Wie wil ons helpen..........?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Trudy_dJ

Wie wil ons helpen..........?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 14:52

Wij zijn 2 3e jaarstudenten van de Hogeschool Inholland te Delft. Wij studeren dier en veehouderij.

De vraag is de volgende:
Wij zijn gevraagd door een lerares om mee te helpen met het opzetten van een nieuw vak nl. Paard in beweging.
Omdat wij vorig jaar een exterieurcursus hebben gevolgt bij het VWF zijn wij gevraagd om dus hiervan een vak te creeren. Ik heb er vorig jaar een uitgebreid verslag van gemaakt met foto's en zo van paarden er in. Het gaat met name om het exterieur.
Wij moeten dus aan eerste jaars gaan uitleggen wat een correct exterieur is voor dressuur en spring paarden.

Nu hoor ik je denken: maar dan kijk je toch op internet, staan genoeg foto's. Maar dat is nu juist het probleem. Het moeten foto's zijn van paarden waar geen copyright op zit.

Dus: hebben jullie een paard op stal staan waarvan je zegt: Nou die bovenlijn, daar klopt echt niets van. Dan zou ik willen vragen, maar er een foto van, en stuur die op naar ons.
De foto's worden dus gebruikt als les materiaal MAAR:
ze moeten dus wel copyright vrij zijn.

Foto's die wij graag willen zien van paarden zijn:

* Paarden in het vierkantsmodel
* Een neerwaarts romprichting
* Een zware hoofd-halsverbinding
* Een lichte hoofd-halsverbinding
* Paarden met een lage schoft
* Een rechte kruisligging
* Hol voorbeen
* Bokbenig voorbeen
* Sabelbenig achterbeen
* Een paard met ongelijke hoeven
* Zeer lage verzenen
* Hoge verzenen
* Voos beenwerk

Ik zie jullie foto's te gemoed.

Het mag ook via een PB.

Groetjes
Trudydejong & Ieniemienie

wizewo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 15:11

Mijn paardje staat niet zo zuiver op zijn voorbenen en zijn hoeven zijn niet even groot (de smid werkt eraan maar met mate, gelukkig). Maar als je het niet weet, zie je het absoluut niet. Dus ik twijfel eraan of je het kan zien op een foto.

Mocht je er nu echt geen foto's van kunnen krijgen, zal ik wel een poging doen om het enigszins duidelijk op een foto te krijgen.

Tegen wanneer moet het allemaal af zijn?

Kitty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 15:27

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 16:52

wizewo schreef:
Tegen wanneer moet het allemaal af zijn?

Wij willen er zo snel mogelijk aan gaan beginnen. In principe hebben we er de tijd voor, tot juli.
Maar aangezien Ieniemienie begin februari voor een half jaar op stage gaat naar Amerika, begrijpen jullie wel dat wij dit eind januari af willen hebben.
Haast is er niet geboden, maar wel zo snel mogelijk

Ik ga zondag foto's maken van mijn eigen paarden, daar zit wel alles op en aan, maar enkele dingen kunnen beter.
Dus alle foto's zijn welkom!

Kitty schreef:
http://users.belgacom.net/paardenwereld ... msbouw.htm

Ik heb trouwens een paard op stal staan dat een beetje toontredend is en ik heb een paard met een ietwat franse stand op stal.
Hier zou ik eventueel wat foto's van kunnen maken.

De link is inderdaad leuk om te zien, maar mogen wij niet zo overnemen. Tenzij ik aan het tekenen ga, maar dat gaat vast niet zo lukken. Maar als je foto's zou kunnen maken, HEEL GRAAG!!

Bedankt voor jullie hulp en steun!!

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 17:18

Ik heb een paardje met aan de voorzijde 2 totaal verschillende hoeven. Als je intresse heb even pb-en ik vergeet dit zo weer. Ze is overigens ook overbouwd, is dat ook nog wat?

