zijn er topics over samenwonen,huis kopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

sher

zijn er topics over samenwonen,huis kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 19:41

zijn er topics over samenwonen,huis kopen? kan het nergens vinden dus als iemand mijn kan helpen ?ik ben verplan om met mijn vriend in 2006 oktober /november een huis te gaan kopen samen ,we wonen nu nog bij onze ouders thuis,aangezien we eigelijk in 2007 zouden gaan kopen,en pas gaan samen wonen .maar nu dus al veel vroeger omdat zijn ouders in 2006 november voor goed naar portuugal gaan wonen...gaan we eerder ! dus hebben nu nog ff de tijd op nog wat meer te gaan spaaren en voor de uitzet verder gaan!

dus tips ,idee,etc etc is welcom

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 21:59

ik heb geen ervaring maar dit hoort meer bij AM. Ik zal even temmen

Mickey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:00

VMR->AM

Sjimmy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:14

zns

Re: zijn er topics over samenwonen,huis kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:53

Een paar tips:
Zoek een goedkope notaris op http://www.degoedkoopstenotaris.nl/ bij jou in de buurt. Dit kan echt heel veel geld schelen.
Kijk of je echt wel een eigen makelaar nodig hebt want dit is zeker niet goedkoop
Als je wel gebruik maakt van een makelaar onderhandel dan over de makelaarscourtage, deze is dacht ik standaard 1,85 % (wij hadden deze voor 1 % gekregen)
Let bij het kopen van een appartement op een gezonde vereniging van eigenaren en vraag op hoeveel geld er in het spaardepo zit. Dit mag je weer van de overdrachtsbelasting aftrekken en daarmee bespaar je veel geld.
Koop nietimpulsief omdat je het wilt, zoek net zolang totdat je er helemaal van overtuigd bent.
Let niet bij het kijken op het interieur maar kijk meer naar de technische staat
Kijk gerust in keukenkastjes enz.

Dat was het wel en als je vragen hebt stel ze gerust.
Mijn vriend en ik hebben in januari ons huisje gekocht.

sher

Re: zijn er topics over samenwonen,huis kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 23:47

ZeFaNa schreef:
Een paar tips:
Zoek een goedkope notaris op http://www.degoedkoopstenotaris.nl/ bij jou in de buurt. Dit kan echt heel veel geld schelen.
Kijk of je echt wel een eigen makelaar nodig hebt want dit is zeker niet goedkoop
Als je wel gebruik maakt van een makelaar onderhandel dan over de makelaarscourtage, deze is dacht ik standaard 1,85 % (wij hadden deze voor 1 % gekregen)
Let bij het kopen van een appartement op een gezonde vereniging van eigenaren en vraag op hoeveel geld er in het spaardepo zit. Dit mag je weer van de overdrachtsbelasting aftrekken en daarmee bespaar je veel geld.
Koop nietimpulsief omdat je het wilt, zoek net zolang totdat je er helemaal van overtuigd bent.
Let niet bij het kijken op het interieur maar kijk meer naar de technische staat
Kijk gerust in keukenkastjes enz.

Dat was het wel en als je vragen hebt stel ze gerust.
Mijn vriend en ik hebben in januari ons huisje gekocht.

bedankt voor de tips!heb me ook ff aangemeld bij (potentiele) huizenkopers

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 09:22

Alleen kopen als je écht verliefd bent op het huis. Er moet een klik zijn. Hoe gek het ook klinkt Als je het wel-een-leuk-huis vind dan is dat meestal niet voldoende.

sherif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 09:31

zelf werk ik op een notariskantoor dus als je vragen hebt, stel ze maar misschien kan ik je helpen!