Last van paarden in mijn hoofd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mieke

Last van paarden in mijn hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-02 14:48

Sta je 's ochtends op om naar je werk te gaan, trek je je rijkleding aan i.p.v. je kantoorkloffie.... kwam gelukkig op tijd tot de conclusie dat er iets niet helemaal klopte.... }> Haha! Bloos

Dag later: telefoon op mijn werk, ene mevrouw Habraken voor mijn baas. Die was er niet, dus ik schreef een notitie dat mevrouw Schabrak had gebeld... Pling

Had ik vandaag een meneer Hoefsmit aan de telefoon, dat schrijf ik natuurlijk als Hoefsmid op... Knipoog Haha!

Hoezo bezeten van paarden? Het begint rare vormen aan te nemen!

Clautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 14:49

hahaha, dat heb ik zo af en toe ook wel ja *LOL* *LOL*

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 16:01

Haha, dat nog net niet. Maar bijvoorbeeld op school tijdens een proefwerk over bepaalde dingen, zoals immuniteit e.d. dan neem ik altijd paarden e.d. als voorbeeld omdat ik daar gewoon het meest van weet *LOL*

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 18:54

Verder alles goed?? Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 19:03

Haha Mieke, heb je daar al langer last van of is het iets van de laatste tijd? Zouden ze daar pilletjes voor hebben? *LOL*

Ik ben er inmiddels achter waar mijn tic vandaan komt dat ik het liefst links van iemand loop en niet rechts. Dat doe ik tenslotte bij een paard ook. Haha!

Om daar ff een beetje off topic op door te gaan: ik heb net twee maanden stappen aan de hand met Leys achter de rug, bijna elke dag. En als iemand me dan vroeg wat ik die avond ging doen, dan was het elke keer: 'ik ga stappen met het paard'. Er waren werkelijk waar mensen die dachten dat 'Het Paard' een kroeg was waar ik elke avond heen ging. Tja, ik ging toch stappen? Haha!

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 19:06

Haha, ik moet erg lachen om jullie verhalen. Zwaar leven hoor Karin, Elke avond stappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 19:32

Net als Karin loop ik ook altijd liever links Haha!
Wat ik verdernog als tic heb is dat ik alles voor een paard aanzie: jogger in de verte: Paard! Fietser in de verte: Gut wat loopt dat paard raar.
En in Zwitserland zag ik in de verte een paard: Kijk Maurice dat paard heeft dezelfde deken als Pablo! Even later maakt Maurice een opmerking over de bergen overal om ons heen, zeg ik: Waar dan, ik zie helemaal geen bergen?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 21:47

Verschrikkelijk is dat,

ik kan ook nooit gewoon door een supermarkt of een doe het zelf zaak lopen,
bij alles wat ik zie bedenk ik me of dat bioj de paarden van pas zou kunnen komen...
Om helemaal hyper van te worden!!!!! Frusty

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 22:41

gelukkig ik ben niet de enigste Haha!
haha vooral dat van fietsers komt me errug bekent voor Haha!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 22:43

Hehe, superkomisch zeg!!! Mevrouw Schabrak... *LOL* Je zou maar in je rijkleding op kantoor arriveren grin...*foto*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 22:47

Sjuimpje schreef:
ik kan ook nooit gewoon door een supermarkt of een doe het zelf zaak lopen,
bij alles wat ik zie bedenk ik me of dat bij de paarden van pas zou kunnen komen...

Ja! Dat ook!

skipperfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 09:25

hahahaha! En dan is je auto je paard Tong uitsteken

Bij mij is dat mn fiets, iedere dag als ik naar school ga aai ik mn paard.... eh fiets over zn hoofd eh... stuur en dan ga ik met hem naar school rijden Haha!
Dan zet ik hem bij school op stal en als ik terugkom is het weer precies hetzelfde! Haha!

