oogmetingen zijn NIET leuk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maaike

oogmetingen zijn NIET leuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-02 17:31

ik was gister bij de opticien (wil een nieuwe bril!!!!!) om mn ogen op te laten meten enz. Gaan ze je oogdruk meten, krijg je een "pufje" lucht op je oog. en je moet je oog zo groot mogelijk maken om er daarna een zooi lucht op te krijgen. errug naar *traanogen*
maar goed mn oogdruk was ok, mn ogen zijn zelfs beter geworden dus mn glazen van de volgende bril zijn minder sterk. echt cool!! *LOL* *LOL*

heb dus ook gelijk een ander montuur erbij uitgezocht, hele gave! een beetje van die rechthoekige glazen, heeeeeel donkerpaars kleurtje. echt vét!! *LOL*

nog even wachten tot dinsdag en dan hebbikkum Haha!

angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 17:45

Cool joh ik heb zelf lenzen maar wil opzich ook wel weer een bril erbij heb ook een bril maar zijn niet meer de goede sterktes.
Ik zou graag zo'n bril willen met zo'n zwarte montuur Tong uitsteken
Als ik dan soms geen zin heb in mn lenzen ofzo om dan op te zetten..
Trouwens lijkt me ook wel strak donkerpaars naja veel plezier ermee!
Kusje Angel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 18:18

Nou zo'n oogkeuring wil ik ook wel eens Knipoog Stel je voor dat het nu elke keer een stukje beter gaat... Nee helemaal zonder bril zal wel niet meer maar wel fijn dat je minder sterk kan.
Vaag voelen die pufjes altijd he? Ik vind ze altijd eng maar als je ze dan krijgt is het zo voorbij en niet eng.

Marsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 19:26

Ik heb een paar jaar geleden mijn ogen op laten meten. Ik was aan een nieuwe bril toe. De oogmeting viel een beetje tegen. Ik zie nu wel veel beter door deze bril dan door de vorige.

Maar Maaike, oogdruk meten doen ze toch pas bij 40 jaar?

Sizzy

Re: oogmetingen zijn NIET leuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 19:39

heb dus ook gelijk een ander montuur erbij uitgezocht, hele gave! een beetje van die rechthoekige glazen, heeeeeel donkerpaars kleurtje. echt vét!! *LOL*

nog even wachten tot dinsdag en dan hebbikkum Haha![/quote]

dat meen je niet??? volgens mij heb ik dan precies dezelfde Haha! haha

heb hem nu 3 weken...rechthoekig montuurtje, heel donkerpaars *LOL* *LOL*

laterr!!
Party!!

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 19:55

ik moest eerst ook mn ogen laten meten...was dan niet de druk maar gewoon welke sterkte. Moest je in kleuren de letters aflezen. Waren 2 kleuren, hij vraagt in welke kleur zie je het best: Groen of rood? wat zeg ik bloedserieus??? Blauw!
en dan niet door hebben wat je fout zegt Haha! ... elke keer als ik het word oogmeting hoor moet ik daar weer aan denken }>

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-02 19:57

ik heb ook nog van die zwarte monturen op gehad maar die waren toch minder leuk. en nog een coole met donkerrood/zwart achtig dus moest eigenlijk kiezen tussen die donkerpaarse en de donkerrood/zwarte. is uiteindelijk de paarse gewordne Haha! meeen ik kan niet wachten tot ik m heb!!
vind t altijd weer knap als die opticienmeneer de juiste bril weet te vinden voor mij. (dit keer heb ik weer de eerste gekozen die hij bij me opzette, net als de vorige keer) Hij zei alleen wel dat t bij mij een probleem zou worden omdat heel veel mij eigenlijk wel staat. achja brillenkoppie he Knipoog Knipoog

marsje ik weet niet vanaf wanneer ze de oogdruk meten, ik ben nu 18 en kan me herinneren dat ik t 4 jaar terug ook had, dus toen ik 14 was.

dat voelt echt zo naar en dan verwachten ze ook nog van je dat je braaf met je ogen open blijft zitten tot je weer zo'n pufje lucht in je oog krijgt!! ja daaaaaag ik had al traanogen na 1 pufje toen moest ik er nog 3....

ik was trouwens erg verbaasd dat mn ogen vooruit waren gegaan, ook al is t maar met een kwart. heb nu -2,25 en -2,50. best netjes dus. Haha!
maar helemaal zonder bril zou ik denk ik ook nooit kunnen. vind ik eigenlijk niet eens erg, heb helemaal geen hekel aan mn bril!

Marsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 20:35

Tegen mij zeiden ze dat ze alleen oogdrukmetingen deden bij 40 jaar of ouder. Maar ja, het kan bij iedere opticien verschillend zijn
Toen ik mijn nieuwe montuur uitzocht, heb ik ook veel verschillende monturen op gehad. Eigenlijk kwam er vrij snel uit dat de bril die ik nu heb het moest worden. Ik heb er leuke zonneglaasjes bij, werkt heel vernuftig met magneetjes.

Deze bril schijnt mij trouwens beter te staan dan die ik had

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 21:00

Ik moet binnenkort ook weer heen. Moet een nieuwe bril en lenzen. Sinds ik lenzen heb staan mijn ogen stil qua sterkte. Mocht ook wel want ik heb nu -4,5 en -5.25. Dus ik ben wel een beetje blind. Als mijn ogen van de winter nog niet veranderd zijn laat ik me opereren.