Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
en ik ben ook helemaal happy
! Hier in Dld. mag je zelf je eigen nummerplaat uitzoeken en dat heb ik vanmorgen -natuurlijk
- meteen gedaan!
: Er had zich iemand vreselijk lopen opwinden dat 88 een nr. uit de rechtsradicale scene is (2 keer de 8ste letter van het alfabet
) en daar is dus gezeur door onstaan. Ik moest nu een formulier ondertekenen dat ik me bewust was van deze betekenis en dat ik me van dat hele rechtsradicale gedoe distanceer
. Ik heb nog even getwijfeld of ik het dan maar niet zou doen, maar toen had ik zoiets van aju paraplu, heb al jaren 88 op m´n nummerplaat en dan moet de stad Hamburg (HH = Hansestad Hamburg) ook wat anders verzinnen. Daarbij: ik ben NIET rechtsradicaal
!
enz.
. Jee... wat een verhaal hè
, sorry, maar dat komt omdat ik ook helemaal blij ben!
!
Ilindra schreef:Het klopt wel dat 88 en 18 vaak worden gebruikt door skinheads.
18 staat voor Adolf Hitler (1e en 8e letter uit het alfabet) en 88 voor Heil Hitler, het is een soort "geheim" teken wat je bijv. ook nog wel eens in graffiti tegenkomt.
Dus nu niet in je auto met een Londonsdale trui en witte veters in je kistjes gaan zitten, voor je het weet word je verkeerd begrepen
, begin er bijna spijt van te krijgen dat ik dat 88-nr. genomen heb! Dit word m´n derde auto met de dubbel 8 en ik heb er echt nog nooit bij stil gestaan
! Nou ja... er is nu niks meer aan te doen, omdat ik -om maandagochtend tijd te sparen- de nr.platen al heb laten maken
. Misschien dat ik met anti-rasisten stickers op m´n auto maar duidelijk moet maken, dat ik NIET rechtsradicaal ben
!