wat te doen tegen kiespijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimL86

wat te doen tegen kiespijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 07:05

Ik heb sinds zaterdagavond ontzettende kiespijn en ik word er helemaal gek van.
Ik ben gisteren naar de tandarts geweest maar die kon niks vinden.
Als pijnstiller heb ik paracetamol gebruikt (met en zonder coffeine) en ibruprofen van 400 mg, maar dat helpt allemaal niet.
Het enige wat een beetje helpt is spoelen met water, maar dat moet ik elke 3 minuten ofzo doen, dus dat schiet ook niet echt op.
Heeft iemand nog een handig huismiddeltje of een ander soort pijnstiller die goed helpt tegen kiespijn.

Lennon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 07:24

Heb je kruidnagels in huis?
Een kruidnagel in je mond tegen de pijnlijke kies houden en dat verzacht de pijn normaal gezien ook aanzienlijk...

KimL86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 07:29

ok dankje ik ga het strax proberen, moet ze dan namelijk eerst nog halen.

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 07:38

Even iets.. Lijkt me niet goed? Heeft je tandarts je niks gegeven? En zei hij niks verder over hoe het zou kunnen komen? En waar vandaan?

KimL86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 07:50

nee de tandarts kon niks vinden. Het is ook niet echt 1 kies waar ik last van heb, maar meerdere. Hij heeft boven en onder foto's gemaakt, maar daar was niks op te zien. Maar nou zei mijn broer toenet dat hij dit ook weleens heeft gehad en dat onze tandarts tegen hem ook zei dat er niks aan de hand was, maar toen ging hij naar een andere tandarts en toen bleek er een flinke ontsteking te zitten. Maarja het lijkt mij ook niet dat ik zo'n pijn kan hebben zonder dat er iets zit.

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 08:06

Had ik van de zomer net zo. Foto's gemaakt, niks te zien. Vergaand van de pijn terug naar de tandarts, nog meer foto's maken en bleken er vier wortels ontstoken te zijn en een heel aantal zenuwen punten reeds dood. Moest je nog naar de winkel gaan, ga dan naar de reformzaak en haal daar kruidnagelolie.

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 10:56

Och wat een fijne tandarts ik heb t gehad toen ik er was geweest (bij tandarts) nooit geen kiespijn gehad meneer had geboord en gevuld heb op mijn kop gstaan een keer terug vulling te hoog ff iets beter, maar na verloop van tijd werd t weer erger nog een keer kijken, nee t was allemaal goed nou op een gegeven moment helemaal lam van alle asprientjes en zooi, gebeld naar een andere en die heeft de vulling verder uitgeslepen, geen centje pijn meer sjonge ik wist niet dat dat zo zeer kan doen.
Mijn advies laat er nog eens naar kijken, kiespijn is echt niet lekker en t komt toch ergens vandaan.
Mijn broer heeft trouwens ook wel eens heel de dag meteen beker water gelopen en die moest toen iets van een zenuwbehandeling.

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 10:57

het kan heel goed dat er een ontsteking zit, die zijn slecht te zien op foto's...
bel je dokter even, die kan je pijnstillers geven met ontstekingremmende middelen erin. die werken wel

wendy1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 11:04

ginger18 schreef:
nee de tandarts kon niks vinden. Het is ook niet echt 1 kies waar ik last van heb, maar meerdere. Hij heeft boven en onder foto's gemaakt, maar daar was niks op te zien. Maar nou zei mijn broer toenet dat hij dit ook weleens heeft gehad en dat onze tandarts tegen hem ook zei dat er niks aan de hand was, maar toen ging hij naar een andere tandarts en toen bleek er een flinke ontsteking te zitten. Maarja het lijkt mij ook niet dat ik zo'n pijn kan hebben zonder dat er iets zit.

