Mijn zus heeft nu precies een week haar rijbewijs. Eerst heeft ze een paar dagen de auto van mijn moeder geleend, een Seat Ibiza dus lekker klein autootje. Ging prima, dus mijn vader durfde het ook wel aan en ze kreeg zijn Renault Megane stationwagen mee. Die dus veel groter en langer is.
Eerste dag dat ze hem leende was ze ermee naar haar werk gereden, ze werkt bij Jeugdzorg op een groep kinderen met gedragsproblemen. Die wonen daar in een gebouw van Jeugdzorg en zij had dienst. Ze is met ze naar Assen gereden om een film te halen en daar begon het gedonder...
Een van 'haar' kinderen (ze had 4 kinderen van de groep in de auto) zegt ineens dwingend tegen haar 'DOORRIJDEN'. Op dat moment ziet ze een kerel aan komen lopen richting de auto en hij ziet er behoorlijk kwaad uit. Op het volgende moment springt hij op de motorkap (mijn zus:
)en begint tegen de ramen te beuken en te schreeuwen naar de jongen naast haar, die dus kennelijk ruzie met deze kerel heeft gehad. Mijn zus begrijpt er niks van wat er aan de hand is, maar ze doen snel alle deuren op slot en ze begint toch tegen de man te gebaren dat hij nu toch maar eens van de motorkap moet verdwijnen
Ze begint zachtjes te rijden en hij pakt nog een keer de ruitenwissers beet (mijn zus:
) trekt ze naar voren en laat ze dan op het raam knallen. Hij springt van de auto af en mijn zus scheurt weg. Auto was wonderbaarlijk genoeg nog helemaal heel, mijn zus helemaal opgelucht en heeft nog een hartig woordje met die jongen van de groep gesproken. Ze heeft pappie maar niet teveel verteld. "Ja er was een man die voor de auto wat stond te schreeuwen..." (--> euhhh stond ie niet OP de auto?? }> altijd van die leuke chantageverhalen).
Dag twee: ze neemt de auto mee naar Groningen waar ze een etentje heeft met vriendinnen. Omdat de auto zo lang is, is ze extra voorzichtig met achteruit een bochtje om rijden, ze kijkt achterom, en achterom, en achterom... (je voelt hem al aankomen) en BOEM ze rijdt zo de voorkant in de prak tegen een muur. Zitten behoorlijk wat deuken in en omdat mijn vader niet thuis was is ze hem nu het nieuws aan het vertellen
Zal haar zo eens even bellen
die voelt zich echt heel rot.

...vanaf volgende week moet heel Drenthe binnenblijven op vrijdag morgen dus.......
Jij hebt zeker nooit een fout gemaakt??