Maar dan behandel ik mn paard nogal slecht, want ik geef hem geen eten en drinken en ik cross er nogal vaak op en er zitten allemaal krassen op!
Oow... en mn bel is er ook al een half jaar af.
Ik laat mn paard eh... fiets nooit naar de dierenarts gaan Lips are sealed
En mijn banden zijn ook altijd zacht, dus ik moet ook maar snel een hoefsmid laten komen....

Toch maar een nieuw paard eh... fiets zoeken Haha!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 09:35

Prachtig dat is zo herkenbaar!Ik loop idd ook altijd links van een persoon.
Als mijn auto zomaar zonder problemen start mompel ik uit automatisme iets van braaf..
Als ik ergens rijd en er komt een trailer langs moet ik altijd in de spiegel turen of er wat in staat en als ik niet zelf rijd zit ik achtersevoren in de auto om even te gluren

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 10:06

Ik vind dit heel goed van je hoor, hahaha, paardenhoofd Party!! Party!! Party!! Party!! Haha!

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 10:42

Nimber schreef:
Als mijn auto zomaar zonder problemen start mompel ik uit automatisme iets van braaf..
Als ik ergens rijd en er komt een trailer langs moet ik altijd in de spiegel turen of er wat in staat en als ik niet zelf rijd zit ik achtersevoren in de auto om even te gluren

Hihi, heb ik ook!! Hoeveel nekverekkingen ik daar al mee heb opgelopen...
En ook als ik voor op straat klakklak klakklak op het asfalt hoor, weet ik niet hoe snel ik voor het raam moet springen om te kijken wie er langs gaat... daar moet ook letterlijk alles voor wijken, ik onder de blauwe plekken en regelmatig zuchtend het stoffer en blik maar weer pakken Schijnheilig

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 23:29

Nimber schreef:

Jaaaaah, ik ook!!! Haha!

En niet alleen bij m'n auto, maar ook als een persoon iets doet wat ik vraag: 'Wil je even opzij gaan?' en dan niet 'dank je' zeggen, maar 'goed zo, braaf...'. Is me gelukkig nog nooit bij vreemden gebeurd, wel bij vrienden maar die kunnen daar gelukkig meestal wel om lachen. *LOL*

BTW: dat van die trailer komt me ook erg bekend voor. En ik heb een heel scherp oor voor hoefgetrappel en gehinnik. Kan me een zaterdagmiddag herinneren dat ik bij Prisca thuis was, TMF stond aan, we waren in gesprek in de keuken en ineens wordt er gehinnikt in een clip. Midden in het gesprek zijn Pris en ik allebei stil, kijken even naar de tv en gaan weer door met het gesprek. Is het raar dat Marco op dat moment even niet meer bijkwam van het lachen? Haha!

Missy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 23:57

Ik zie ook vaak dingen voor een paard aan. Kom ik dichterbij, blijkt een een hoop troep te zijn Haha!

En wat ook errug lastig is, zie ik een lieve, schattige, wollige shet in de wei staan. Ik helemaal "aaaaah" roepen en kijken! en vervolgens rij ik de berm in met me fiets... Koe

Pril

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 08:39

Haha dat heb ik ook! Ik zeg ook soms per ongeluk hoooo tegen m`n fiets als ik nogal snel heuveltje afga!

Ook als iemand het bijvoorbeeld heeft over Kennedy, Clinton, wetten van Mendel etc. dan denk ik aan dekhengsten Haha!

Maar het wordt nog erger: als ik ren spring ik heel vaak per ongeluk in galop aan. En omdat dat nogal vaak gebeurt wil ik mezelf natuurlijk niet eenzijdig ontwikkelen dus maak ik regelmatig changementen om zowel links als rechts te galloperen. Ook als ik ren en ik raak buiten adem dan ga ik briezen! Sorry kan er niks aan doen!

