help! oproep voor alle lerare(sse)n (basisonderwijs)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lolleke

help! oproep voor alle lerare(sse)n (basisonderwijs)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 11:35

Goed, in mijn nood dan hier nog maar een oproep

Ik zit op de pabo in mijn eerste jaar en er is een tekort aan stage plaatsen,
ik zou vandaag dus moeten beginnen maar ik heb niks. Geen plek niks niet.
Heb dus vrij vandaag en dat vind ik niet grappig, en hoe langer ik vrij heb hoe langer het duurt voordat ik aan mijn competenties in de klas kan gaan werken.
We mogen nu wel zelf zoeken, maar onder de voorwaarde dat het famillie of vrienden of kennissen zijn bij wie je het vraagt.

Vandaar hier nog maar een noodoproep...iemand die nog een plekkie vrij heeft op zn school voor mij?
(ik woon in oss..maar het maakt me niet uit als ik een stukje moet reizen, als het maar met het openbaar vervoer te doen is)

alvast bedankt

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 11:37

priskaZ op bokt is ook lerares op een basisschool
je kunt die even pb-en
zij woont ook in oss

Sani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 11:39

Er is ook nog zoiets als een stagebureau, kan je daar niet heen?

Emilia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 11:40

Ik kan je niet helpen, maar vind het te erg voor woorden dat er geen stageplekken zijn. Ik zou als ik jou was gewoon bij een aantal scholen langsgaan om te vragen of ze nog plek hebben.
Het lijkt mij trouwens de verantwoordelijkheid van jouw school dat jij nu geen plek hebt.

Lolleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 11:40

Sani schreef:
Er is ook nog zoiets als een stagebureau, kan je daar niet heen?

vertel? waar zit dat enzo....Ken het namelijk niet??
(ik wil een plekkie )

@ channie23: is wel een idee, maar ik heb alle scholen in oss al afgebeld, zitten al vol, nuland ook, geffen ook, berghem ed ook.
en ik kwam er dus gister achter dat je alleen maar bij vrienden en famillie mag zoeken

Sani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 11:43

Emilia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 11:45

Dat van je vrienden en familie is onzin. Het zal best wel zo zijn, maar wat dan nog? Jij moet toch een plek hebben. Ik zou als ik jou was dit probleem toch wat meer bij de school leggen. Zij moeten voor een plek zorgen. Jij betaalt toch netjes je college geld, en dat is niet goedkoop, dus laten ze er maar wat voor doen. Ik heb zelf ook een lerarenopleiding gedaan en ik weet hoe dat gaat qua organisatie. J emoet echt voor jezelf opkomen.

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 11:51

in heesch zitten er ook nog een heel stel, bel die even

Lolleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 11:55

crossmonster schreef:
in heesch zitten er ook nog een heel stel, bel die even

ga zo de toermalijn bellen
helaas heb ik al gehoord dat die al 8 pabo studenten hebben en een aantal spw'ers

Mettetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 11:56

Ik kom uit een klein dorpje, studeer in Utrecht en kreeg dan ook alleen maar stageplekken in die omgeving aangeboden. Ik zit nu in mijn eindstage (nog 2 weken!!!!) en heb het erg getroffen met deze school. Dit is de eerste stageschool die mijn school voor me heeft gevonden.

Ik ging altijd zelf op zoek. Gewoon bellen en vragen. Iedere school die je in de telefoongids ziet staan, die in de buurt is. Moet lukken!

Succes en inderdaad vreemd dat je school niets voor je kan vinden!

Mettetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 11:57

SPW heeft niets met PABO te maken. In mijn stageklas hadden we ook tot voorkort een onderwijsassistent of klasseassistent, dit moet niet uitmaken.

Lolleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 11:59

nee dat weet ik, maar je kunt vaak niet en een spw'er en een pabo student in de klas hebben.
Ze staan los van elkaar, maar het betekent wel dat die klassen al bezet zijn, en een coach wil ook maar een bepaald aantal mensen op zijn school.
Daar zijn ook grenzen aan.
Dus het maakt helaas wel uit...

Bjarni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 17:25

Sjongejonge, het is ook altijd het zelfde liedje met die pabo's! Regelen die hap moeten ze.
Het is dat ik een beetje uit de richting woon en al een stagiaire heb anders mocht je komen hoor.
Ik zou als ik jou was gewoon zelf scholen gaan bellen, niks van aantrekken dat dit niet zou mogen, als zij geen plek voor je kunnen regelen dan maar zelf hoor.
Veel succes met zoeken, ik snap je frustratie

sl0wm0ti0n

Re: help! oproep voor alle lerare(sse)n (basisonderwijs)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 17:41

Lekker gewoon zelf alle scholen in de omgeving opbellen of langs gaan. Boeiend of het niet mag, JIJ bent degene die nu zonder stage plek zit! Ik heb het ook gedaan en is allemaal goed uitgepakt.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:09

Ik heb ook altijd gewoon zelf scholen gebeld. De PABO had dat geloof ik liever niet (had het stagebureau geen werk ), maar lieten het wel toe.
Ons stagebureau regelde vaak stages van wel 20 km afstand. Ok makkelijk ik had een auto, maar kilometervergoeding werd niet gegeven

