Kerstviering op school..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sabinee__

Kerstviering op school..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 18:03

Met onze kerstviering op school is het de bedoeling dat we kaarten gaan maken voor bejaarden, en dan langs gaan brengen in het bejaardentehuis. Op zich niks mis mee, maar alle andere klassen gaan bowlen, of naar de bios, of iets anders leuks doen! En dan moeten wij onze middag gaanv erpesten met kaarten maken, en dan gaat de mentor niet eens mee brengen! Die gaat lekker naar huis! En dan krijgen we in dat huis een "gids" mee, om die kaarten te brengen, en dan gaan we bejaarden koejes eten met bejaarden limonade op een bejaarden bank in een bejaarden huiskamer! We deden dit vorig jaar ook, maar dan voor drugsverslaafde, maar dan hoefden we het niet te brengen. Te gevaarlijk ofzo. Gaan jullie nog iets doen met school?

8Eveline

Re: Kerstviering op school..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 18:06

Voriger jaren ging we ALTIJD naar de bios met alle klassen. En nu moeten we opeens meedoen aan een project van een oud leerling voor arme kinderen ofzo in Inca. Okeey moet toegeven het idee is wel onzettend goed maar ik ga liever naar de bios dan geld ophalen

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 18:06

Nounou..
Wat een ellende.
Je zou ook eens iets goeds doen voor een ander.

Waaróm moet jullie klas dit doen en mag de rest genieten?
Ik denk dat dit meer iets is voor PF.

Sabinee__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 18:10

Ik zeg niet dat ik niet iets goeds wil doen voor een ander.. Ik vind het alleen zo dom dat iedereen iets leuks gaat doen, en WIJ weer eens niet..

Janna_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 18:16

Wij moesten dat op de basisschool ook..
Met pasen: paaseitjes brengen en met kerst kerst-sterren brengen en af en toe kaarten. Ik vond het ook echt niet leuk. Maar de bejaarden waren er blij mee, en meestal kreeg je nog een koeje of wat geld
Vooral als de andere klassen dan naa de bios gaan..
Misschien volgend jaar naar de bios?
Wij gaan taart eten en dan weer naar huis en dat was het denk ik..

Janna_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 18:16

Wij moesten dat op de basisschool ook..
Met pasen: paaseitjes brengen en met kerst kerst-sterren brengen en af en toe kaarten. Ik vond het ook echt niet leuk. Maar de bejaarden waren er blij mee, en meestal kreeg je nog een koekje of wat geld
Vooral als de andere klassen dan naar de bios gaan..
Misschien volgend jaar naar de bios?
Wij gaan taart eten en dan weer naar huis en dat was het denk ik..

Elsemieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 18:18

wij hebben de vrijdag voor kerst een soort feestdag. ER is dan van alles te doen en er komt dit keer een groep studenten optreden ofzo. Het is altijd wel leuk, als het maar geen school is hea.

SaskiaB

Och jee wat een ramp. Hoevaak heb ik niet smartlappen staan zingen in een bejaardentehuis, schoenen gepoetst op straat voor arme kinderen en nog meer van dat soort acties.

Je wordt er heus niet minder van, en het is maar net hoe leuk je het zelf maakt. Al kan ik me indenken dat het met zo'n instelling als jij die hier laat zien niet écht leuk gaat worden.

Ga toch na afloop met zijn alle naar de bios ...

vuurneon

Re:

Sabien_Horsi schreef:
Ik zeg niet dat ik niet iets goeds wil doen voor een ander.. Ik vind het alleen zo dom dat iedereen iets leuks gaat doen, en WIJ weer eens niet..

Ach gosie, wat zielig . Jullie doen ook iets heel tofs, maar dan voor andere mensen. Dat is toch de ware kerstgedachte? Help een ander ipv jezelf? Wij hadden altijd op school 'kerstwijding', erg saai en christelijk

Chocopasta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 18:20

Ik snap het wel hoor, lijkt mij ook niet echt leuk als iedereen naar de bios gaat en alleen mijn klas niet.
Ach, probeer er wat leuks van te maken, ze zullen er blij mee zijn!

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 18:24

Mmm... wij hebben volgende week vrijdag kerstviering.. Weet nog niet wat we gaan doen We gaan in iederegeval de donderdag ervoor met onze mentrix een kerstontbijt houden.. Tijdens lesuren Lieve mentrix heb ik he

Grietzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 18:26

Hm tja, zo raar vind ik het niet hoor .
Misschien niet jouw idee van een kerstviering, maar ik kan je verzekeren dat die oude mensjes het hartstikke leuk vinden dat jullie dat doen! Ga daarna dan lekker met z'n allen naar de bios..
Al snap ik niet wat dat met een kerstviering te maken heeft? Ach ya, ieder z'n eigen gewoontes .

VLC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 18:29

idd.. Je zal eens iets goed doen voor een ander.. Onee daar wordt je natuurlijk alleen maar slechter van. Het spijt me, maar ik kan me echt kwaad maken om zulk soort topics.
Ik zit op een christelijke school, we hebben eerst les en aan het einde van de dag een kerstviering. Erg saai, maar aan de andere kant toch wel bijzonder.
ik zou zeggen: Geniet van de kerst, en zorg ervoor dat je zéker dan, wat voor een ander kan beteken!

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 18:53

Nouja, leuk voor die mensen toch? Denk daar eens aan?
Wij hebben morgen gala, meer doen ze er bij ons op school niet aan.

__Carmen__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 19:53

Iedereen moet bij ons de kerstmusical zien (of eraan meedoen zoals ik ) en dat is altijd in samenwerking met Amnesty. Dus wordt elk jaar weer duidelijk gemaakt dat we met Kerst eens aan de mensen moeten denken die het niet zo goed hebben enzo. Tot zover het serieuze deel bij ons op school, daarnaast is er ook nog elk jaar gala voor de bovenbouw en disco voor de andere klassen.

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 20:22

Am -> PF

Flippertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 21:19

Wij kijken donderdag naar het kerstproject, een voorstelling met dans, muziek en toneel, dit jaar gaat het geloof ik over vrede. De eerste 3 uur op vrijdag schrijven we met de HELE school brieven en kaarten voor amnesty, een beetje hetzelfde als bij hubolover volgens mij.
@TS, ik vind het heel vreemd dat ze bij jou op school niet voor alle klassen hetzelfde, of min of meer hetzelfde, plan hebben. Op deze manier krijg je idd het probleem dat mensen liever naar de bios gaan dan bejaarden een fijne middag bezorgen.

Patty14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 18:12

Wij gaan de donderdag voor de kerstvakntie sponserloop doen. Geld ophalen voor goede doelen. En later die dag gaan we spullen verkopen enz. Zelf ga ik met m'n vriendin popcorn poffen en verkopen En die vrijdag gaan we zwemmen

_Cubby_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 19:05

Ik zit op een christelijke school dus dan hebben we ook vrijdag voor de kerst
"kerstviering" heel erg saai Ik zou het juist leuk vinden om de oudere mensen blij te maken ookal gaan andere klassen iets anders doen.
Het is toch leuk om bejaarden blij te maken tenminste dat vind ik...

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 20:47

Bij ons gaan de 1ste en 2de klasse schaatsen.
En de 3de t/m 6de hebben een kerstbrunch(als je wilt).