Literaire Bokkers?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 12:51

hmmm, moet toch ietsjes minder snel zijn denk ik!
Tonke Dragt heb ik ook gevroten gewoon... Mijn god, echt mooi. Brief voor de koning en hmhmhm in het woud ofzo. Echt gaaf. ik vond de 7sprong wat minder, maar ook goed.
Hanna Kraan is ook erg goed. Die lees ik nu, dat is een kinderboeken schrijfster en ze schrijft de verhalen van de Boze Heks. GEweldig. Zijn al 5 boeken oid, en nog steeds lachuh!
En ik ben nu ook begonnen in de Sagen van Koning Arthur, vertaling uit 1830 oid, en echt geweldig. Vooral omdat mijn naam erin voor komt. En die van mijn zusje en die van mijn broer. 't Kan niet op!
Mijn broer heet nl Iwein, naar Yvain de leeuwenridder, en ikke heet Laudine, de weduwe die met Iwein trouwt (daar geen incest, en hier ook niet, want ik kijk wel uit!). Mijn zusje heet Guinnifer naar Guinevere (engels) of Ginevra (nederlands)... Zulke gave verhalen. En dat zeg ik! Ik hou nl helemaal niet van die ouderwetse ridderdingen, blech! Maar ik heb wel de Merlijn-films en de Lancelot-film gekeken. Genieten is dat!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 12:55

Euhm.. ik lees niet veel (haat lezen) maar ik vind kruimeltje een mooi boek *LOL* en de paardenfluisteraar (horsewhisperer dus) black beauty vind ik ook best een mooi boek. Heb het boek Titanic gelezen, wel van vroeger dus niet van de film ofzo.
En uhm.. Blauwe Plekken is ook een mooi boek maarja kinderboeken Frusty Party!! Misselijk

mdev

Berichten: 354
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Zeven, DE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 13:03

Ik vond 'Het Gouden Ei' van Tim Krabé zeer goed, en zeker als je niet super veel tijd hebt. 't Zit ontzettend goed in elkaar en is ook niet zo lang. Duits lees ik haast geen boeken (2e fase verwacht of tien artikels of een boek, raad eens wat ik doe????), een heel goed Engels boek is Dune van Frank Herbert, maar ja niet iedereen hoed van SF.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 19:08

Ik lees alles wat los en vast zit, maar het meeste de "gewone" boeken. Veel van Stephen King en die andere engerd... ohja, iets met Cook. Ik heb dozen vol boeken. Liefst bij de goedkope winkels, 3 boeken voor een tientje, omdat ik zo veel lees. Bibliotheek hebben we hier niet.. Frusty Wel een biebbus, maar das niet handig.

De boeken die ik helemaal het einde vind, heb ik al een hele tijd geleden gelezen, de boeken van de zilverhengst, flame en black beauty. Vooral de zilverhengst, als ik daar aan denk hoe ik als 10 jarige die boekjes las... heerlijk als dromend over die paarden. Echt fantastisch. En het leuke is, ze zijn nu ook in een tekenfilm, het heet iets als de brumby 's. Ik kijk het weleens met mijn neefje van 3 en die vind het ook geweldig. Zitten we samen te dromen. Ik over Isolda en hij over zijnfantasieponies in de tuin... Dromen Dromen Dromen

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 19:13

Ow ja.. ik lees natuurlijk veel boeken van Stephen King en R.L Stine!!! Die zijn echt heel goed Lovers

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 20:40

Jaaaaaa, nicci french is (zijn moet ik eigenlijk zeggen Knipoog ) ook echt fantastische boeken!!! En Dean Koontz vind ik ook super, met name <the door to december> enne, <hebbes> van Jenny Colgan ook errug goed, en Caballo, Bridget Jones'diary zeker lezen hoor!!! Verder mag ik van tijd tot tijd ook graaaaag Agatha Cristie's lezen, die blijven leuk. Party!! Ikke Lovers boeken! Hihihihi...leuk onderwerp Laura! Knipoog

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 22:59

wat een belezen bokkers allemaal.
Ik houd dus helemaal niet zo van lezen. TV kijken intereseerd me ook niet zo. Ik kijk niet zo heel veel.
Of ik ben met paarden bezig of ik bel/sms of ik zit achter de compu.
Maar ik vond de boeken van Thea Beckman altijd erg goed. En nog een paar van dat soort.
Laatste boek?

Weg uit het verleden van Anke de Vries. Die moest ik lezen voor school.
Halfjaar geleden.
Voor de rest lees ik elke week de donald duck en de strengen en soms een hoefslagje.
En soms wat paardenboeken.
Lezen is best leuk maar je moet wel leuke boeken hebben en die moet je zoeken in de bibliotheek en daar heb ik geen tijd/zin in.
Groetjes!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 23:14

Volgens mij hebben we wel ongeveer dezelfde smaak qua jeugdboeken in elk geval...ik zweer ook bij Voigt en heb de hele Tilelrmans serie hier thuis staan......dat zijn zulke super boeken...


