Na 21 jaar naar de wijze raad van mijn ouders te hebben geluisterd om vooral niet te gaan paardrijden, toch maar eigenwijs een lesje genomen.
En meteen verslaafd natuurlijk, na 1 jaar een eigen paard gekocht en de grootste liefde van mijn hele leven (helaas leeft ze nu niet meer
)Maar zoals je leest heb ik astma en dat is toch wel een moeilijkheidsgraadje wat ik heb ingebouwd. Ik kan er heel goed mee omgaan en heb het over het algemeen goed onder controle.
Nu het voorjaar weer is begonnen en alles begint te bloeien kon ik weer naar de huisarts voor een Prenison kuurtje.
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die ook astma hebben en hoe ze daar mee omgaan. Ik ben nml best bang dat ik ooit gedwongen wordt om het paardrijden op te geven
En dat zou toch denk ik wel het verschrikkelijkste zijn wat me kan overkomen.
Zijn er mensen die nog tips of truuks hebben of gewoon hun ervaring willen delen?
Ik ziek deze week maar even goed uit en ga dan weer aan de slag.
Dan vooropig maar niet teveel poetsen en snel opzadelen en naar buiten het bos in. (gaat op dat moment beter dan in de bak)Had ik niet gewoon beter kunnen gaan kantklossen of spijkerpoepen of zo?
Groetjes

) Liever Niet in binnenbak als de trekker er net gesleept heeft (uitlaatgassen en stof) niet te lang wachten met uitmesten anders is het onderste te nat en komt er teveel amoniak vrij...