Ik weet bijna wel zeker dat er een ontstekkinge zit,heb dit zelf heel vaak gehad,en dat trekt door naar al je andere kiezen!
Soms zelfs zo erg dat je oren er zeer van kunnen doen!
zou echt terug gaan want het word alleen maar pijnlijkker

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 11:13

Ja idd! eerst is het een kies die af en toe steekt, dan gaat het kloppen. Na verloop van tijd wordt het alleen maar erger en erger tot je niet meer weet waar het pijn doet omdat je hele hoofd klopt. Luister naar mij, ik heb het ook uitgesteld en uitgesteld tot ik het echt niet meer trok omdat ik bang was gemaakt door jan en alleman over wortelkanaalbehandelingen, en hoeveel pijn die doen. Ik heb er dus nu twee gehad binnen korte tijd en het doet helemaal geen pijn. Echt HE_LE_MAAL niet! Het is gewoon een enorme opluchting omdat je in één keer van je pijn afbent.

KimL86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 11:31

dankje allemaal voor de reacties ik ga morgen proberen weer een afspraak te maken. Ik heb het zelf ook al een keer eerder gehad aan een tand, alleen duurde het toen een paar weken voordat het zo'n pijn deed en nou was het echt opeens. Deed toen trouwens ook totaal niet zeer, maar dat kwam omdat er een zenuw dood was ofzo. Was echt een heerlijk gevoel naderhand helemaal geen pijn meer. Maarja de tandarts wil nu niks doen zolang hij niet precies weet wat er aan de hand is.

Lotje02

Re: wat te doen tegen kiespijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 11:35

ik zou ook even teruggaan of naar een andere tandarts. Je kies doet echt niet zomaar pijn. Mijn tante had dat ook. Die hadden ze de zenuwen weggehaald (of zoiets) en toen kreeg ze ook kiespijn. Ze is teruggegaan en de tandarts zei dat ze geen pijn kon hebben omdat alles eruit was. Toen is ze naar een andere tandarts gegaan en die zei dat er nog wel een zenuw zat....
Veel sterkte met je kiespijn.

KimL86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 11:52

Is er toevallig ook iemand die weet hoe het zit als je naar een andere tandarts gaat? Kun je daar zomaar een afspraak maken en hoe zit dat met de kosten, worden die gewoon hetzelfde vergoed als bij je eigen tandarts of moet je dat zelf vergoeden?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 12:10

moet je even bellen met je ziekenfonds..
die weten dat precies, als je aan de telefoon de siutuatie uitlegd kunnen zij je vertellen wat je moet doen.

beterschap!

Draakje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 12:19

Vaak als je naar een andere tandarts gaat, moet je contant betalen.
Vriendin van mij had ook ineens kiespijn in het weekend. haar eigen tandarts had geen dienst, weekendarts had geen tijd om haar te helpen. toen heeft ze de tandarts van haar vriend gebeld of ze daar terecht kon, en dat kon wel mits ze contant betaalde.

hardi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 12:28

Zou als ik jou was ook echt even terug gaan naar de tandarts. Als ik dit zo lees zit hier dus echt een ontsteking en die gaat niet vanzelf weg. Je kan hem inderdaad onderdrukken met antibiotica, maar het komt echt weer terug. Heb dit zelf ook gehad en na de antibiotica was ik dan ook drie maanden pijn vrij, maar kwam terug. Het eindresultaat was dan ook naar de kaakchirurg om de ontsteking te laten verwijderen.

Succes in ieder geval en hoop voor je dat je snel van de pijn af kan komen.

Ivan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 15:56

Ojee ik leef met je mee ik heb vorige week
hetzelfde gehad. Je gaat kapot van de kiespijn
Ik ben een grote schijterd hoor maar het was zo erg
dat ik dacht ik trek hm erzelf uit als de tandarts niets doet

Ik weet haast zeker dat er een ontsteking zit niet wachten
tot morgen probeer NU nog te bellen en zeg gewoon dat
je het niet meer uithoud.
Ik liep er zelfs s'nachts mee op en al hadden ze nou m'n hele huis
leeg gestolen het intereseerde me niets.

Echt bellen hoor, anders ga je gewoon naar de plaatsvervangend
tandarts toe. Dan moet je wel betalen maar je krijgt het grootste gedeelte terug.
Laat je tandarts anders een afspraak voor je maken bij de kaakchirurg
dat gaat sneller. Als je dat zelf doet moet je vaak maanden wachten
Heeft hij je ook geen antibiotica gegeven?

