help wat moet ik doen..!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

just_me1

help wat moet ik doen..!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 14:30

hallo ..

ik ben een meisje van 19 en
ik weet niet wat het is maar wat
ik altijd heb is dat ik problemen heb met collega's

net kwam er een collega naar mijn kamer toe en kwam even melden dat na zolang geflirt (wat ik dus helemaal niet doe) dat hij op me geilt en dat we ermee moeten ophouden want hij heeft steeds een paal in zijn broek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

wat moet ik hier nou mee.
ik zit al de hele tijd te shaken en durf niet eens mijn kamer meer uit..!!
ik moet ook regelmatig met hem samen werken..
dus kan hem niet ontlopen

moet ik nou opzoek naar een andere baan
ik heb het verder naar mijn zin.. en verdien heel goed voor m'n leeftijd..
als ik een andere baan vind verdien ik nooit meer zoveel

wie kan mij helpen met advies

alvast bedankt

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 14:33

gewoon niets van aantrekken of er een grapje over maken. Als hij je echt lastig valt kun je naar je leidinggevende gaan en het vertellen

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 14:51

dat gedrag mag echt niet!!
en laat je echt niet wijsmaken dat het aan jou ligt die vent heeft gewoon duidelijk een probleem en pas maar op dat hij het niet op jou af probeert te schuiven want hij zal zich wel schamen lijkt me!!
pas op dat hij niet echt aan je gaat zitten want grenzen heeft hij sowiezo niet echt zo te lezen en fatsoen ook niet
en zoals je het beschrijft hoe bang je bent moet je maar wel overwegen naar de leiding te stappen, ik bedoel geld is handig maar je leven, gevoel van veiligheid en eigenwaarde, zijn niet terug te kopen mocht het misgaan!!
sterkte ermee!

trouwens deze dingen horen naar 'algemeen'.
hier horen paard gerelateerde vragen thuis.

intentions

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 15:01

ik ben het mey loveblacky helemaal eens ..!!

wie denkt die vent wel niet dat hij is..??!!
kom op zeg .. het hoort prettig te zijn om naar je werk te gaan..!!
ik zou echt maatregelen nemen..!!

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 15:27

wat je hiermee moet? de vertrouwenspersoon op je bedrijf zoeken en het verhaal aan diegene vertellen, dit zijn ongewenste intimiteiten en laat je baas het maar oplossen!
ook hoort dit niet hier thuis op vraag maar raak.

_Dunja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 15:43

cissy schreef:
wat je hiermee moet? de vertrouwenspersoon op je bedrijf zoeken en het verhaal aan diegene vertellen, dit zijn ongewenste intimiteiten en laat je baas het maar oplossen!
ook hoort dit niet hier thuis op vraag maar raak.

ja precies hier sluit ik mij volledig bij aan

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 15:51

VMR -> AM

Mer1980

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 15:56

Ik zou me rot lachen maar ok daar heb je niks aan. Hij mag dit soort opmerkingen niet maken. Ik zou hem 1 X waarschuwen en zeggen dat zich maar lekker op de WC moet aftrekken en aangeven dat je anders naar de directie stapt!!!

KimH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:00

ik zou inderdaad naar een vertouwenspersoon stappen, en de eerst volgende keer dat hij weer zo'n opmerking heeft zou ik even vragen of het mis is gegaan toen ie geboren werd

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:01

niet iedereen durft zoveel als jij Merilyn ik zou iets anders met die vent gedaan hebben

Mer1980

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:04

cissy schreef:
niet iedereen durft zoveel als jij Merilyn ik zou iets anders met die vent gedaan hebben

Tsja ik heb 5 jaar in de techniek gezeten en was vaak de enige vrouw binnen kantoor en dat zijn dit soort opmerkingen aan de orda van de dag. Heb er inderdaad niet zo'n moeite mee. Maar het mag eigenlijk niet en als je er wel last van hebt moet je dat gewoon zeggen klaar uit! 1 X waarschuwen werkt dat niet op naar de directie....

NoaC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:06

Inderdaad een flinke waarschuwing geven en anders aankaarten bij vertrouwenspersoon of directie.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:16

Ik had 'm waarschijnlijk vierkant uitgelachen en gevraagd of hij het verschil tussen een lucifer en een paal wist...
Maar daar schiet je nu niets mee op.

Direct aanspreken op ongewenst gedrag is het netste wat je kunt doen. Is ook het meest eerlijk. Misschien was het een (misplaatste?) grap?
Als je dat zelf niet durft zou je het je leidinggevende aan kunnen geven.

