer

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 23:58

Ik praat ook in m'n slaap..
Althans als ik even duidelijk moet zijn in m'n droom Lachen

Zo droomde ik een keer dat m'n zus weer eens aan het etteren was , m'n spelcomputer aan het kapotbeuken ofzo omdat ze er niks van kon....

En dan schreeuw ik op een gegeven moment in niet mis te verstane bewoordingen , het verzoek of ze daar misschien mee op wil houden Tong uitsteken

Dat soort dingen.
Mompelen doe ik geloof ik niet maar als ik echt met hart en ziel wat zeg in een droom dan zeg ik het ook echt...

Vrij genant wel Lachen

Haha , toen ik klein was droomde ik ook wel zeer levensecht dat ik naar de WC ging ,
was niet echt geweldig bleek dan later ......
Laatst bijgewerkt door pmarena op 10-08-02 00:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 23:59

hahaha, ik geloof niet dat ik dat wil weten Lachen

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 00:11

Nu niet meer hoor (g)Rom Lachen

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 00:42

he hallo
het is echt vreselijk, soms droom ik over vliegtuig crashes en het enge is dat het heel vaak uitkomt
ik heb het 8 van de 10 keer juist, echt heel eng is het