Wanneer de kat een vlooienbandje om doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Manda

Wanneer de kat een vlooienbandje om doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-02 20:57

Ik heb een vlooienbandje gekocht voor mijn kat. Wanneer kan ik die om doen? Moet dat nu al of nog even wachten? Misschien een domme vraag, maar ze heeft nu nog geen vlooien en wie weet komen die stomme dingen wel alleen een bepaalde tijd van het jaar voor??? Verward Verward Verward

pojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 21:18

Hoi Manda
Je vraag was: wanneer een vlooien band bij de kat omdoen.
Dat kan je het hele jaar door doen, vlooien komen ook het hele jaar voor in de winter allen binnenshuis en buiten komen ze voor zodra de tempratuur boven de 13 graden is. Maar ik moet zeggen dat een vlooien band niet echt helpt als hij vlooien heeft (de vlooien lachen er om), de vlooien band helpt wel als die maar een paar vlooien heeft.
Heeft hij/zij echt last van vlooien dan zal je toch aan iets anders moeten denken (druppels in de nek of een spuitbus) om de vlooien te lijf te gaan.
Groetes Gwen

Clautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 21:30

pojack schreef:
Hoi Manda
Je vraag was: wanneer een vlooien band bij de kat omdoen.
Dat kan je het hele jaar door doen, vlooien komen ook het hele jaar voor in de winter allen binnenshuis en buiten komen ze voor zodra de tempratuur boven de 13 graden is. Maar ik moet zeggen dat een vlooien band niet echt helpt als hij vlooien heeft (de vlooien lachen er om), de vlooien band helpt wel als die maar een paar vlooien heeft.
Heeft hij/zij echt last van vlooien dan zal je toch aan iets anders moeten denken (druppels in de nek of een spuitbus) om de vlooien te lijf te gaan.
Groetes Gwen

Inderdaad.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 00:52

Een vlooienbandje is inderdaad weinig zinvol. Het beste werkt Frontline, dat je bij de dierenarts en Praxis kunt kopen. Het doodt niet alleen de vlooien, maar ook de eitjes en het maakt de vlooien onvruchtbaar of zoiets. Het werkt 6 weken en het is peperduur, zoals al die antivlooientroep. Het werkt echter heel goed en dat is ook wat waard!

pojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 08:31

Frontline maakt de vlooien niet onvruchtbaar, dat doet program.
Program maar de vlo steriel hij blijft wel leven maar de eitjes die de vlo legt komen niet uit.
Fronline werkt idd goed mits goed gebruikt.
Ik raad naast het behandelen van de vlo op de kat ook aan om de omgeving mee te pakken, want daar zitten de meeste, 5% van de vlooien zit op het huisdier en 95% loopt vrolijk door het huis te springen *LOL* .
Frontline is best prijzig ja de prijs ligt rond de 15 euro (als ik me niet vergis) maar dat is voor 3 maanden.
Je kan ook een goed koper middel nemen maar dan ben je uiteindelijk nog duurder uit dan dat je een keer een goed werkend middel koopt.
Gwen

Clinnn_

Re: Wanneer de kat een vlooienbandje om doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 09:23

Manda schreef:
Ik heb een vlooienbandje gekocht voor mijn kat. Wanneer kan ik die om doen? Moet dat nu al of nog even wachten? Misschien een domme vraag, maar ze heeft nu nog geen vlooien en wie weet komen die stomme dingen wel alleen een bepaalde tijd van het jaar voor??? Verward Verward Verward

Mijn kat heeft voorlopig geen vlooien, maar ze heeft wel jeuk en dus hebben we een vlooienbandje geocht, maar ze houd niet van bandjes dus hebben we dazn een middel tegen vlooien gekocht( soort vloeistof) en dit moeten we om de drie maanden in haar hals hangen en dat helpt wel maar dat rare poeder van die band kun je langs haar lichaam wrijven als ze niet graag een band rond heeft dan helpt dit ook wel een beetje maar niet zo goed als het altijd aan haar hangt.

Groetjes Celine