Citaat:
Op 2001-05-04 12:42, schreef miseryfox:
jaaaaaah Cythia Voight....
ik heb bijna alle tillermans gelezen,
orfie is ook van haar...
ze schrijft heel goed.. vroeger las ik vooral haar boeken1!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 23:19

Man ik moet maar wat uit gaan printen oid....ik lees ook véél. Mists of Avalon is me al meerdere keren aangeraden, The world according to Garp ook en die van Tom Wolfe ook....allemaal dikke pillen voor de vakantie dus!
Mijn leraar nederlands raaddde mij Drowning people aan van Richard....(naam vergeten), kent iemand dat?

verder Lovely(?) die de Ontdekking.. in de kast heeft staan.lezen!!!

Laui: de tweede van Tiuri heet Geheimen van het wilde woud! Nu weet ik het weer.

echt grappig dit.....

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 00:04

Citaat:
Op 2001-05-04 23:19, schreef Rieja:
verder Lovely(?) die de Ontdekking.. in de kast heeft staan.lezen!!!


Dat ben ik dus... En echt, ik kom er niet doorheen! Maar ja, dat had ik bij 'De tweeling' van Tessa de Loo ook. Pas de derde keer dat ik er in begon, lukte het om 'm uit te lezen (en nog aandachtig ook!).

Maar hoe heet dat boek over Amy en Jack nou? Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 12:16

De boeken van Oliver Sacks zijn ook heel mooi, wel heel reeel, maar ozo interessant als je geinteresseerd bent in psychiatrie, neurologie. Bekendste is Awakenings.
Kiss before dying is van Ira Levin, daar heb ik ook alles van.
100 jaar eenzaamheid vond ik ook prachtig. Als je van zuidelijk houdt is Cormac McCarthy wel de aanrader, vooral All the pretty horses.
Helaas lees ik tegenwoordig echt te weinig.

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 12:35

Hihi, toen ik 9 was ofzo kreeg ik een stapel bianca boekjes van Yvonne bril, heerlijk zo'n droomwereldje, ik had het toen best moeilijk, en heb als het ware de wereld ontvlucht in die boekjes, uit jeugdsentiment verzamel ik ze nu(lees koop bij wat nieuw uitkomt) verder heb ik het probleem dat ik de titels en schrijvers nooit onthoud. Hier toch een poging: de paardenfluisteraar, veelgenoemd, en de wolvenlus is ook wel goed, zelfde schrijver. Een vlinder voor marianne, over een meisje dat op sterven ligt, the color purple van alice walker vond ik ook wel goed. op de basischool, heb ik letterlijk de hele schoolbibliotheek uitgelezen, maar daar kan ik me verder niet echt titels van herinneren. oh ja, the streetlawyer(schrijffout Verward ) is ook goed, weet de schrijver niet meer. ach ik moet nodig weer wat boeken gaan verslinden, dat schiet er allemaal bij in door die aankomende schoolexamens Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 22:14

Rieja, ik zal mijn best doen. Hij staat heel mooi in de kast hoor = ingebonden versie Lachen. Ander Mulisch werken kon ik ook goed lezen, maar deze ??
Reve bijvoorbeeld, kan ik niks mee, heel gek.

Steef: weg uit het verleden is heel mooi, ik dacht altijd dat ik de enige was die dat kende.

MdeV: paps is SF liefhebber, heeft bijvoorbeeld alles van Jack Vance. Zelfs ik weet als ik er een zie of hij die wel of niet heeft, ik neus altijd rond.
Bij mij is de Fantasy blijven hangen.

Iemand ooit 'Rossy, dat krantenkind' gelezen.
Ow ja, Alleen op de wereld natuurlijk! Vergeten.

Pfff er zijn er zoveel.
Ben nu bezig in een John Irving en een Milan Kundera, tegenwoordig dus twee boeken tegelijk.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 22:34

Lov, idd, weg uit het verleden was erg mooi, Ik moet meer van dat soort boeken vinden. Maar dat betekend zoeken en daar heb ik echt geen zin in.

petrakolen

Berichten: 364
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 23:22

James Redfield: de celestijnse belofte!
Petra

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 10:09

Jane Auel!!! Oook in het engels gelezen (eerste deel, lerares werd helemaal lyrisch van mijn keuze!). De hele serie heb ik nu compleet (via ECI).
Verder vind ik Stephen King erg goed, en Robin Cook komt er ook in...
Niet echt literatuuur, maar wel om zo te lezen: Witte Raven pockets. De M(eisjes)-serie spaar ik. Heb al heel wat deeltjes.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 10:53

Karin: zowel 'De tweeling' als 'de ontdekking' zijn natuurlijk dikke boeken maar wel erg leesbaar nmm. Mulisch is best zwaar, toegegeven, maar ik vond het wel stoer om zo'n boek op m'n lijst te zetten. Ik heb er ook erg lang over gedaan om hem uit te lezen.
Als je het goed wilt doen moet je dan als je het uit hebt ook nog even in de bieb in het 'lexicon van literaire werken' kijken, dan snap je helemaal waar die man het over heeft. Ik ontdekte toen ook zelf dingetjes. (qua symboliek) verder heb ik nog niks van Mulisch gelezen geloof ik, ja, was laatst begonnen in de procedure maar ik was moe en ik vond het vaag...maar weer aan de kant gelegd dus.

Ik vond btw 'Publieke Werken' van Thomas Rosenboom ook erg goed, die was nog zwaarder, heel apart sfeertje. Iemand hier die dat ook gelezen heeft?