Sterkte

KimL86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 16:43

Bedankt voor al jullie lieve berichtjes.
Ik heb net een afspraak gemaakt voor morgen. Het probleem was ook dat ik niet duidelijk kon aangeven welke kies het was, dus heeft hij gewoon een foto gemaakt van alle kiezen onder en alle kiezen boven (aan de pijnlijke kant dan). En nu voel ik wel van welke kies het afkomt dus hopelijk kan er morgen iets aan gedaan worden.
Nee, ik had geen antibiotica gekregen ik kon gewoon weer gaan, anderhalf uur voor niks daar gezete (waarvan ik denk een kwartiertje in de stoel heb gezeten).

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 17:01

Ik heb het ook gehad.
Eerst had ik alleen pijn aan een stukje tand, de dag erna zag ik eruit als een aap.
Mijn bovenlip/kaak was helemaal gezwollen en er zat een hele grote ontsteking onder.
Ik wist niet dat het van mijn tanden kwam en ben toen naar de dokter gegaan voor een antibiotica kuru.
Dat hielp, ik kon weer slapen en de ontsteking ging weg.
Vorig jaar zei mijn tandarts dat er een ontsteking had gezeten en dat er een wortelkanaal behandeling gedaan moest worden
Nou en ik ben dus als de dood voor de tandarts,maar ik was echt rete blij dat die man mij geholpen heeft.

Dat van jou klinkt inderdaad als een ontsteking.
Klinkt precies hetzelfde als dat van mij.
Als je tandarts morgen weer niks vind, dan zou ik echt even naar een ander gaan.
Want als je er te lang mee wacht gaat je kies ook nog eens verkleuren.
Nou is het 'maar' een kies, maar als het je voortand was geweest (zoals bij mij) dan ziet het er toch vreemd uit als je ene tand ineens iets bruiner is.

KimL86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 17:22

zoals ik hier boven ergens al had gezet heb ik het zelf ook al eerder gehad(maar niet zo heftig als nu) en dat was ook mijn voortand en ik heb 1 voortand die wat verder naar voren staat als de andere en net die tand die het meeste opvalt had ik het aan. Die begint ook langzaam te verkleuren, maar is het bij jou heel erg verkleurt of valt dat mee?

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 17:24

Het valt bij mij wel mee hoe erg het verkleurt is.
Maar sinds dat ik die wortelkanaal behandeling heb gehad is hij niet meer verder verkleurd in ieder geval.
De tandarts zei dat hij dan misschien zelf nog wel witter zou worden, maar dat is niet gebeurd.
Als je nog meer wilt weten vraag het gerust!

marquez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 17:31

Spoelen met corsodyl .. het is eigenlijk ter voorkoming van infecties of na tandheelkundige ingrepen (staat op de doos:p) of als je je tanden niet kan poetsen..maar mijn moeder had het aan mij aanbevolen omdat ik ook wel eens last heb van kiespijn, bij mij werkt het.

KimL86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 17:40

dat ken ik niet. Ik heb wel gespoeld met superrol ofzo.

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 17:42

Corsodyl kan je alleen krijgen op recept bij de apotheek volgen smij.
Je kan ook bij de kruitvat (is toch tot 6 uur open?) even gauw een flesje waterstofperoxide gaan halen.
Dit moet je verdunnen met water en dan mee spoelen.
Niet doorslikken!

Dat deed ik toen ook, het verlicht de pijn heeeeeeeel weinig.
Maar de ontsteking (als die er zit) word wel redelijk schoongehouden zodat het waarschijnlijk niet erger word.
Maar over gaat het er niet van.

melissa7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 17:48

kiespijn is het ergste wat er is en ik weet er alles van. ik heb nl meerdere zenuwbehandelingen gehad. ik heb nachten opgelogen van de pijn, geschreeuwd en gegild van de pijn. echt verschrikkelijk. als ik jouw was zal ik zkr naar een andere tandarts gaan want weet bijna wel zeker dat je een ontsteking heb. ik nam altijd ibuprofen 600 (alleen via arts te krijgen) en daarna gelijk een paracetamol en dat hielp echt onwijs goed. geen pijn meer daarna. maar daar haal je de oorzaak niet mee weg.