Ervaring met implantaten? (tanden)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Idooltje

Ervaring met implantaten? (tanden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 12:40

Heeft iemand hier op bokt ervaring met implantaten laten zetten?

Ik moet er 3 laten zetten. Ik mis in me originele gebit 3 kiezen. Nooit gekregen, erg raar productie foutje .
En moet er dus aan gaan geloven, maar zie er echt super erg tegen op, omdat ik waarschijnlijk te weinig bot heb en dat dus ook moet worden getransplanteerd.
Wat komt er allemaal bij zo'n operatie kijken? En doet het naderhand nog heel veel pijn? Hoelang duurd zo'n genezing?

Alvast bedankt
Laatst bijgewerkt door Eline op 10-01-06 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: (tanden) toegevoegd in de titel voor de duidelijkheid.

Miss87

Re: Ervaring met implantaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:38

Ik ben ook wel benieuwd! Over een tijdje moet ik er ook aan geloven. Heb nog 1 melkkies en die gaat er binnenkort een keer uit maar er zit geen nieuwe onder. Tandarts wilde persee een implantaat maar er was een of ander probleem met de verzekering dus het moet nog een tijdje wachten.

Laatst heb ik bij make me beautifull wel iemand gezien die implantaten kreeg maar daar werd jammer genoeg weinig aandacht aan besteedt!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:56

Ook ik ben hier erg benieuwd naar!
Ik mis 7 tanden en kiezen, ik moet eerst een beugel
Ik heb wel begrepen dat eerst de implantaat gezet wordt, dat je dus een x tijd met een soort 'schroeven' in je mond loopt en dat de kronen er pas opgezet kunnen worden als alles aangehecht is....

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:58

misschien handig om door een mod even de titel aan te laten passen dat het om tanden gaat en niet over borstimplantaten

LPtjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:58

mijn moeder hhad 2 inplantaten.
kan je vertellen dat je er niet gezellig uiziet na het opnieuw zetten . ja het doet pijn , maar het resultaat mag er zeker wezen!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 15:26

Ik heb er 4.

Het resultaat is prachtig.
Het is een lang traject wat je door moet. Je moet geen lage pijngrens hebben.
De kosten zijn ook niet laag.

Ik ben in totaal 2 jaar bezig geweest, van voor onderzoek tot aan de laatste behandeling.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 15:28

Ik lees ook even mee, ik moet (nee wil) er ook 1 nadat mijn paard mijn hoektand er uit heeft getrapt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 15:29

Als ik je een advies mag geven.
Als je de kans hebt neem dan gewone kronen. Dat scheelt zo ontzettend veel pijn en geld.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 15:33

De andere optie is een brug, de tandwortel is namelijk ook weg.
Dan moeten er 2 gezonde tanden afgeslepen worden. Het verschil in geld is 400 euro volgens de tandarts.
Verder gaf de tandarts aan dat je met een implantaat voorkomt dat je kaak gaat slinken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 15:37

Ja dat klopt wel. De implantaat komt vast te zitten in je kaak.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:10

mijn moeder heeft een implantaat, omdat ze een van haar voortanden kwijt is geraakt bij een val. ze heeft een wel wat probleempjes en pijn aan gehad, dus ze heeft besloten dat voor de kies die ze nu kwijt is geen implantaat wil, maar een brug. Daar heeft ze er trouwens ook al een van.

Idooltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 17:14

Dank jullie wel voor de adviezen.
Wist niet dat er zoveel implantaten werden gezet of gezet moesten worden bij mensen. Ken namelijk niemand in me omgeving.
Ik ben nu al een jaar bezig. Heb nu eerst een jaar een beugel gehad (ongeveer). Alles staat nu op zijn plaats. En in maart krijg ik mijn eerste behandeling.
De kaakchirurg moet eerst het open maken om te kijken of er wel genoeg plek is. En anders moet ik bottransplantatie.

Heb jij dit ook gehad sorane? En de pijn valt dus niet mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:33

Ja mijn kaak heeft een tijdje open gelegen.

Bij mij was er gelukkig ruimte zat.

De pijn valt niet mee, maar je krijgt er wel veel voor terug.