Princess

Re: Wie wil ons helpen..........?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 17:37

leuk, ik zal es ff zoeken, heb er wel veel lesstof van liggen van school maar om dat allemaal te gaan overtypen, misschien heb k nog wat fotos, maar idd op internet kan je er heel veel vinden, ook is er een nieuw boek over exterieur van het dressuurpaard waar meningen door anky edward gegeven worden, heel interesant boek

trudydejong schreef:
Wij moeten dus aan eerste jaars gaan uitleggen wat een correct exterieur is voor dressuur en spring paarden.

correct kan je het niet noemen want dat bestaat niet, er zijn wel dingen die ze graag zien bij een spring en/of dressuurpaard

miisshOrse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 17:41

Ik heb wel een foto van een paard ( denk ik) die helemaal verkeerd springt Als je intresse hebt, wil ik hem je wel sturen

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 17:58

mijn paard heeft hele hoge verzenen

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 18:16

Princess schreef:
leuk, ik zal es ff zoeken, heb er wel veel lesstof van liggen van school maar om dat allemaal te gaan overtypen, misschien heb k nog wat fotos, maar idd op internet kan je er heel veel vinden, ook is er een nieuw boek over exterieur van het dressuurpaard waar meningen door anky edward gegeven worden, heel interesant boek

Het probleem is dat er copyright op zit. Daarom moet ik de foto's zelf maken, of foto's die ik van de mensen mag gebruiken!

correct kan je het niet noemen want dat bestaat niet, er zijn wel dingen die ze graag zien bij een spring en/of dressuurpaard

Ja, je hebt inderdaad gelijk met bovenstaande!!

Princess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 18:21

wij hebben op school les van cor loeffen die heeft echt wel tig fotos maarja.....ik zal es voor je kijken of ik wat kan vinden

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 18:42

Princess schreef:
wij hebben op school les van cor loeffen die heeft echt wel tig fotos maarja.....ik zal es voor je kijken of ik wat kan vinden

Super, ik wacht af!

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 19:33

Ik heb het geprobeerd, maar het verschil is echt niet te zien op de foto en nu zeker niet nu de smid nog eens langs is geweest.

Sorry

Mickey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 21:01

VMR-ST

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 23:09

Nu hoor ik je denken: maar dan kijk je toch op internet, staan genoeg foto's. Maar dat is nu juist het probleem. Het moeten foto's zijn van paarden waar geen copyright op zit.

Dus: hebben jullie een paard op stal staan waarvan je zegt: Nou die bovenlijn, daar klopt echt niets van. Dan zou ik willen vragen, maar er een foto van, en stuur die op naar ons.
De foto's worden dus gebruikt als les materiaal MAAR:
ze moeten dus wel copyright vrij zijn.

Foto's die wij graag willen zien van paarden zijn:

* Paarden in het vierkantsmodel
* Een neerwaarts romprichting
* Een zware hoofd-halsverbinding
* Een lichte hoofd-halsverbinding
* Paarden met een lage schoft
* Een rechte kruisligging
* Hol voorbeen
* Bokbenig voorbeen
* Sabelbenig achterbeen
* Een paard met ongelijke hoeven
* Zeer lage verzenen
* Hoge verzenen
* Voos beenwerk

Ik zie jullie foto's te gemoed.

Het mag ook via een PB.

Groetjes
Trudydejong & Ieniemienie[/quote]

Als je inmijn profiel iets ziet wat van je gading is, laat het via pm maar even weten. (De KWPN er staat in vierkantsmodel) veel succes

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 11:37

Je mag van mij alle foto's uit mijn profiel gebruiken Geen idee of er wat tussen zit.

Vogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:14

heey,

op de site www.hoofcare.nl staan heel veel foto's van paarden met hoef problemen ook is hier een boek van. Hoefproblemen van rob van nassau. het kost 30 euro. ik heb het boek en vind het het beste boek over hoeven en hoef problemen.

dorien