Ik vind het al volkomen belachelijk dat iemand een dier verkoopt op zo'n markt maar dit was wel dieptreurig. Het stormde als een gek en het beest zat onbeschut te bibberen in een veel te kleine hamsterkooi.
Elke keer spraken mensen mij aan want ze vonden het zo'n grappig dier tot ik zei dat het een rat was, dan stonden ze opeens gillend ergens anders
Even verderop vond ik een dichte caviakooi en die hebben we gekocht om het dier niet meer in de wind te laten zitten. Weer wat verderop kwamen we een grote ratten/hamsterkooi met verdiepingen tegen die we gekocht hebben voor de rat als we thuis waren. Mijn arme kinderen moesten dat geval meeslepen naar de auto want ik had mijn handen al vol
En nu hebben we dus een rat, hij ziet er niet zo jong uit en af en toe niest hij (niet zo vreemd natuurlijk). Hij was heel blij met zijn grote kooi en heeft van het hooi meteen een nestje gemaakt waar hij lekker opgerold in is gaan slapen. Het diertje is natuurlijk behoorlijk uitgeput.
Hij is nog tam ook, mijn jongste heeft hem opgetild om hem in zijn nieuwe kooi te zetten en dat vond hij best.
Alleen weet ik dus eigenlijk helemaal niets van ratten af. Ik heb maar wat caviavoer in zijn hok gedaan want ik heb natuurlijk geen rattenvoer in huis maar wat hij verder wel of niet mag eten weet ik niet.
Heeft iemand nog rattenverzorgingstips?
!

) maar deze site is er ook speciaal voor:
ratten kunnen mijt oplopen door hooi, je kan er beter nu een handoek ofzo bijleggen. iets wat lekker zacht is.
de beste rattenvoer is
, eeehm. zitten er 2 hangende ballen onder? (sorry voor de tekst
) dan is het een mannetje, anders een vrouwtje.
beetje
foto van mijn ratten, misschien helpt dat?