Mijn advies. Pak het telefoonboek en bel alle scholen in jouw omgeving af. Veel succes!
(Mocht je nog boeken nodig hebben voor dit jaar of volgend jaar, ik heb nog een hoop liggen)

mienmien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:41

het zal je met het openbaar vervoer een dag kosten om hier te komen.... Maar als je dichterbij gewoond had was je van harte welkom hoor....

succes met zoeken en vinden

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:57

Ik ben blij dat school voor ons de plekken zoekt, zodat we allemaal een plekkie hebben

Lolleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 21:00

heeeeel misschien een plekkie!!!
ik heb mn hoop!! (anders heb ik nog 1 school)
was eigenlijk een stage voor een wat oudere, maar omdat ie niet bezet is gingen ze overleggen met de leraren (2 parttimers)
dus als ze het goed vinden heb ik een plekkie
*hoopt en hoopt*

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 21:32

Wat vervelend dat je geen stageplaats hebt! Ik had dat vorig jaar ook, gelukkig had ik op het nippertje wel een plek, via school. Op mijn school (Hogeschool Domstad in Utrecht) is er een stagebureau die in principe je plaats regelt. Raar dat je dan alleen bij kennissen etc. terecht mag! Zou daar ook gewoon sch**t aan hebben, jij moet een plekje, dan moeten ze niet zeuren! Je mag allang blij zijn als je wat hebt want alles zit waarschijnlijk al vol!

Hoop voor je dat die plaats wat is, duim voor je! En veel succes op je stage!

cecieltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 23:54

lotteke schreef:
nee dat weet ik, maar je kunt vaak niet en een spw'er en een pabo student in de klas hebben.
Ze staan los van elkaar, maar het betekent wel dat die klassen al bezet zijn, en een coach wil ook maar een bepaald aantal mensen op zijn school.
Daar zijn ook grenzen aan.
Dus het maakt helaas wel uit...

Ik heb op een school stage gelopen en ik doe SPW en in die klas liep ook nog iemand stage van de Pabo?
Maar dat ligt er denk ik ook aan wat een school zelf wil. Sommige scholen doen het wel en andere weer niet.
Mijn school zoekt zelf stage plekken voor ons via het stagebureau.

Ik vind het echt schandalig dat er zo weinig stage plekken zijn!!

Bjarni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:53

Het ligt er natuurlijk niet alleen aan wat scholen willen maar ook wat leraren willen.
Ik vind het hartstikke leuk om een stagiaire te hebben maar het kost me ook veel tijd, ik zou het nu bijvoorbeeld echt niet redden om er ook nog een spwer bij te hebben.
Veel collega's van mij hebben ook een stagiaire (grote school dan krijg je dat) maar er is ook een duo die dit jaar bewust voor geen stagiaire hebben gekozen, zij hebben er vorig jaar 3 of 4 gehad en hebben nu zo'n moeilijke groep dat ze het nu even niet zien zitten. Mag ook natuurlijk.

Lotteke ik hoop dat je snel wat vind!

Lolleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 19:51

nog niks gevonden, heesch gaat ook niet door...
ik weet het ook niet meer hoor...
zonder stage kom ik niet ver..vind dit echt niet leuk meer

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 20:24

Belachelijk dat ze geen stageplekken hebben, en dan zeggen ze dat er zo'n leraar tekort is maar tegenwoordig komen leraren niet eens meer aan een baan

Tooske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:44

Wij kunnen elkaar geloof ik een hand geven elke keer bij ons op school ben ik ook de pineut.
Ze horen het bij ons op school namelijk ook te regelen voor je..
Proberen ze ook maar ik ben nu voor het tweede jaar dat ik de pabo zit ook de laatste die stage heeft.
Nu loop ik dus al zo achter dat ik het derde jaar volgend jaar over kan gaan doen.

Bij ons is het wel zo dat je eigenlijk zelf niet mag zoeken.Toch gewoon gedaan met goed gelvolg dat ik sinds vorige week stage heb terwijl al mijn klasgenootjes half september al zijn begonnen..

Lolleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 17:02

Tooske schreef:
Wij kunnen elkaar geloof ik een hand geven elke keer bij ons op school ben ik ook de pineut.
Ze horen het bij ons op school namelijk ook te regelen voor je..
Proberen ze ook maar ik ben nu voor het tweede jaar dat ik de pabo zit ook de laatste die stage heeft.
Nu loop ik dus al zo achter dat ik het derde jaar volgend jaar over kan gaan doen.

Bij ons is het wel zo dat je eigenlijk zelf niet mag zoeken.Toch gewoon gedaan met goed gelvolg dat ik sinds vorige week stage heb terwijl al mijn klasgenootjes half september al zijn begonnen..

sodeju

maareh ik heb een plekje...in zeeland
maar ik moet om kwart over 7 met de bus mee en ik zit dus op maandagavonden vast met "werk"
ik pas op, maar ik ben pas om half 11 klaar, en dan moet ik sochtends er om 6 uur al weer uit, vind ik niet grappig
(maar zonder dat mis ik dus een stuk "inkomen")
maargoed ik ben er dus wel welkom...ga ff morgen de buslijn uitproberen enzo. meteen kennis maken
en dan zie ik wel.
heb iig een plekje!!