Persoonlijk vind ik het een beetje overtrokken om 1 foute opmerking als reden te hebben om een andere baan te gaan zoeken. Maar dat kan aan mij liggen.

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:12

Probeer je in te blijven denken dat hij degene is met een probleem en niet jij..Da probeert ie door je met zo'n opmerking op te zadelen maar volledig onterecht! Lijkt mij verstandig deze keer te negeren, maar als hij er ooit nog maar eens een toespeling op maakt dan kun jij hem rustig zeggen dat je van plan bent om een meerdere erover in te lichten als het zo doorgaat..

Succes nog met je (beslist niet gemakkelijek) situatie..

Sily

Re: help wat moet ik doen..!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:32

Joh meid daar hoef je toch niet van te shaken?

Als jij niet geflirt hebt heb je niet geflirt, en kom dan maar gerust voor jezelf op.

Misschien was die gewoon melig, nog geen geslaagde opmerking maar niet zo snel onder de indruk zijn joh, er zitten nog veel ergere bij
En je zal dit soort dingen als leuke jongedame nog veel vaker mee gaan maken, mannen zijn nou eenmaal raar.

just_me1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 21:34

sorry dat ik hem verkeerd heb gezet..

ja kijk er lagen ook al een paar weken geleden allemaal rare dingen in mijn la
het begon met een roos , daarna zo een chocolade hart, en een daarna een bh , daarna een kanten string.
en met afzender geheime aanbidder.
nou 3 maal raden wie daar achter zit.
normaal zou ik niet zo snel overstuur zijn maar hij is gewoon een pervert..

daarbij komt nog is dat ik met allemaal mannen werk.
hij heeft een vast contract en ik het een contract dat als ze me niet meer nodig hebben dat ik eruit vlieg.

issaschar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:51

ik zou me niks van hem aantrekken, gewoon binnensmonds met hem lachen, en je niet druk maken

Sily

Re: help wat moet ik doen..!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 23:39

Krabbel gewoon al je moed bij elkaar en verzin iets waarbij je hem subtiel duidelijk kan maken dat je hier niet van gediend bent....als jij je mond niet open gaat doen kan je er bijna op rekenen dat hij een keer echt te ver gaat (gezien dat hij ook al dingen in je bureau stopt) en dan ben jij de pineut want jij bent niet duidelijk geweest.

Heb je alle spullen nog?
Misschien verstandig om ze in 1 doos te mieteren en op zijn bureau neer te zetten met de mededeling of een briefje erbij of hij zijn prive leven voortaan thuis wil laten of in zijn eigen lades.

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 08:29

Tja, natuurlijk balen dat jij minder sterk in je schoenen lijkt te staan vanwege contract. Maar hoe dan ook zou ik dat van later zorg beschouwen. Stap naar een iemand boven jou en hem en noem hoe het in elkaar steekt, de werkgever is verplicht je serieus te nemen. Ik denk wel dat er voor een van jullie beide consequanties aan zullen zitten. Want net alsof er niets gevbeurt is verder samenwerken zit er daarna vast niet meer in. Maar actie ondernemen tegen zo iemand zou ik echt doen als ik jouw was..

Mer1980

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 09:34

Tjee gewoon met die spullen de overvolle kantine inlopen en vragen of iemand iets verloren is en dan strak hem aankijken geweldig dat zou zo'n mooie actie zijn!!!!!

intentions

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 09:37

hahaha dat zou echt grappig zijn..!!

als je dat durft zou ik dat zeker doen..!!
goeie tip

BartEldorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 11:45

Ja zoiets werk altijd beter. Je kan de beste jongen beter goed voor banketstaaf zetten inplaats naar je baas toe gaan want dan ben je een bazenlikker voor het hele bedrijf. Gewoon laten zien dat je niet met je zelf laat spotten.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 11:51

Als hij door gaat zou ik toch echt wel naar de baas stappen hoor. Ben niet op mn mondje gevallen en zet graag en snel mensen voor schut. Maar met zoiets kan ik me voorstellen dat je aardig schrikt. Je baas zou er iets aan kunnen doen.

Meetje22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:08

Als jij zeker weet dat je geen aanleiding geeft dan is het simpel.
Je kan em 1 keer waarschuwen en anders ga je naar de leiding.
Zo'n opmerking kan zijn om je uit te proberen.
Ik persoonlijk zou erboven staan maar ja ik heb mn mondje aardig bij me dus ik kan makkelijk praten.
Kijk echter wel uit dat je straks niet als de tut van het bedrijf wordt bestempeld en dat iedereen je gaat jennen,dat is wel niet eerlijk maar de realiteit is vaak helaas wel zo.