vogelnestjes en jonge vogeltjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Missy

vogelnestjes en jonge vogeltjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-02 16:37

We hebben een nestje in de schuur Lovers Een paar weken terug gingen er steeds merels via een gat naar binnen. Maar toen zagen we ze opeens niet meer dus we dachten dat ze toch maar niet daar een nestje gingen bouwen. Me vader is ook wel es bezig in de schuur enzo
Maar ik was toennet in de schuur om houtlijm te zoeken(ik heb de kast een beetje vernield Bloos ) en toen zag ik daar een bult takjes en mos liggen. Hebben ze toch een nestje gebouwd. Er lagen eitjes in en toen ik mijn moeder ging halen omdat ik 1)de houtlijm niet kon vinden en 2)haar dat wou laten zien zat de moeder net weer op het nest. Heel lief Lovers
We zijn snel vertrokken uit de schuur, en ik ga me pa ff waarschuwen dat er toch wel wat zit. En uiteraard regelmatig de schuur chekken omdat de jonge vogels niet echt een uitgang hebben als ze het nest verlaten. (dat gat zit te hoog, aangezien ze dan nog niet zo goed kunnen vliegen) En om de schuurdeur open te laten.... Scheve mond Neej, want dan grijpt de hond ze waarschijnlijk, dat motten we niet hebben Scheve mond
Tis echt heel lief Lovers

Ow jah, dit moet ik ook nog ff kwijt. Ik zei daarnet tegen een vriendin dat we een nestje in de schuur hadden. Antwoorde ze terug "zitten er ook uitjes in" *LOL*

pojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 21:42

ooh leuk die kleine vogeltjes.
Wij hebben vorig jaar een klein vogeltje opgevoed (een spreeuw met de naam kees). was echt een heel leuk vogeltje, hij heeft altijd lekker buiten gevlogen en s'avonds kwam hij naar binnen om te slapen Slapen , en s'morgens ging hij weer op pad.
Hij deed ook mijn parkieten na hij was zo grapig ging zelf bij de hond op zijn kop zitten *LOL* .
Maar helaas Kees is er niet meer (opgegeten door de kat van de buren) Huilen .
Maar sinds een week hebben we weer een nieuw vogeltje (een merel) is uit het nest gegooit door zijn ouders maar deze gaan we in het bos loslaten als hij/zij groot genoeg is.