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:05

Maar er zijn toch legio mensen die implantaten nemen ipv een prothese? Waarschijnlijk scheelt het veel of het voor het cosmetische is of door medische noodzaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:09

Nee dat maakt, verzekeringstechnisch gezien, geen bal uit. Je moet het hoe dan ook zelf betalen.

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:14

Nee, ik bedoel niet verzekeringstechnisch maar qua hoeveelheid pijn. als jouw kaak gewoon normaal is maar je je tanden om de een of andere reden kwijt raakt. Mijn vader heeft bijvoorbeeld een keer een of andere virusinfectie gehad (wolf) waardoor hij in no time al zijn tanden moest laten trekken. Ik neem aan dat als je zoiets hebt, kronen uberhaupt geen optie zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:18

Volgens mij zijn kronen dan inderdaad geen optie.

In mijn geval zijn niet alle tanden en kiezen getrokken. Dus prothese is geen optie, dan erbij moet ik er niet aan denken om met een kunststof eethoekje in mijn waffel te lopen de hele dag.

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:19

Daarom, ik zou dan kiezen voor implantaten ipv zo'n kunstgebit. Ongeacht de kosten.

JackenJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:32

Ik heb een implantaat, jaren geleden mijn voortand uit mijn mond gevallen die ze gelukkig toen konden terugplaatsen. Uiteindelijk is mijn andere voortand ook 'overleden' en kreeg te laat een wortelkanaalbehandeling. Hierdoor was deze tand te zwak en die is gebroken. Dus ging ik aan een implantaat. Ik vond de behandeling echt tien keer niks, maar het resultaat is super!
Bij mij ging het als volgt: eerst tand laten trekken en tijdelijk met een plaatje in lopen, zodat ik voor het oog tenminste nog een voortand had (ziet er anders zo banketstaaf uit). Na een paar maanden ging ik weer terug naar de kaakchirurg, die heeft het implantaat gezet, dat was eigenlijk het vervelendste onderdeel, dat deed behoorlijk pijn ondanks de verdoving. Het implantaat hebben ze onder het vel van mijn tandvlees geplaatst, heb een tijdje met een dikke bovenlip rondgelopen. Na een paar maanden weer terug naar de kaakchirurg om het implantaat bloot te leggen. Toen kreeg ik na een tijdje een gigantisch smerige smaak in mijn mond, bleek later dat het implantaat'dopje' niet goed was dichtgedraaid, dus er zaten etensresten onder te rotten... Geloof me, dat wil je echt niet proeven.... Echt ranzig.
Daarna een kroon laten maken, erop laten zetten en tadaaa: een mooie nieuwe voortand!! Ziet er als echt uit, je kunt er alles mee alsof het een echte is. Dus mocht mijn andere voortand aan de beurt zijn, dan doe ik het weer, ook al is de behandeling vervelend.

O trouwens, ik heb een heel groot deel vergoed gekregen!

Idooltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 20:34

Sorane schreef:
Nee dat maakt, verzekeringstechnisch gezien, geen bal uit. Je moet het hoe dan ook zelf betalen.

hmmm volgens mij betaald de verzekering waar ik bij zit mijn implantaten wel.

maar zie niet echt op tegen het zetten, maar meer tegen de pijn.

@ sorane, tnxx voor de info

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:35

Hmm, vergelijkbaar dus met een door onkundig verwijderde verstandkies holte. je wilt niet weten hoeveel voedselresten daarin passen. Soort composthoop idee.

Anoniem

Re: Ervaring met implantaten? (tanden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:37

Tot je 18e jaar krijg je een hoop vergoed, daarna niet.
Mijn implantaten werden niet vergoed, die van mijn moeder ook niet.

Ik ben blij met een tandarts in de vrienden kring hihi

Bambino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:38

JackenJill

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:40

Ik ben nu 26 en ik heb zo'n twee jaar geleden mijn implantaat gekregen.

Idooltje

Re: Ervaring met implantaten? (tanden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 20:42

Sorane schreef:
Tot je 18e jaar krijg je een hoop vergoed, daarna niet.
Mijn implantaten werden niet vergoed, die van mijn moeder ook niet.

Ik ben blij met een tandarts in de vrienden kring hihi

mijn behandeling is gestart voordat ik 18 werd dus het wordt gelukkig nog vergoed.

Hoe doen ze dat trouwens met die kleuren van die kronen? Worden die aan de hand van je bestaande tanden gemaakt ofzo?