Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
runningkawa schreef:Een zoogdier is een dier dat:
levende jongen ter wereld brengt
de jongen zoogt
adem haalt met de longen
behaard is
warmbloedig is en dus een lichaamstemperatuur van ongeveer 37 graden heeft
Tenminste na ff denken zijn dat punten die ik nog weet.
runningkawa schreef:Dolfijnen zijn zoogdieren, net als een poes, een hond, maar ook de zeehond, zeeleeuw en walrus. Of neem nu jezelf. Nu zou je bijna in de war raken; een walVISachtige die geen vis is, maar een zoogdier! Dit komt doordat men vroeger dacht dat walvisachtigen vissen waren. Nu weten we dat walvisachtigen zoogdieren zijn.
Spirit"]
[quote="runningkawa schreef:Dolfijnen zijn zoogdieren, net als een poes, een hond, maar ook de zeehond, zeeleeuw en walrus. Of neem nu jezelf. Nu zou je bijna in de war raken; een walVISachtige die geen vis is, maar een zoogdier! Dit komt doordat men vroeger dacht dat walvisachtigen vissen waren. Nu weten we dat walvisachtigen zoogdieren zijn.

fred lover schreef:Wie weet er nou eigelijk de preciese definitie van zoogdieren? Ik dachte r laatst aan en kon maar niet bedenken wat het znou eigelijk precies zijn!! De enige hyphothese die ik kon bedenken is dat zoogdieren longen hebben???
Echt belachelijk!! Al 5 jaar bio en nog niet weten wat zoogdieren zijn...
en wat ik me oook afvroeg: poezen en hondjes en zo.. als die geboren worden hebben ze geloof ik geen navelstreng.. Hoe krijgen ze dan voedsel binnen in de baarmoeder?
fred lover"]
[quote="Spirit"][quote="runningkawa"]
Dolfijnen zijn zoogdieren, net als een poes, een hond, maar ook de zeehond, zeeleeuw en walrus. Of neem nu jezelf. Nu zou je bijna in de war raken; een walVISachtige die geen vis is, maar een zoogdier! Dit komt doordat men vroeger dacht dat walvisachtigen vissen waren. Nu weten we dat walvisachtigen zoogdieren zijn.
[/quote]
Maar HOE weten we dat dan?
[/quote]
en dat vin ik nou eens een heeeele goede vraag!! Maar misschien wel gewoon door een autopsie of zow? Of door onderzoek...
IIg heb ik weer wat geleerd!!!
[/quote]
Omdat walvissen e.d. ook geen eieren leggen, maar bij die zoogdieren komen de kinderen er ook gewoon...euhm...in één keer uit zeg maar
[quote="imker schreef:Nee, koudbloed, halfbloed en warmbloed zeggen iets over het temperament en de bouw van een paard...
imker schreef:Wat: Ja duh, XONO?!?!?
't Was gewoon een vraag van iemand, dus beantwoord ik die. Hoef jij niet meteen zo te reageren, hoor!
Niet echt aardig van je!!!!Niet iedereeen heeft jouw sublieme intelligentie.....
Ooit van smileys gehoord?