Trouwens vandaag was ik weer een veulen kwijt. De merrie stond heel relax bij het hek (was waarschijnlijk blij dat ze ff van haar etterbakkie verlost was) maar geen veulen te bekennen. Dus ik als een hysterische door het bos rennen en hinniken (in de hoop dat het veulen op mijn valse gehinnik zou antwoorden *LOL* ). Ik was echt helemaal buiten adem, begon half te hyperventileren (was als de dood dat ie ergens gewond lag te zijn) tot ik plotseling een hinnikje hoorde! En daar kwam ie ongedeerd aan! Was verdwaalt van de groep waarschijnlijk. Lekkere mamma zeg, die gaf er echt geen ruk om dat ze d`r kind uit het oog was verloren. Maar goed, veulen volgde de valshinnikende nepmamma naar de echte mamma en eind goed al goed Tong uitsteken Haha!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 08:49

Hahahahaha Pril ...

Toen we een jaar of 16 waren gingen we idd galopperen in de bak, hahahaha, als er dan een spelletjesparcours voor de pony's uit gezet waren gingen we hem eerst zelf lopen... (daarna de pony's begeleiden)

Mijn man kan dus niet changeren, stom he, ik kan het om de pas Haha!

Hihihi, of ik liever links naast iemand loop weet ik niet, wel kan ik er niet tegen als mensen schuin achter me lopen waar je ze net niet ziet Lachen
Paard loopt tenslotte schouder aan schouder....

Als ik in een kledingwinkel loop moet ik me vaak stoppen van het denken; 'hoe zou dat met mijn rijbroek gaan' Frusty

Volgens mijn man ben ik in staat om alles tot paarden te relativeren, wat hij (blijkbaar) weleens vermoeiend vind Knipoog
'hoe kwam het gesprek nu weer op paarden???'

Mijn kinderen noem met enige regelmaat braaf en aai ze over hun bol Haha!
ik gebruik ook wel vaak 'Denk erom' zo als ik dat ook tegen mijn paard zeg..... ik zei tot nu toe nog maar 2x hooooooooo tegen ze Haha!
en toen snel om me heen kijken dat niemand het zag lol...

Pril

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 09:04

Om dan nog maar te zwijgen over mijn passage Kwijl Ik heb dan ook geen dikke kont maar een zeer goed bespierde achterhand Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 09:35

Ik stond een paar weken terug Yor les te geven. Op een gegeven moment doet yor iets goed wat ze best lastig vond, en Jino besloot spontaan om voor de verandering als een normaal paard op haar hulpen te reageren. Ik wilde eigenlijk iets als "goed zo" tegen yor zeggen, maar het verbaasde me zo dat Jino in één keer reageerde, dat ik automatisch riep: "braaaaf" Haha!

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 09:35

En ik denk soms datte Pouskin naast me in bed ligt of onder mijn bed ligt Haha!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 11:56

oooh pril prachtig! ik doe ook heel vaak de wissels om de pas haha soort vreugdebokjes.
maar als ik een blaar heb om m'n voet en ik loop wat lastig zeg ik ook altijd dat ik iets onregelmatig ben door die blaar.
of laatst was ik flink kreupel door m'n gescheurde enkelbanden Verward

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-02 12:36

Ik ben dus niet de enige.... Haha!

Maandag kwam een meneer Bredero bij ons op kantoor, tja, en Kaminka's opa heet Bredero, dus je begrijpt het al.... die meneer vergeet ik niet zo gauw! Had hem net nog even aan de foon: "met Bredero.." O die! Ik zie dan een mooie bruine hengst voor me... Schijnheilig (Zo zag deze meneer er niet uit trouwens.... Pling )

Iedereen in mijn omgeving weet trouwens van mijn paardentic, en mijn paarden krijgen dus ook altijd de schuld als ik eens moeilijk loop door jicht in mijn teen! "Heeft je knol op je voet gestaan? Of ben je er weer eens afgelazerd?" Alsof ik zo vaak van mijn paard donder zeg.... Knipoog

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 15:20

Ik heb weleens iemand een schop gegeven die per ongeluk op m'n tenen ging staan Bloos . Het was een reflex die ik normaal alleen bij lompe paarden hoef te hanteren, en ik ging nogal veel met onopgevoede Friezen om in die tijd (no offense), maar ik schaamde me echt dood daarna.